19 Haziran 2013 Çarşamba

ÇATI KATI PİZZA TARİFİ ve PRATİK ÖNERİLER..

Tarife geçmeden önce , bu ölçüleri kendi tepsime göre göz kararı ayarladığımı belirtmek istiyorum.. yani dikdörtgen geniş ,fırın tepsisi için bu ölçüler..
Büyük , çok kişilik , doyumluk bir pizza oluyor benimkiler.. Borcam tarzı bi şeyde daha ufak bir pizza yapmak istiyorsanız benim hamurum fazla gelebilir.. Yaptıkça kendi ölçünüzü kendinize göre belirleyebilirsiniz.. 

Tarife geçelim.. Tarifin sonunda bazı pratik öneriler de olacak ;)


Malzemeler : 
2 su bardağı süt
yarım paket yaş maya
yarım su bardağı zeytinyağı
2 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
aldığı kadar un ( 5-6 bardağa tekabül ediyor bu malzemelerle )

Sosu İçin Malzemeler : 
zeytinyağı
salça
sarımsak ( isteğe bağlı )
baharatlar ( kekik , karabiber , kırmızı toz biber vs.)
tuz

Üzeri İçin Malzemeler : 
kaşar
domates
çarliston ( köy biberi )
sosis
sucuk
salam
yeşil zeytin ( çekirdeksiz, kırmızı biberli olanlardan )
mantar
mısır
bunlar benim sıklıkla yaptığım pizzanın malzemeleri.. isteğinize göre türlü malzemeler ekleyip , çıkarabilirsiniz..  )


Hazırlanışı : 
Hamur : oda sıcaklığındaki sütün içerisine yarım paket yaş mayayı katıp eritiyoruz.. unu eleyip , tuz , şeker , zeytinyağı gibi diğer malzemeleri de ekleyip hamuru yoğuruyoruz.. un az geldiyse , hamur elimize yapışıyorsa azar azar un ekliyoruz.. hazırladığımız hamurun üzerini nemli bir havlu ile örtüp mayalanmasını bekliyoruz..

Sosu : salça , zeytinyağı , tuz, baharatlar ve isteğe göre sarımsağı tavaya alıp , göz kararı su ekleyip karıştırarak bir taşım kaynatıyoruz..

Üzeri : tepsimizi yağlayıp , mayaladığımız hamuru ince bir tabaka halinde yayıyoruz.. salçalı sosu eşit şekilde dağıtıp kaşar rendesinden başlayıp minik minik doğradığımız diğer malzemeleri sırasıyla hamurun üzerine ekliyoruz.. en son mısırları da ilave edip fırına sürüyoruz..

Afiyet Olsun..

Bu da yuvarlak fırın tepsimde, evdeki herkesin kendi isteğine göre malzemelerini eklediği kişiye özel pizzamız :)


Kaşarlar eriyince enfes bir görüntü çıkıyor ortaya.. 


Veee benim dilimim :)


PRATİK ÖNERİLER : 

-Ben eğer öğle vakti ya da sabah için pizza yapacaksam malzemeleri akşamdan hazırlıyorum aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi (soldaki havuç rendesinin pizzayla alakası yok bu arada :) o başka bi şey içindi )..

Onları minik minik doğramak vs. çok vakit alabiliyor ve çocuklar dolayısıyla geniş zamanım olmayabiliyor çünkü.. Bu şekilde çok pratik oluyor..Kaplara koyup buzdolabında saklıyorum..


- Bu marketlerde sıklıkla rastladığımız  kaplarda çok sorulmuştu.. Marketten aldıklarımı yıkayıp sakladığım zannedildi.. Ancak ben bunları büyük ve küçük , 2 boy olarak , 100' lük paketlerde plastik malzemeler satan bir dükkandan satın almıştım..

Bir dönem bi yere yemek gönderiyordum.. Tabak, saklama kabı vs. alışverişi , geri gönderme, yıkama derdi olmasın diye bu kapları düşünmüştüm.. O zamandan beri çok işime yarıyor.. Rana'nın mevlüdünde , doğum günlerinde kalan yemekler , ikramlar hiç israf olmadı.. Gelen misafirler bu kaplara doldurup evlerine de götürebildiler mamalardan.. Emin'in beslenmesinde de kullanıyordum..
2 boy , yüzer tane olmak üzere hepsine  17.50 tl ödemiştim.. İç içe geçmiş şekilde paketli oldukları için çok yerde kaplamıyorlar.. Tavsiye ederim..

