10 Haziran 2013 Pazartesi

İKEA SÖDERHAMN KÖŞE KOLTUK , TV ÜNİTESİ , PARAVAN , TABURE , BANYO RAFI , AVİZE VS. ve BİZİM SEÇİMLERİMİZ..

Ev alışverişi postlarına baya ara vermişim..
Facebook Sayfamda ve maillerde her soruya yetişemiyorum artık malesef.. gözüme çarpan ,cevap verme fırsatı bulamadığım ev alışverişi ile ilgili soruları bu postla yanıtlamış olacağım.. 

ilk olarak en çok merak edilen salon/oturma odamızın eşyalarından başlayalım.. 
eski koltuklarımı kullandığım dönemlerde, hem ilk göz ağrım olmaları , hemde görüntüleri bakımından çok seviyor olsam da çok rahat değillerdi malesef.. o yüzden koltuk alışverişinde ilk önceliğimiz rahat olmasıydı bu yüzden.. 
genelde İkea'nın 2'li 3'lü puf puf koltuklarındaydı gözüm.. ama içime sinmeyen bişeyler vardı ki ben artık takım koltukta istemiyordum.. istediğim hem köşe , hem oturduğunda içine gömülebileceğim , hemde (perdelerimi desenli seçeceğim için )sade bir koltuktu..

aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz Soderhamn Köşe , Bayrampaşa İkea'yı gezmeye başladığınızda ilk göreceğiniz hemen solunuzda bulunan bir takım.. 
bu koltuğu sürekli görüyor fakat bize uygun olmadığını düşündüğümüz için üzülerek alıcı gözle bakmıyorduk.. çünkü koltuk dümdüz duruyor göründüğü üzere.. bu da bende hiç rahat olmadığı izlenimini bırakıyordu..
ta ki içimden bi ses "yaa bu çook güzel alamasakta bi oturayım" diyene kadar..

koltuğa bir oturdum direk içine gömüldüm..tam istediğim gibi.. Allah'ım ne kadar rahat.. görüntüsü nasıl yanıltmış beni ? e başka bakmamıza hiç gerek yok dedim..Yasin'de aynı fikirdeydi..
aşağıdaki fotoğraf gözünü ovuşturarak " ne rahatmış bu yaa alalım biz bunu" derken çekilmiştir.. :)

yani kararsız olduğum için çok zorlanacağımı düşündüğüm koltuk seçimi 5 dakika kadar ancak sürdü.. tabii iş asıl bundan sonra başladı.. o kısmına geleceğiz.. 


ınstagram'da çok önceden bir fotoğraf paylaşmıştım..bu fotoğraftaki dekorasyonu çok beğenmiştim.. o fotoğrafı paylaşırken rengine kadar bu kadar benzeyen bir koltuğum olacağını  bilmiyorum :) inanılmaz bir tevafuk oldu.. 

Söderhamn kanapenin bir özelliği de onlarca kombinasyon çıkarabiliyorsunuz.. yani alacağınız parçalarla kendi ihtiyacınıza göre kendi koltuğunuzu dizayn edebiliyorsunuz.. isterseniz 2'li 3'lü olarak kullanabiliyorsunuz , ister köşe yapabiliyorsunuz bizim gibi.. köşe kısmını sağa veya sola istediğiniz şekilde yerleştirebiliyorsunuz.. puzzle gibi.. buraya eklediğim linkten örnek bi kaç çeşit görebilirsiniz.. 

 bizimkisi yukarıdaki gibi mavi , ancak aşağıdaki krem rengi koltuğun boyutlarında.. yine fotoğrafta görünen pufu da aldık biz orta sehpa yerine.. ve fotoğrafta görünen sol tarafın kolçağını almadım ben..o kısmı boş bırakarak uzanma koltuğu görünümü verdim.. 


fiyat listesini özellikle çektim yine.. her şeyi parça parça alıyorsunuz genelde tüm İkea ürünlerinde olduğu gibi.. bu kısma dikkat.. yani kendinize göre yapacağınız koltuk dizaynı etiketlerde gördüğünüz fiyatla eşleşmeyebilir bu durumu atlamayın.. istediğiniz boyutun fiyat hesaplamasını mutlaka yaptırın ki sürpriz sonuçlarla karşılaşmayın.. 


hatırladığım kadarıyla bana gelen sorulara cevap verip , bazı bilgiler eklemek istiyorum şimdi.. 

