23 Temmuz 2012 Pazartesi

Ağva Yeşilçay Tatil Köyü

Bu postu bekleyen çok arkadaşım var.. Çünkü bu tarz yerlerle ilgili internetteki çeşitli otel şikayet sitelerinde yalan yanlış bir sürü şey okuyup etkilenebilirsiniz.. Ancak yorumların ,isimlerin, nicklerin doğruluk payından emin olamadığınız için kafanız karışabilir.. Çünkü yorumlar arasında çok tutarsızlık var.. Biri "bayıldım harikaydı her sene oraya gideceğim artık" derken hemen bir altındaki yorum "berbattı bir daha asla adımımı atmam" şeklinde olabiliyor.. 
Durum böyle olunca daha gerçekçi , tanıdığınız en azından bildiğiniz birinden anlık bir tavsiye almak isteyebiliyorsunuz..
Bende böyle hissettim ve Facebook Sayfamda Ağva'da tatil ile ilgili bir ileti paylaştım. Pek çok arkadaş pek çok otel ve tatil köyü ismi verdi tecrübelerini aktardı sağolsunlar.. Yeşilçay Tatil Köyü'de onların tavsiyelerinden biriydi..

Tüm tavsiyeleri liste yapıp Yasin'le birlikte inceledik.. Müthiş bi mail trafiği yaşandı aramızda.. Kimisi sevgi dolu kimisi çemkirme içerikliydi haha :) 
En sonunda seçenekleri 2'ye düşürdük.. Yasin Yeşilçay dedi ben başka bi yer.. Benim istediğim yerde havuz olmadığı için Yeşilçay'da karar kıldık..

Karar verme aşamasından bahsettiğimize göre başlayalım tecrübelerimizi aktarmaya :)

Odalar saat 12'de boşalıyor.. Biz köprü trafiğini de hesaba katarak baya erken çıktığımız için erken vardık Ağva'ya..Tatil köyüne geçtiğimizde tüm odalar doluydu ama rezervasyonumuz vardı boşalır boşalmaz biz yerleşecektik..Beklerken çok hoş bi şey oldu aniden yağmur bastırdı Ağva'ya :) Yağmur sever biri olarak buna çok mutlu oldum.. Ağva'nın hem güneşli hem yağmurlu halini görmüş olduk böylece ve ben her ikisine de bayıldım..

Yağmur yağarken ıslanmayı göze alarak dışarı çıktım ve bikaç fotoğraf çektim :)

Burası otelin dışardaki yemek yeme bölümü.. Biz yemeklerimizi hep burada yedik.. Kapalı restaurantı da var.. Burası ıslanınca daha bi güzel oldu sanki :)


Otel Göksü Nehri'nin hemen yanında.. Bu nehir Göksu Nehri yani.. 
Google'a "Ağva Otelleri" yazdığınızda karşınıza çıkan otellerin çoğu bu nehrin kıyısında karşılıklı ve yanyana dizilmiş durumdalar..Tekne turu yaptık ve adını duyduğum tüm otelleri yanyana gördüm.. Tekne turundan daha sonra yine bahsedeceğim..


 Yağmurda Göksu Nehri..


Otelin bahçesinden kareler.. Bol ağaç ve yeşillik vardı.. İnsana huzur veren bir görüntü..




Yağmur yağarken otel bahçesi..


Odamızın hangisi olacağını bilmiyordum bu fotoğrafları çekerken ama hep gidip gidip bizim kalacağımız evi çekmişim hissetmiş gibi :) 


Bu da yakından görünüşü..Alt kat orta odada kaldık biz..


1 evde biri dubleks toplam 5 oda var.. En üst kat orta oda 5 kişilik ve dubleks.. 
Bizim odamız 3 kişilikti.. 1 adet çift kişilik 1 adette tek kişilik yatak vardı.. Çift kişilik yatak baya geniş ve rahattı..Yasin ve ben aramızda Rana ile sığabildik rahatça.. Emin'de tek kişilik yatakta yattı..
Düz ayak olsun çocuklarla zorlanmayalım rahat girip çıkalım , Emin bahçede gözümüzün önünde rahatça vakit geçirebilsin diye alt katı tercih etmiştik biz.. Burası odadan çıkar çıkmaz bizi karşılayan görüntü..