- Pizzaya dönersek benim pizzalar biraz bol malzeme oluyor.. Sanki malzemeler üzerinden dökülecekmiş gibi geliyor bana.. En son fırına koymadan ellerimle hafifçe bastırıyorum pizzanın üzerine.. İşe yarıyor mu gerek var mı bilmiyorum ama böyle yapınca psikolojik olarak içim rahatlıyor :)

Hoşçakalın ;)

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :

İletişim : catikatiilkay@gmail.com

16 yorum:

  1. ayyy çook nefis görünüyor İlkay abla yaa... Nasıl canım istedi yapıcam inşallah en kısa zamanda...

    YanıtlaSil
  2. leziz gözüküyorlarr eeminim tadıda öyledir, elinize sağlık
    sevgiler
    kibele keyfi

    YanıtlaSil
  3. sen gerçekten mütevazi bi kadınsın ,gerek varmı bi işe yarıyormu bilmiyorum ama : )) yerim : )

    YanıtlaSil
  4. süper bir pizza, süper bir tarif

    YanıtlaSil
  5. Malzemeyi cok basinca,sanki pişmicek gibi geliyo bana,hic boyle bisry geldimi badina ? Ayrica salcayi sanirim pidirmek daha iyo ben çiğden yapiyodum..ilk firsatta bu tarifi deniycem,teşekkurler :))

    YanıtlaSil
  6. canım ellerin dert görmesin yapıcam bu akşama inşaallah beceririm.allah razı olsun bir şey daha öğrendim senden.en güzele emanet ol sen ve sevdiklerin...

    YanıtlaSil
  7. aç karnına bakmayaydım iyiydi :) en kısa zamanda yapıcam bende kesinlikle

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık İlkaycım,ilk işim bu pizzayı yapmak olacak :))
    cidden çok leziz görünüyor.. tariflerin devamını bekliyoruzz kalps kalps
    ceycey

    YanıtlaSil
  9. Tarif İçin Teşekkür ederim. Hamuru da akşam mı hazırlıyorsun ?. Kapları çok akıllıca düşünmüşsün. Bende marketten aldığım ürünlerin kutularını atmam, işe yada bir yere yemek götürürken iyi oluyor, kullan at.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  10. nefis gözüküyor ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  11. çok güzel ellerine sağlık olsun.

    YanıtlaSil
  12. Merhaba İlkay ablacım ben bu tarifi denedim ve herkese de tavsiye ediyorum. İkinci pizza deneyimimdi. Birincisini hatırlamak bile istemiyorum kedilere vermiştim :) Ben öğrenciyim o yüzden çok fazla yemek yapmaya fırsatım olmuyo ama yemek yapmayı çok seviyorum. Tariflerine güvenilebileceğini anladım başka başka tariflerini dört gözle bekliyor olacağım :) Bir de benim tepsim küçük olduğundan tariften 3 part çıktı. ilk partı yapıp yedik ikincisini buz dolabının dondurucu kısmında 1 gün bekletip yaptım. O daha az kabardı ve daha güzel oldu bence paylaşmak istedim. Kendine çok iyi bak seni tanımıyorum ama samimiyetin sanırım bana yakın geliyosun böyle devam etmeni dilerim. Maaşallah diyelim nazar değmesin dimi :)
    Çok çok öptüm :)

    YanıtlaSil
  13. Çok güzel bir tarif sık sık yapıyorum sayenizde :) Herkes tarifini soruyor. Çok teşekkürler İlkay Hanım paylaştığınız için. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. Allah dirliginizi aile huzurunuzu sihhatinizi eksik etmesin 😊 bugune kadar d.gunu postlari disinda sizi hiç tanimazdim sonra tiryakiniz oldum. Kitap bekliyoruz sizden Rana biraz buyuyunce umarim girisimleriniz olur bu konuda.yazilariniz terapi gibi ilkay hanim 💆

    YanıtlaSil
  15. Allah dirliginizi aile huzurunuzu sihhatinizi eksik etmesin 😊 bugune kadar d.gunu postlari disinda sizi hiç tanimazdim sonra tiryakiniz oldum. Kitap bekliyoruz sizden Rana biraz buyuyunce umarim girisimleriniz olur bu konuda.yazilariniz terapi gibi ilkay hanim 💆

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Alexa