6 Nisan 2013 Cumartesi

OKTAY USTA'DAN PATATESLİ BÖREK TARİFİ

www.tips-fb.com
Başlıkta belirttiğim üzere Oktay Usta'dan öğrendiğim bir tarifti bu.. ara ara hazırlayıp buzluğa stokluyorum.. her yiyen çok beğeniyor sizde deneyin bakalım ;)

Herkese Öpücükler :)


PATATESLİ BÖREK

Malzemeler :
yufka
patates
soğan
salça
zeytinyağı
kekik
karabiber

Sosu İçin Malzemeler :
1 çay bardağı süt 
1 yumurta
yarım çay bardağı zeytinyağı

Üzeri İçin Malzemeler : 
çörek otu 
susam

Hazırlanışı : Patatesleri haşlıyoruz.. haşlandıktan sonra ezdiğimiz patatesleri zeytinyağı , salça , soğan , kekik ve karabiberle birlikte kavuruyoruz.. üzerine az miktarda sıcak su ilave ediyoruz.. 

yufkaları üçgen şekilde kesiyoruz.. 2 parça üçgen kestiğimiz yufkayı üst üste koyarak, içine hazırladığımız harçtan yayıp katlıyoruz.. sardığımız börekleri yağlanmış tepsiye dizip, üzerlerini bıçakla kesiyoruz.. 

ayrı bir kapta süt , yumurta ve yarım çay bardağı zeytinyağını karıştırıp , hazırladığımız sosu böreklerin üzerine ( kestiğimiz yerlerden içeri gidecek şekilde ) döküyoruz.. en son çörek otu ve susam serpiştirip fırına sürüyoruz..

Afiyet Olsun..


27 yorum:

  1. enfes görünüyor, elinize sağlık. kokusu geldi burnuma sanki. kaç derece fırında pişti ve kaç dakika acaba? bir de buzluktan çıkarınca da aynı lezzet oluyor mu?

    sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler :) derece ve dakika olayına çok girmiyorum tariflerde değişebiliyor çünkü.. kendi fırınımda 240 derecede pişiriyordum..şimdi yeni evimizde ankastre fırın daha hızlı pişiriyor 200'de yapıyorum..dakikada tutmuyorum kızarınca çıkarıyorum :)
      buzluktan çıkınca çok bi fark olmuyor ama uzun süre kalamıyor bizde tüketiyoruz :) buzlukta hani çok uzun süre kalsa bilemiyorum aynı lezzette olur mu ?

      Sil
  2. Börek patatesli ayrı güzeldir benim için :)
    Görüntü çok hoş, tadından da eminim :)Ellerinize sağlık..

    Deryasu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim benim içinde öyle :)

      Sil
  3. Benimde severek yaptığım bir tariftr..Ellerinize sağlık ilkay hanm

    YanıtlaSil
  4. Karniyarik boregi gibiiiiii .patatesli boregi cok sevmesemde goruntu ye beni diyo mutlaka deneyecegim. Tarif icin tesekkurler ilkay abla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. süper benzetme evet karnıyarık gibi ;) ben teşekkür ederim :)

      Sil
  5. ben de hem basit hem şık bişey arıyordu.iyi tevafuk oldu.çarşamba günü ikram edilmek üzere akıl defterine yazıldı..afiyet olsun..

    YanıtlaSil
  6. Patatesli her şeyi çok seviyorumm buda çok leziz görünüyor, bu haftaiçi bigün yapıp blogumda paylaşıcam ilkay abla tarifi diye :) ellerinize sağlık bu arada ablacım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. afiyet olsun şimdiden :) sevgiler..

      Sil
  7. bende patatesli gül böreği yaparım ama bu tarif de enfes görünüyor. mutlaka deneyeceğim :)

    YanıtlaSil
  8. evet kurtarıcı böreklerimizden bende yapıyorum :))

    YanıtlaSil
  9. Ben de şimdi patatesli böreği yayınladım sonra bi çatı katını ziyaret edeyim dedim ki aaa patatesli börek :) Tevafuk oldu İlkay abla. Bu buzluğa atma olayı da güzel fikir.

    Buzluğa stokluyorum derken çiğ olarak mı pişmiş olarak mı atıyorsun buzluğa?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoş olmuş :) yok hayır sarıp çiğ halde atıyorum..

      Sil
  10. Oruçlu oruçlu bu böreği görüp bayılmamak olmaz. :) :( Ellerine sağlık İlkay ablacım...

    YanıtlaSil
  11. börek enfes görunuyor ablacım ellerıne sağlık..
    yeni evli olarak böle tarıflere ıhtıyacım var tecrubelerınvbenım ıcın onemlı..
    ama bu tarıfın hazırlanısını fotolarla post olarak yazabılırmısın..

    '''yufkaları üçgen şekilde kesiyoruz.. 2 parça üçgen kestiğimiz yufkayı üst üste koyarak, içine hazırladığımız harçtan yayıp katlıyoruz.. sardığımız börekleri yağlanmış tepsiye dizip, üzerlerini bıçakla kesiyoruz..'''

    bu kısmı anlayamadımda ben..=(

    YanıtlaSil
  12. Merhaba ilkay abla,

    Hic tanimadigim birine abla diye hitap etmek garip gelsede, icimden boyle geliyor.cunku tevafuken karsilastigim blogunun (patatesli borek tarifi ararken) resmen muptelasi oldum. Rabbin cici ailenle huzur icinde yasamayi nasip etsin.

    Boregi denedim ve muthis oldu:) tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. iyi ki yazmışım o zaman tarifi :) hoşgeldin :) Allah razı olsun ben teşekkür ederim..

      Sil
  13. daha önce yaptım gercekten cok güzel oldu,ellerinize sağlık. yalnız bugün buzluğa atmak istiyorum ama sosunu koyduktan sonra mı buzluğa koyuyoruz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederiimm.. sosunu buzluktan çıkarınca pişirmeden hemen önce koyuyoruz..

      Sil
  14. ellerine sağlık nefıss gece hece cnm cektı ;)

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık, ben de bir an önce denemek üzere az önce not ettim :)

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)

Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com


ÇEKİLİŞ DUYURUSU, BLOG LİNKİ ve ADRESİ İÇEREN ayrıca KONU DIŞI YAPILAN yorumlar yayınlanmayacaktır..

STAT COUNTER IP PROGRAMI

amung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

DUYURU PANOSU