-koltuğun tamamı ,en alttaki bölümler dahil çıkarılabilinir kılıftan oluşuyor..kuru temizleme yapılır yazıyor.. ancak tekstil geçmişim sebebiyle kumaşlardan biraz anlamam ve çalışanlarında görüş olarak bana katılmasıyla düşük ısıda , sıkma ve kurutma yapmadan makinede yıkamayı düşünüyorum ben.. yoksa kuru temizleme masrafıyla başa çıkılmaz ve artık nerdeyse her ürüne kuru temizleme yapınız etiketi koyuyorlar ve biz hepsine bu işlemi uygulamıyoruz..
tabii ilk olarak küçük yastık kılıflarından birini yıkayacağım önce deneme amaçlı.. 

-yatak olma özelliği yok.. ancak koltuğun oturma bölümü  normal standart koltuklardan ve tahmininizden çok daha geniş.. rahatlıkla yatılabiliyor.. ayrıca bizim gibi puf tercih ederseniz koltuğa dayadığınızda çok geniş bir yatma alanı elde etmiş oluyorsunuz..

-dediğim gibi koltuk normal koltuklara göre daha geniş.. İkea'da gördüğünüz boyutlar mekan genişliğinden dolayı aldatıcı olabiliyor.. yani orada gözünüze küçük veya normal gelen köşe , evinizde , odanızda devasa görünebilir.. 

bizim salonumuz ufak.. bu yüzden daha çok oturma odası diyorum ben ona.. odanın yarısını kapladı koltuklar ancak biz bunu bilinçli tercih ettik.. kısmetse bu evde kalıcı değiliz..eşyaları alırken yanına parça ekleyebileceğimiz ya da daha geniş odalarda/salonlarda kullanabileceğimiz şeyler seçtik (perdeleri de camların ölçülerine göre yaptırmamıştım hatırlarsanız.. cama göre daha genişler, doğal pileli duruyorlar.. )

evinizde kalıcıysanız ölçü alip ona göre karar vermenizi tavsiye ederim .

-bu köşeyi almaya karar verirseniz ikinci aşamada parçaların tam olup olmadığını kontrol etmeniz gerek..yani tek tek satıldığı için eksik parçalar olabiliyor.. kombinasyonunuzu belirledikten sonra ihtiyacınız olan parçaların stok kontrolünü yapıyorlar.. yani hadi aldık hemen götürebilim gibi bir durum söz konusu olmayabilir aklınızda bulunsun..
 biz mesela uzun süre köşe iskeletini bekledik.. ayrıca İstanbul'da (ya da başka şehirlerde birden fazla İkea varsa..bilemiyorum..) eksik parçalar için Ümraniye İkea'yı da kontrol ettirebilir ,oradan ayırtıp tamamlayabilirsiniz.. yanılmıyorsam biz öyle yapmıştık..köşe iskeleti Ümraniye İkea'ya geldi önce.. diğer parçaları Bayrampaşa'dan alıp köşeyi oradan aldık..

- benim tercih ettiğim , fotoğraflarda gördüğünüz kumaş cinsinde , yine fotoğraflarda gördüğünüz mavi ve krem renkleri mevcut.. koyu renkleri de var ancak o zaman kumaş cinsi değişiyor..süetimsi , oturunca garip izler kalan bir kumaş koyu renk klıfların kumaşı.. ben sevmedim bilemiyorum belki siz seversiniz..   
bana renkleri gösterirken koyu renk bi koltuk gösterdiler..bizimki olduğunu algılayamadım bi süre.. kumaş cinsiyle birlikte koltuğun havası tamamen değişiyor..

