2 Mart 2013 Cumartesi

TARİF : KALPLİ İRMİK TATLISI..

En son yeni komşularıma yaptıktan sonra irmik tatlısı için bolca soru ve tarif istediği geldi.. 

Hadi bakalım başlayalım..yapımı oldukça kolay ve tadanlar tarafından beğenilen bir tarif..


BİSKÜVİLİ İRMİK TATLISI

MALZEMELER : 

1 litre süt
1 pk.vanilya
8 yemek kaşığı irmik
14 yemek kaşığı toz şeker
1 pk. kakaolu bisküvi (ben petibör kullanıyorum)

HAZIRLANIŞI :

1 litre sütü tencereye boşaltıyoruz.. sonrasında vanilya , irmik ve toz şekeri de ilave edip fokurdayana kadar sürekli karıştırıyoruz..
Borcama (ben dikdörtgen borcam kullanıyor(d)um.. (hepsi kırıldı dikdötgen borcamlarımın :) yuvarlak olanlarda da oluyor ) karışımın yarısını boşaltıp üzerine bisküvileri diziyoruz.. Daha sonra diğer yarısını da bisküvilerin üzerine boşaltıp ( soğuduktan sonra ) buzdolabına koyuyoruz..

Afiyet Olsun..

SUNUM ÖNERİSİ ve PÜF NOKTALARI : 

ben fotoğrafta gördüğünüz gibi kalpli şekilde sunuyorum genelde.. her yerde satılan kolaylıkla bulunabilecek kurabiye kalıplarını kullanabilirsiniz bunun için.. 
üzerine tarçın serpiştirerek servis ediyorum.. isteğe göre fındık,ceviz içi veya başka pasta süsleri de kullanılabilinir..
ertesi gün öğle saatlerinde sunacaksam mesela geceden yapıp (soğuduktan sonra ) üzerini strech film kaplayıp (hava alırsa kenarları kuruyabiliyor çünkü ;) buzdolabında bekletiyorum..daha güzel oluyor.. 

sevgiler <3

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


8 yorum:

  1. ellerine sağlık çok güzel bir tatlı bende bunu çok yapıyorum ama hiç bu şekilde sunmamıştım birdaha yaptığımda bende bu şekilde servis yapacağım:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. cokguzel gorunuyor...ellerine saglik..

    YanıtlaSil
  3. Ben çok severim irmik tatlısını :) çok pratik,lezzetli ve az kalorili bir tatlıdır; ama 10-10-1 ölçüyle yaparız, sanırım siz daha tatlı seviyorsunuz :)
    Bu arada son zamanlarda başınıza gelenler için tekrar geçmiş olsun; üzerinizde nazar var sanırım bol bol dua edin.Hasetle bakanın nazarı değdiği gibi; gıpta ederek, iyi niyetle bakanın da nazarı değebilir. 7 Ayetel-Kürsi okuyabilirsiniz.Sık sık nazara uğrayan biri olarak faydasını gördüğüm bu okuma şeklini yeni öğrendim: Kıbleye dönüp;her bir ayetel kürsi okuduğunuzda önce önünüze,2. sağa ,3. sola, 4. arkaya ,5 üstünüze, 6. aşağıya-ayaklarınıza üfleyip 7. yi de içinize çekin; ve '' Allahım, önümden ,sağımdan,solumdan,
    arkamdan,üstümden ve yerin altından gelebilecek her türlü kötülükten,kaza ve beladan,doğal afetlerden,görünen ve görünmeyenlerin şerlerinden sana sığınırım'' diye dua edin.. İnşallah nazardan kurtulursunuz.

    YanıtlaSil
  4. Pasta,börek,çörek konusunda iyi değilim.birkaç sağlam tarif yetiyor herkese aynı şeyleri yapıyorum :) sen de ilk gelenlere hep aynı şeyleri yapıyormuşsun ya :D Bu da vazgeçilmezim olacak bir tarif olacak eminim.en kısa zamanda deneyeceğim.
    Sevgiler ;)

    YanıtlaSil
  5. hımm çok güzel görünüyo...ellerine ve yüreğine sağlık...aşmı eriyorum bilemedim canım istedi kalkıp yapacam:)

    YanıtlaSil
  6. İlkay abla çok güzel görünüyor. Bu şekilde muhallebiyi bi ara çok yapıyordum ama epey zamandır hiç yapmadım. Sunumun çok değişik ve ilgi çekici. Kalıpla kesince aralarda artan kısımlar ne oluyor?

    YanıtlaSil
  7. harika bir sunum olmus canim :) ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  8. Hımmm ellerine sağlık çok güzel görünüyor. Bu tatlıyı ailece severek yeriz. Çok hafif ve güzel oluyor. Ben vanilyadan ziyade portakal veya limon kabuğu rendesi ekliyorum birde pişerken içine biraz hindistan çevizi atıyorum. Farklı tat oluşuyor, tavsiye ederim. Bende bisküvili denememiştim onuda bir dahaki yaptığıma deneyeceğim inşallah.

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Mause

Mause

Amung

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it