Çokta iyi yapmışız bu odayı seçmekle.. Çünkü şansımıza birde yemek yediğimiz yerin hemen yanındaydı odamız..Yani yemek yerken oturduğumuz yerden odamızı çok rahat görebiliyor , bişey unuttuysak hemen gidip alıp gelebiliyorduk.. 
Emin erken yattı akşamları mesela biz odaya tıkılmak zorunda kalmadık.. Anlaşma yaptık onunla biz sana bu oturduğumuz yerden bakıyoruz uyanırsan çağır bizi hemen geliriz diye.. Kapıyı da açık bıraktık o uyurken biz yemek bölümünde bi şeyler yedik içtik.. Manzarayı seyrettik.. Gönül rahatlığıyla bıraktık seslense duyacağımız kadar yakındık çünkü..
Yine gidersek aynı odayı isteyeceğim :)

Odanın ayrıntılarından bahsedersem 1-2  şey dışında temizdi.. Yerdeki halılar gayet temiz ve yumuşaktı..Çarşaflar , yastık kılıfları ve havlular ütülü ve yumuşatıcı kokuyordu.. Kendi eşyalarımız götürmüştüm ben mesela neyle karşılaşacağımı bilmediğimden ama kullanmam gerekmedi..
Banyo-tuvalette yine aynı şekilde temizdi.. Sadece saç kurutma makinesinin asıldığı aparatın çevresinde yerleşik tozlar vardı.. Yani uzun süre ellenmemiş orası belliydi :) Ve her yerde gördüğümüz gri küçük pedallı çöp kovalarından vardı banyoda ve pedalı kırılmıştı.. Yani elinle açmak zorundasın.. O değiştirilebilirdi diye düşünüyorum çok pahalı bi şey değil.. 
Odalarda klima var sıcakla ilgili bir sıkıntı yaşamıyorsunuz ancak mini buzdolabı yok.. Suyunuzu ya da yanınıza aldığınız içeceği soğuk tutmak gibi bir şansınız yok..
Eksi yönler olarak bunlardan bahsedebilirim yani ama çok fazla takılmadım ben bunlara.. Herkesin beklentisi farklıdır tabii ama beni çok rahatsız etmedi tüm bunlar..

Burası odamızın verandası.. Her odada bu şekilde veranda var alt katlarda.. Üst katlarda ise balkon.. 
merak ettiğim bir diğer şeyde sivrisinek olup olmadığıydı.. Odalarda prize takılı sinek kovucular var odada yoktu yani  ama ben dışarda da sinek görmedim hiç.. Önlem olarak sinek kovucu vücut spreyi de götürmüştüm ama onu da kullanmama gerek kalmadı..


Son olarak belirtmeliyim ki odalar ses geçiriyor.. Normalin biraz üstünde bir ses geçirme bu..Yan odada ağlayan bebeğin sesiyle benim yataktan fırlamışlığım var mesela Rana diye :) Bu aslında genelde bu tür otellerde sık rastlanan beni şaşırtmayan bir durum..

Yemeklere geçersek yine gayet temiz ve Yasin ana yemek menüsünü zayıf bulsa da salata bar benim için bol çeşitliydi.. Salatanın her çeşidini ne kadar sevdiğimi sürekli takip eden arkadaşlar bilirler.. Bu yüzden cennete düşmüş gibiydim :) Bolca salata,soğuk meze , kızartma , zeytinyağlı çeşidi vardı ben ana yemeklere bakmadım bile.. Benim tabaklarımdan iki örnek görüyorsunuz aşağıda :)


 Tatlıları çekmemişim ama şerbetliden , sütlüye kadar tatlı , ayrıca karpuz-kavun gibi meyve seçenekleri de bolca mevcuttu..


Bu da kahvaltıdan görüntü.. Bu manzara eşliğinde bi şeyler yemek harikaydı şimdiden özledim..


Otel yarım pansiyon.. Yani ödediğiniz paraya sabah kahvaltısı ve akşam yemeği dahil sadece..Öğlen acıkır yemek yemek isterseniz havuz kenarındaki büfeden bi şeyler satın alabilir ya da aracınızla gittiyseniz merkezden yiyecek bi şeyler alıp dönebilirsiniz..
Biz ilk gün kebap vs. tarzı bişeyler alıp odada yedik mesela.. Havuz başında da Emin acıktı arada..Bahsettiğim büfeyi kullandık..
 Sabah kahvaltısında çay ve meyve suyu sınırsız ancak daha sonrasında ekstra.. Yani parasını ayrıeten ödüyorsunuz.. Akşam yemeğinde de aynı şekilde içecekler ekstra.. Çay 2 lira , Kola gibi kutu meşrubatlar 5 lira mesela..
İlk kez böyle bir yere, bir otele gidecek olanlar için yazıyorum bişey istediğinizde size oda numaranızı soruyorlarsa aldığınız o şeyin parasını ayrıeten ödeyeceksiniz, oda hesabınıza yazacaklar demektir.. Çıkışta sürpriz ödemelerle karşılaşmamak için çekinmeyin her şeyi sorun ekstra mı diye..

Havuz bölümüne geçersek , 
havuz çok büyük ve derin değildi.. Yasin'in omuzlarına geliyordu su yani benim kadar aşağı yukarı tahminen yazıyorum 1.60 cm kadar bi derinliği vardı.. Çok temiz ve masmavi görüntüsüyle çok güzeldi aşağıda görüldüğü üzere.. Hemen kenarında minik bir de çocuk havuzu vardı..

