29 Kasım 2011 Salı

AYŞE RANA'NIN GELİŞİYLE İLGİLİ : DOĞUM ve DOĞUM SONRASI HABERLER :)



Kendini her daim atom karınca zanneden, ordan oraya zıplayıp her şeye yetişen ben şu sıralar nefes almaya vakit bulamıyorum :) İki çocuklu hayat bütün ihtişamıyla başladı.. Bugün itibariyle Rana 1 haftalık oldu bile :)

Tebrik için o kadar çok yorum ve mesaj aldım ki anlatamam.. Bu kadarını beklemiyordum.. Malesef ki tek tek dönemedim yetişebilmem mümkün değildi.. Ama her bir yorumla ayrı ayrı mutlu oldum.. Hepinize içten dualarınız,güzel dilekleriniz için çok teşekkür ediyorum bir kez daha.. 
Bizden ve doğumdan bahsedeceğim şimdi biraz vakit bulmuşken.. An itibariyle evde hummalı bi çalışma var temizlik yapılıyor beni yalnız bıraktılar Rana'yı uyuttum geçtim pc başına :) Yorumlar arasında denk geldiğim bir sürü soru oldu tek tek dönemedim şimdi biraz cevaplamış olacağım merak ettiklerinizi..

-Rana 21 Kasım pazartesi akşamüstü 5 gibi doğdu.. 

- Daha doğmasına vardı ancak doktorum gördüğü sorunlar sebebiyle erken almaya karar verdi.. Doğum sonrasında 1-2 gün daha bekleseydim dikecek yer bulamayacaktım dedi.. Zor toparlamış beni.. Rahim duvarında incelme vardı gibi bi şeyler söyledi.. Zor bi doğum olmuş onun için..
Ben zorluğunu doğum sonrası çektim ama bir de plesanta yapışması nedeniyle resmen kazımak zorunda kalmış benden ayırabilmek için.. Yani normalden uzun ve zorlu bi sezeryan oldu..

- Doğum sonrası şiddetli ağrılar çektim.. Sanki doğum sonrası doğum sancısı çeker gibi :) Sürekli ağrı kesici iğneler oldum zaten kolumda da sürekli serum vardı.. Ve saatlerce ayılamadım.. Beynim ayıldı fakat görme bozukluğu yaşadım.. Her yer bulanıktı.. Rana'nın yüzünü seçebilmeye başladığımda gece yarısı olmuştu.. Hep etrafa sordum sağlam mı bi şeyi var mı diye ? 
Ama o halde bile espri yaptım "doktor göremiyorum nayıır göremiyorum " diye :)

- Hastanede 2 gece kaldık..doktorum salmak istemedi.. Zaten bende eve dönmek istemedim çünkü o ağrı kesici iğneler olmadan nefes alamıyordum işime geldi yani 1 hafta kal dese kalırdım :)

- Rana'nın fotoğrafını isteyen arkadaşlar vardı ama malesef Yasin'den izin çıkmadığı için ekleyemeyeceğim.. 

-  Bu arada benim böyle zorlu geçirmiş olmam hamileliğimi ve doğumumu kimseyi etkilemesin sakın.. Kendinizle kıyaslamayın eğer hamile varsa yazdıklarımı okuyan.. Benimki ilk günden beri sorunlu bir hamilelikti.. Bir hamilelikte olabilecek her şey başıma geldi.. Doğumunda sorunlu olacağını biliyorduk biz zaten.. Hoş ben bu kadarını tahmin etmiyordum ya neyse :) 
Bir süre sonra paylaşmayı kestim sorunları.. Ama her kontrolde mutlaka bi sorun çıktı.. Tek bir gün oh deyip rahat nefes alamadım.. Paylaşmayı bırakın kendimde düşünmedim hiç üzerinde.. Hep neşeli bi ruh halindeydim farkındaysanız.. Aklımı hep başka şeylerle meşgul ettim.. Başka hiç bi şey düşünemeyecek kadar  yordum beynimi..

Her kötü haber aldığımda ilk gün bi kabullenememe durumu oldu.. Ama ertesi gün hazmedip geride bıraktım her şeyi.. Teslimiyet duygusu gelişti..Ben ne zaman "tamam hazırım ne olacaksa kabulüm" dediysem o sorunlar birer birer halloldu.. Allah önce korkutup sonra sevindirdi her seferinde.. Yani diyeceğim o ki bunlar sıklıkla yaşanan şeyler değil.. Benimle kendinizi kıyaslamayın sakın.. Benim türlü rahatsızlıklarım var o yüzden böyle oldu.. Yoksa hamileliklerin büyük çoğunluğu gayet rahat ve sorunsuz şekilde ilerliyor. 