- İkea ürünlerine karşı bir ön yargı var.. gelen soruların büyük çoğunluğu kalitesi ve memnun olup olmadığım hakkında.. bana göre ürün çeşitliliğinden kaynaklanıyor bu.. çünkü her konu açıldığında aynı şeyi söylüyorum İkea'da 150 liraya da dolap var , kombinasyona göre 2.500-3.000 liraya maledilebilecek dolapta.. tabii ki her ikisinin kalitesi aynı değil.. Emin'in dolabıyla benimki çok farklı mesela.. ama onun dolabı da piyasadaki pek çok dolaptan kat kat iyi bana göre..  yani 20 liraya aldığım ikili sehpa takımından ömürlük olmasını beklemiyorum.. ama tabii iyi bir fiyat ödediğim gardolabım veya koltuğumdan beklentim büyük mesela..ve karşılıyor beklentimi.. 
kısacası kaliteyi o eşyaya ödediğiniz miktar ve seçimleriniz belirliyor..  
Her şeyin en ucuzunu seçip suçu İkea'ya atmayalım bence :) Fiyata göre kalite alıyoruz.. Her yerde bu böyle değil mi zaten ?

bu blogda gördüğünüz İkea ürünü seçimlerimden çok memnunum.. aksi bir durum olursa mutlaka paylaşırım.. ki bir de çok bakarak , seçerek , tartarak bi kaç sefer giderek , alışveriş yapıyorum.. memnuniyetimde bunun çok payı var..

sanırım koltukla ilgili aklımda olan her şeyi yazdım Tv ünitelerine geçelim..

burada yayınlayacağım fotoğraflar kendi istediğim tarza yakın şeylerin fotoğrafları yoksa çok fazla tv ünitesi/tv sehpası seçeneği var.. internet sitesine bağlı kalmayın derim bu konularda çünkü hem her ürün sitede yok , hem de dekore edilmiş odalarda canlı canlı gördüğünüzde , normalde dikkatinizi hiç çekmeyen şeyler en beğendiğiniz şeylere dönüşebiliyor.. 

düşündüğüm tarzlardan biri buydu.. ama sonrasında açık raf kısımlarının tv ünitesinde pek bana göre olmadığına karar verdim.. yani ben televizyon seyrederken sadece televizyon olacak orada.. kafam karışıyor gözüm rahatsız oluyor seyrettiğimi anlamıyorum.. hani desenli duvar kağıtları kaplanır tv ünitesi arkasına bazen , o hiç bana göre değil işte.. 
derkeeenn bi süre sonra duvar kağıdı kaplatıyormuşum :) neyi yapmam dersem onu yaparken buluyorum da kendimi genelde :P

bu seçeneği öyle eledik.. ki zaten tahminimden kısa çıktı boyu..saçma duracaktı..


buna da baktım bir süre.. istediğim gibi sadeydi ama hem bana mutfak dolabı hissi verdi (niyeyse :) hem de simetri takıntılı biri olarak o televizyonun öyle sol tarafta olması bana hitap etmedi.. takıntılıyım evet.. ortada duracak televizyon..
ayrıca o kulplarda simetri takıntımı depreştirdi.. üsttekiler ortada, alttakiler onlarla doğru orantılı değil.. ışık hızıyla uzaklaştım önünden :)


bu internet sitesinde görüp gidince bakayım dediğim bir modeldi.. fotoğraftan da küçük olduğu belli oluyordu ki bu yüzden düşünmüştüm ama çok çok küçük çıktı tahminimden.. boyum 1.60 , üzerine kolumu koyup yaslanabiliyordum mesela.. o da elendi.. 

vee işte benim seçimim..