O devasa kalbin altında da Yasin ve Rana var :)


Son olarak bahsedeceğim diğer şeyleri de ekleyip postu sonlandıracağım artık :) 

havuzun hemen arka kısmında hamakların bulunduğu bir alan var.. Yerlerde büyük minderlerde mevcut ister hamaklarda ister minderlerde dinlenebiliyorsunuz.. Yasin ve Emin havuzdayken biz kızımla bol bol bu alanı kullandık.. Bu kısmı da ayrı bi sevdim lakin hamaklar internet sitesinden göründükleri hallerine göre biraz daha yıpranmış,sanki bakımsız durumdalar onu da belirteyim :)

Otelde internet yok.. Wifi var.. yani kendi internetinizi kullanacaksınız varsa.. Oda fiyatlarına gelirsek benim vereceğim rakamlar sağlıklı olmayacaktır..Çünkü bu tür yerlerde fiyatlar ayına, gününe hafta içi olup olmamasına, oda şekline vs. göre çok değişkenlik gösteriyor.. Fiyatlara kadar ayrıntılı post yapacağım diye söz verdiğim arkadaşlara en azından ortalama bir fikir versin diye yazıyorum.. Bizim 3 kişilik oda için gecelik (kişi başı değil oda fiyatı ) ödediğimiz rakam 325 TL.. Ama siz benim verdiğim rakamlara göre plan yapmayıp mutlaka telefonla bilgi alın gitmeden önce..

Sanırım herşeyden bahsettim :)

Hoşçakalın..

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

21 yorum:

  1. baştan aşağı pür dikkat okudum postunu. gerçekten hoş, keyifli bir tatil olmuş,rahatsız edecek, sıkıntı verecek bir durum yok mekanla ilgili, tavsiyen için teşekkürler, ilerde ağvaya yolumuz düşerse yeşilçay çok güzelmiş oraya bakalım diyebilicem, tavsiyen için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim işine yararsa ne güzel olur :) kocaman sevgilerimle..

      Sil
  2. Çok bilgilendirici bir post olmuş:)

    YanıtlaSil
  3. Buraya eşimle bir gece kaçmayı düşündük çocukları bırakıpta anneme beceremedik ya demek ki dedik tek çocuğu bırakıp kaçamak yapamıyorsak 2 çocukla hiç olmuyor=))Güzel bir otel araştırmıştım netten 2 yer daha var orada böyle güzel..Oh biraz dinlenmişsinizdir ..=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok iyi geldi :) çok güzel yerler var Ağva'da.. hepsini görmek nasip olsun inşallah :)

      Sil
  4. güzel bir yazı oldu, fikir oldu bizlere...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amaç oydu zaten güzel oldu o zaman :) sevgiler..

      Sil
  5. ayse daha 1 yasında iken kaçamak yapmıştık ve burada kalmıstık bak aklıma geldi o günler burnumun direği sızladı ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekrar gidersiniz nostalji yaparsınız belki :)

      Sil
  6. teşekkürler,gerçekten çok bilgilendirici olmuş.ama benim en çok önem verdiğim konulardan biriside büfesinde alkol olup olmaması.o konuyada açıklık getirirsen sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben etrafta hiç alkol görmedim..içen birini de denk gelmedim.. alkole dair hiç bişey yoktu ortalıkta ama bi arayıp sormak lazım tabii..

      Sil
  7. ben yıllar evvel ağvaya gitmiş ama pekte beğenmemiştim. o zamanlar gençtim tabi eğlence arıyordum. oysaki şimdi ne kadar özendim sana. böyle bir tatil ne kadar güzel olurdu. kusura bakma ağva anlayamamışım kıymetini:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gönlünü alırsın belki Ağva'nın yeniden giderek :)

      Sil
  8. Ne kadar güzel anlatmışsın..İnsanın kafasında hiç soru işareti kalmıyor.Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim böyle düşünmenize sevindim :)

      Sil
  9. bu konuyla alakası yok ama günün mutlu edenini okuyunca yazmak istedim.bende kpss sınavına hazırlanıyorum fazlasıyla emek ettim çalıştım hayırlısı olması içn dua ediyorum.sizden bunu okuyan herkesten benim için dua etmesini istesem çok mu olurum?hayırlı ramazanlar

    YanıtlaSil
  10. amanın ağva yeşilçay....
    anılarım geldi aklıma....
    bizde eşimle 5 yıl önce balayı için ağva yeşilçaya gitmiştik...
    çok güzel günler geçitmiştik...
    kafa dinlemek için harika bir yer....
    hayırlı ramazanlar canım....
    banada beklerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten öyle sessiz sakin çok güzel.. hayırlı ramazanlar sana da :) gelirim..

      Sil
  11. ALLAH RAZI OLSUN beni de dualarınızdan eksik etmediğiniz için...Laylanında dediği gibi hakkımda hayırlısı neyse o olsun diye dua ediyorum.

    YanıtlaSil
  12. Ilkayburada guzel kafa dinlenir gerci ben cocukla tatilde daa bi yoruluyorum. Birde yalovada rizom tatil koyu var vok guzel herseyiyle tsvsiye ederim. Devgiler hulya

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Mause

Mause

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it