- Rana'ya dönersek sarılık olduk.. Bu da beklediğimiz bi şeydi Emin'de olmuştu sorun etmiyorum onu o kadar.. 

- Dün gece itibariyle göbeğimiz düştü :) 6 günlükken.. Sanki biraz erkendi ama ben rahatladım zira ucundaki aparat beni geriyordu canını yakıyor mudur diye ? 

- Emin hiçbir problem yaşamadı şimdiye kadar biraz huysuzluk yapması dışında.. Ama bizde önlemlerimizi aldık onu da her şeye dahil ettik mesela öğretmen ve doktor önerisiyle.. Hastanede bizimleydi.. Kardeşini sevmesine izin verdik her istediğinde.. İstediği oyuncakları aldık kardeşin sana hediye aldı diye.. Ama bizimkine yediremedik tabii bunu :) gözlerini devire devire "kardeşim alamaz ki bana oyuncak annem onu internetten aldı baba kredi kartıylaa" dedi :) 
Şimdi de arada evdekiler bebekle ilgilenirken ben sırf onunla ilgileniyorum.. Bi problemimiz yok şimdilik çok şükür..

- Doğumdaki tüm olumsuzlukların dışında bana hastanede prensesler gibi baktılar.. Hastanede çalışan arkadaşımızın jestiyle suit odada kaldık.. Harikaydı her şey Allah razı olsun ondan.. Odaya girip çıkan hemşirenin, doktorun haddi hesabı yoktu.. Her saat başı ben uyurken bile kontrol ettiler sürekli gözlem altında tuttular.. Aklıma takılan saçma sayılabilecek her sorduğuma itinayla cevap verdiler... Çok memnun ayrıldım..

Hoşçakalın ;)


Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

21 Kasım 2011 Pazartesi

DOĞUMA HAZIRLIK : HASTANE ODASI BEBEK KURABİYELERİMİZ..

Şeker Masalı blogunun ve Face Sayfasının tatlı sahibesi sevgili Yeşim bizim için hazırlayıp hediye etti bu güzel kurabiyeleri :) 
Hastane odasında ziyaretimize gelen misafirlerimize ikram edeceğiz inşallah..


Öyle güzel şeyler yapıyor ki model konusunda seçimi benim yapmamı istemişti.. Ama "ben kesinlikle ayırd edemem hepsi birbirinden güzel yaptıklarının" dedim ve seçimi ona bıraktım.. Ne kadar doğru bi karar almışım.. 














Sevgili Yeşim'in bizim için yazdığı güzel post için buraya, tıklayınız :)

Hoşçakalın <3

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

14 Kasım 2011 Pazartesi

BEBEK HAZIRLIKLARI : SÜSLEDİĞİM SEPET BEŞİĞİMİZ..

Bu sepet beşik oğluma aitti aslında.. biraz modifiyeyle kızımın beşiğine dönüştü :) 


Sepeti amcam hediye etmişti Emin'e hamileyken.. Gördüğünüz beyaz kısımları yani içini ,yatağını kayınvalidem dikmişti.. Hatta çift taraflı kullanılabiliyor.. İç kısmında kırmızılı desenli bi kumaş var. İster beyaz tarafı ister kırmızı tarafı kullanabiliyorsunuz.. 

Ama ben beyaz tercih ettim yine hem pembeyle kombinlemek için, hemde büyük beşiğimize kırmızılı nevresimler diktirdim küçük beşikte ondan farklı olsun pembe olsun dedim..

Emin'in beşiğiyken benim yaptığımdan farklı şekilde mavili beyazlı tülleri vardı üstünde.. Eski bir fotoğraf aradım lakin bilgisayarda bulamadım.. 


Nasıl yaptığımdan bahsedersek altta görülen kısmı şu şekilde yaptım : şerit halindeki dikdörtgen tülü büzdürerek pileli hale getirdim.. Kenarlarından beşiğin beyaz kısma diktim..

Sonra dikdörtgen şeklinde büyük parça tülü elimle toplayarak duvak gibi bi hale getirip kurdelayla bağladım.. Herhangi bi dikiş vs. yok.. Sadece biraz pay bırakıp elimle büzdürdüm ve bağladım.. Aşağıda görülen fiyonklu kısımdan bahsediyorum.. Bağladığım kısmı o fiyonkla kapattım..
Üstünde bıraktığım o 10 cm'lik pay kısmına elimle şekil verip yelpaze gibi bi şekle soktum.. Fiyonkun hemen üstündeki kısımdan bahsediyorum..


Aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü şekilde yelpaze gibi olan kısmı tepesine ortalayıp beşiğin etrafına yaydım duvak benzeri hazırladığım tülü.. Sabitleyecek şekilde büyük yorgan iğnesi kullanarak beşiğin beyaz kumaşına diktim rastgele yerlerden..


