24 Haziran 2013 Pazartesi

ÇATI KATI 'NIN EVİ , HAYATI : KAMERA ARKASI :)

Şimdi bu postta alışılmışın dışında görüntülerle karşılaşacaksınız baştan uyarayım :)

Blog yazmaya başladığım günden beri Facebook Sayfamda , Instagram'da vs. en sık karşılaştığım sorular "2 çocukla her yer her zaman nasıl bu kadar düzgün kalabiliyor ? nasıl her şeye yetişiyorsun ?" tarzında sorular..
Hayır her yer her zaman düzgün değil :) 

Genelde iyi olan , güzel olan paylaşıldığı  , ayrıca iyi veya kötü bir sürü şeyi paylaşmadığım halde , hayatlarımızın tamamını bloga döktüğümüzü sandıkları için şöyle bir algı oluşuyor insanlarda : blog sahipleri rüya gibi hayatlar yaşıyorlar , onlara her şey kolay , her şeye yetişip , her işi başarıyorlar , çocukları çok akıllı , uslu ,evler hiç dağılmıyor, arkalarına yaslanıp sürekli keyifli vakitler geçiriyorlar.. Ben beceremiyorum.."

Hayır o da öyle değil :)

Pek çok insanın kendilerini yetersiz  hissetmesine sebep olduğumu farkettim.. Bunu bana açık açık yazan onlarca kişi oldu.. Onlara işin aslını , hiç bir farkımız olmadığını göstermek amacıyla bu postu hazırlıyorum..

Ayrıca çok fazla nazara gelmeye başladım.. Başından beri postlarım sonrasında türlü türlü şeyler oluyor herkes nazara yoruyordu ancak ben ( mütevazilikten kaynaklı olarak ) uzun müddet nazara gelecek derecede bi şeyim olmadığını , bütün bunların tesadüfen gerçekleşen şeyler olduğunu düşündüm.. 

Ta ki uyarılar çok açık ve net gelmeye başlayana kadar :)

Fotoğrafını yayınladığım tabağın bir saat içinde kırılması , dolabımı yayınladığım gün çizilmesi, Yasin'le ilgili yazdığım , yüksek like alan bir ileti sonrası yumurta haşlarken tüm suyu üzerine dökmesi , elinin kırılması , kavga etmemiz, Yine Rana'nın fotoğrafını eklediğim gün ayağına çay dökülüp yanması , yatak odasında kilitli kalması.. Örnekler o kadar çok ki.. Liste yapsam şaşar kalırsınız.. 

Kendimi geri çektim.. Dış bir gözle baktım her şeye.. Dert anlatmayı sevmeyen ,istesem de anlatamayan bir tip olmamın da sayesinde evet dışarıdan dört dörtlük bi hayat yaşıyormuşum , her şey önüme seriliyormuş , ben keyfini çıkarıyormuş gibi görünüyorum.. 

Ama hayır.. Evet pek çok şey düzgün gidiyor ama bunun için çok çabalıyorum.. O yüzden kamera arkasına göz atacağız biraz ;)

Emin'in odasıyla başlayalım.. 

Evet pek akıllı bir oğlum var ama bu onun henüz çocuk olduğu gerçeğini değiştirmiyor :) Pek çok yaşıtı gibi o da dağınık bir çocuk.. Ve odasının hali genelde bu.. buradaki post sizi yanıltmasın.. Tabii ki temizleyip düzeltip yapılıyor o postlar.. Neden şu hali gözünüze sokayım ki :)

Burada atlamamamız gereken konu şu : evet belli sorumluluklar aşılamak için kendisine de toplatıyorum ama bana ne derece yardımcı  oluyor orası tartışılır.. Yani bu odayı bu halden , o posttaki hale getiren benim.. Sadece ben :)  Üstelik bu her gün ve hatta bazen sabah-akşam tekrarlanan bir durum.. Gördüğünüz bu her bir parçaya benim elim değiyor ;) 


ve Rana'nın odasındayız :)

Onunda abisinden çok bi farkı yok.. Çoğu zaman odaları birlikte hallediyorlar.. Durumun daha vahim olduğu zamanlarda oluyor bu en hafif hali diyebiliriz..
Ve o oyuncaklar.. Ben onların bölünerek çoğaldığından şüpheleniyorum.. Topla topla bitmiyorlar ve biz her dakika çocuklarına oyuncak alan bi aile olmadığımız için bu durumu şaşkınlıkla karşılıyorum :)


Çocuklu evde 5 dakika arkanı dönmeye gelmiyor.. Zor zahmet kaça kaça gittiğin lavabodan çıktığında mutfağı bu halde bulabiliyorsun mesela :)


Veya bu halde :)


Minderlerden yapılmış bu tünele bakılırsa , buradan bi Emin geçmiş.. Cezve ve kurabiye kalıbımdan yola çıkarak Rana'nın da yanında olduğunu söyleyebilirim..
O yerdeki yeşil şey de benim pijamam.. Oraya nasıl geldi hiç bir fikrim yok.. 
Sanırım ben huşu içinde yemek yapıyordum.. Bu kadar sakinliğin böyle bir sonucu olacağını tahmin etmeliydim :)


 Bu mumu böyle tırtıklayacak bi kedimiz olmadığına göre , evet evet kesin Rana'da olay mahallindeymiş..


Çocuklu evde sana ait bi şeylerin düzgün kalabilmesi mümkün değil.. Bu kadar çok peçeten varsa onların sürekli etrafa saçılıp ,toplanacağını göze alman gerekir ;)

Rana boşaltıyor ben diziyorum.. O sizin sandığınız gibi hiç bir yeri karıştırmayan masal çocuklardan değil :)


Rana onu yukarıda bırakıp aşağıya indiğim için bana birazcık sinirlendi de.. 