bunu görünce çok sıcak geldi bana.. "Besta Ailesi" sıcak geldi aslında..yani yine parça parça alıp istediğin kombinasyonu yapabildiğin bir seri..
 önce bi coştum ,saçmaladım ben kombinasyon yapacağım diye..sonra baktım bizim ünite içinden çıkılmaz bi hal aldı , sadelikten uzaklaştı vs.. sonra bu fotoğrafta görünen kombinasyonu baz alıp bi kaç değişiklik yaptım üstünde.. 
alt kısımda yine simetri takıntım devreye girdi :) 
öyle sol taraf kapak ,sağ taraf çekmece olmaz.. ben sağ ve sol tarafları kapaklı (içleri raflı ) , orta kısmı çekmeceli yaptım.. o çekmeceyi de sadece peçetelerimi dizebilmek için tercih ettim..tamamını doldurdular..seçip kullanmak daha pratik oluyor :)
üstte de az önce bahsettiğim gözümün yorulması olayından dolayı hepsini camlı tercih etmedim..içine ne koysam gözükecekti çünkü.. sadece orta kısmı camlı bırakıp , sağ ve soluna yine aşağıdaki kapaklardan taktırdım.. orta kısmı camlı bıraktım oraya sadece rahmetli annemden kalma sütlük takımı var onu koymak istedim çünkü..

bizim alacağımız televizyon daha büyük olduğu için böyle durmuyor ünite.. üst kısım daha yukarı takıldı.. 

haa unutmadan bir de ayakları var benim ünitemin.. ayaklı olmasını tercih ettim çünkü her temizlikte altını silebilmeliyim.. takıntılarım yine devrede :)


tv ünitesi bölümünde böyle kapakların sergilendiği bir kısım var.. yani zemini beğenip benim yaptığım gibi kapaklarla üzerinde istediğiniz değişikliği yapabiliyorsunuz.. mesela tam koltuklarıma uygun mavi kapaklar da vardı ama üniteyi bembeyaz istediğim için tercih etmedim..
kapakların fiyatları farklı.. hepsinin üzerlerinde yazıyor..yani yine her şeyi parça parça alıyorsunuz.. seçtiğiniz kapaklara ve diğer ilave şeylere göre fiyat sürekli değişiyor aklınızda olsun.. 


bunlarda masam için aldığım tabureler.. alışverişten önce almak istediğim her şeyin fotoğrafını çekiyorum.. her bakımdan kolaylık oluyor.. 
odam dar olduğu için masanın altına sokup yerden tasarruf edebileceğim bu tür tabureleri tercih ettim.. masamın diğer tarafında bank var zaten çok kere gördünüz.. güzel bi takım oldu.. sonradan ilave edildiği hiç belli olmuyor..


oturma odası aydınlatmam da yine İkea'dan.. bi ismi vardı ama unuttum :) oldukça yüksek fiyatlı aydınlatmalarla ( bana göre ) aynı görüntüde ama uygun fiyatlı.. 99 liraydı sanırım.. bu fotoğrafta ampulu yok henüz.. çok güzel bir ışıltı saçıyor akşamları taşları dolayısıyla.. 



bu da yine henüz almamışken çektiğim paravanımın resmi.. merdiven altı ıvır zıvırlarımı ve çamaşır kurutma makinemi gizlemekte kullanıyorum hatırlarsınız.. 
fiyatını çok soran olmuştu net cevaplayamamıştım.. burada yok ama onu da fotoğraflamışım 129 lira.. doğru hatırlıyormuşum aslında hep emin değilim ama deyip bu rakamı verdim :)


ve üst banyomda kullandığım raf.. eve ait beyaz banyo dolaplarından var üst banyoda ancak ben ona sığamadım ve bu kısım gözüme çok boş geliyordu bu şekilde çok güzel oldu..
havlu çekmecem aşağıda..bu şekilde aşağı-yukarı havlu transferi yapmama gerek kalmıyor buradan alıp rahatlıkla havlu değişimi yapabiliyorum..


yine almadan önce fotoğraflamıştım.. ön kısımda biraz görünen rengi de var aynı rafın.. ben kahvesini çok sevdim banyoma da uygundu onu tercih ettim..


Hoşçakalın..

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :

İletişim : catikatiilkay@gmail.com


Mause

Mause

Amung

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it