Yine fiyonksuz olmazdı tabii :) Hazırladığım büyükçe fiyonkları da silikonla yapıştırdım..




Tamamen spontane gelişti böyle süslemek.. Başlarken aklımda hiç bi şey yoktu fiyonklardan başka.. Öyle mi yapsam böyle mi yapsam derken uydurmuş oldum bi şeyler.. Tül ucu ucuna yetti çok şükür..

Şimdi hayırlısıyla Ayşe Rana'yı bekliyoruz içine yatırmak için..

Hoşçakalın <3

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

12 Kasım 2011 Cumartesi

BEBEK HAZIRLIKLARI : BEBEK BAKIM ÖRTÜSÜ..

Bebek alışverişi listemde ilk sıralarda olan bi üründü bu.. Bebek bakım örtüsü..


Tecrübeli anneler bilirler bu ürünü.. Ben yeni anne adayları için paylaşacağım.. 
Bebekler genelde altları açıldığında yeni bezi takana kadar kazalara sebep olurlar etraf bi miktar batabilir.. 
En azından Emin öyleydi.. Ne zaman altını açsam rahatladığından mıdır nedir salıverirdi :) Alt açma setlerini sürekli yıkamamak için bu ürün çok ideal.. Benim elim kolum olmuştu o zamanlar.. 
Deseni de değişmiş o zamandan beri.. Çok daha sevimli şimdi..


Aynı zamanda hastane, avm gibi yerlerde de çok kullandım.. Sırf ortalık batmasın diye değil bazen hijyenik bi ortam bulmakta da zorlanabiliyorsunuz.. Alt açma setlerini her zaman yanınızda taşıyamıyorsunuz.. Bu çantada bir adet bez kadar yer kaplıyor en fazla.. 

Ve Emin'i bezden ayırdığım zamanda önlem olarak gece yatağına sererek kullanmıştım.. Şiddetli tavsiyemdir.. Marketlerde bez reyonunda bulabilirsiniz..

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

11 Kasım 2011 Cuma

DOĞUMA HAZIRLIK : HASTANE ODASI YA DA MEVLÜT İÇİN BARDAK SÜSLEME :)


Birdenbire 80 tane köpük bardağınız olursa bi şekilde değerlendirmeniz gerekir  :)



Emin'in okulundan sadece 3 adet köpük bardak istediler elişi derslerinde kullanmak üzere .. 40 tane ben aldım.. 40 tane de Yasin almış :) 


Elimde 77 adet bardakla kalakalınca aklıma onları süsleyip hastane odasında kullanmak geldi.. 

İşte hazırlık aşamaları. Fiyonksuz olmazdı tabii..


Bunları da Yasin tasarladı.. Bebek şekeri kutularımızda kullanmak üzere hazırlayıp yazıcıdan çıkarmasını istemiştim o da rengarenk ve farklı  yazı karakterleriyle hazırlamış..

Pembe renkli olanları seçtim bardaklarda kullanmak üzere..



Bebek şekeri kutularından kalan parça fon kartonlarını ufak ufak kesip biraz daha belirginleştirdim yazıları..



Ve sonuç.. 

Böyle bişey çıktı ortaya :)



İsim kısmını kartona yapıştırıcı ile yapıştırdım.. Kartonu bardağa bant ile tutturdum.. Fiyonklar içinde silikon kullandım.. 

Ben hastane odasında kullanacağım inşallah.. Daha sonra mevlüt içinde yapabilirim Çocuklarınızın doğum günlerinde vs. de kullanabilirsiniz..
Fikir olsun.. 

Hoşçakalın..

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :



İletişim : catikatiilkay@gmail.com


1 Kasım 2011 Salı

SOFRA : ÇİZGİ-KARE UYUMU

Geçtiğimiz haftalarda kurduğum bi sofra bu.. Şu sıralar üşengeçlikten yemekleri zor yapıyorum o ayrı :) 
Doğumu, Rana'ya kavuşmanın yanısıra yemekleri hep başkaları yapacağı için daha bi hevesle bekliyorum hoho :) Hazır sofralara oturacağım inşallah.. En sevdiğim şey..


Bu çizgili servislerimi uzun zamandır kullanmıyordum.. Çizgili servis-kareli peçete bi arada kullandım bu sefer..


Şaşıracaksınız ama peçeteler İkea'dan değil bu kez :) Bim'den almıştım.. İkea'nın peçeteleriyle kıyaslanamaz kalite olarak ama bu Bim'in suçu değil.. İkea peçeteleri fazla iyi.. Bu peçeteleri de beğendim gayet güzel.. 


Çay fincanlarında da dantel görünümlü minik servisler kullandım..



Hoşçakalın ;)


Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

Alexa