Aşağıda ne mi yapıyordum ? Hayır keyif yapmaya falan değil sadece taşımakta zorlandığım koca bir sepet ıslak çamaşırla , çamaşır kurutmaya inmiştim :)


Ve çocuklu evde algıların sürekli açık olmalı.. Bi anlık dalgınlıkla banyo kapısını açık unutursan karşılaşacağın manzara budur..
Bi de "nolmuş" şeklinde el kol hareketleriyle karşılanır , "oh neyse daha kötüsü olabilirdi klozeti falan elleyebilirdi ah nasıl unuttum kapıyı" diye söylene söylene ıslak çoraplarını çıkarırsın sıpanın :)
 Tabii uslu uslu durup çoraplarını çıkarmanı beklemiyordur küçük sıpa.. Çığlıklar atarak ,  çırpınarak geri dönmek istiyordur suların içine.. Bi elinle soyarken diğeriyle onu zapdetmek zorundasındır.. 


Kırk yılda bir dışarı çıkmakta öyle sanıldığı kadar kolay değildir.. Bekar ve çocuksuz olup çeşitli şekillerde yaşam koşullarınıza laf sokan "arkadaşlarınıza" benden selam olsun ;) 

Giyinme aşamasını yıldırım hızıyla geçiyorum.. Zira hayal etmek bile kalbimin sıkışmasına sebep oluyor.. Direk kapı önü aşamasına geçelim.. Ve orda kalalım devamı da pek iç açıcı değil çünkü :)
-Kapıyı aç
-Rana'yı içeri sok..
-Ayakkabılarını kapının önüne çıkar
-Rana'yı içeri sok..
-Arabayı kapıya çıkar
-Rana'yı içeri sok..
-Arabayı aç
-Rana'yı içeri sok..
-Emin'e ayakkabılarını giymesini söyle
-Rana'yı içeri sok..
-Ayakkabılarını giy
-Rana'yı içeri sok..
-Çubuk kraker , su stoğunu arabaya yerleştir
-Rana'yı içeri sok..

Bu esnada çantanı , alınacaklar listeni , anahtarını vs. unutmamak için olağanüstü çaba göster..
Çantanı almak için içeri döndüğünde artık Rana'yı içeri sokama.. Çoktan çığlıklar atarak , çoraplarıyla apartmanın içinde koşturmaya başlamış olsun..

Kapıyı açar açmaz Rana'yı arabaya oturtmalıydım değil mi ? 
Bekar ve çocuksuz , başına gelmediği , hiç bir fikri olmadığı halde her konuda "öneride" bulunan ,her şeyi "bilen" arkadaşların bakış açısı :) Çünkü dışarıdan her şey kolay.. 

Lakin amaç şu : Rana arabaya biner binmez hareket etmeli ki , ağlamasının, çığlıklarıyla apartmanı , inletmesinin ve annesini gerim gerim germesinin önüne geçilsin :) 


Ve dubleks bi evde oturuyorum ne güzel değil mi ? İçini de istediğim gibi döşedim ohh  :) 

Evet tanıştığımız bir komiserin duyduğunda "bulabileceğiniz en kötü mahallede oturuyorsunuz" dediği , anlattıklarını gözlerim pörtlemiş şekilde dinlediğim , yine tanıştığımız bir emlakçının " biz o sokakta ev satamıyoruz " dediği , çocukları bırak burnumu dışarı çıkarmaya tırstığım , koca bir post dolusu olumsuz şey yazabileceğim (ve muhtemelen yakında yazacağım :) bi dubleks evde oturuyorum.. Öyle güzel ki  :)

Uyku uyumuyorum.. Kendime vakit ayırmak için kitap okumak için mesela uykumdan fedakarlık etmek zorundayım.. Yatmaya karar vermemle yatmam arasında abartısız 2 saat zaman var.. Yapmam gereken bir sürü şey var çünkü belli bir rutinde gitmezsem işler çığrından çıkıyor..

Televizyon seyretmiyorum.. Evet her şeyden öyle ya da böyle haberim var lakin sosyal medya bunda büyük etken.. 15 dakika aralıksız televizyon seyretmişliğim yok.. Çünkü buna vaktim yok.. 15 dakika televizyona vs. harcanamayacak kadar önemli , çok uzun bir zaman dilimi benim için :)

Postlarımı , geri dönüşlerimi mutfakta kah yemeğin soğanı kavrulurken , kah börek pişmesini beklerken , kah 5 dakika bi şeyler atıştırırken yapıyorum.. Çoğu zaman iletileri yazıp saniyesinde bulaşık makinesi doldurmaya kalkmış oluyorum.. 

Yıkamakla , (kurutma makinem olduğu halde ) kurutmakla ,ütülemekle , katlamakla bitiremediğim çamaşır yığınlarım , hiç boş kalmayan mutfak tezgahım.. 

Her insan gibi cebelleştiğim bir sürü şey var..

Bu post tüm sorumluluklarımın koşturmalarımın minnacık bir kısmı sadece.. Eminim bu postu okuyup bunların üzerine eklemeler yapacak çok kadın var :)

Elhamdülillah her şeye rağmen güzel bi hayatım var.. Ama bunun için kendimi paralıyorum.. Nazarlık bi şeyim yok.. Valla yok :)

 Velhasıl nazar etme  ne olur kendini parala seninde olur :)

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

Mause

Mause

Amung

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it