1 Ağustos 2013 Perşembe

BAHÇE KATINDA YAŞA(YAMA)MAK :)


Taşındığım ilk günden beri bu konuyla ilgili çok soru aldım.. Bahçe katında oturmayı düşünen bir çok kişi bana ulaştı..  Yüzeysel olarak cevapladıklarım olsa da bi şeyler söyleyebilmek için zaman geçmesini beklemiştim.. İyi de yapmışım zira güle oynaya taşındığımız ev taşındıktan 2-3 ay sonra bal kabağına dönüştü :)

Bu postta bahçe katında yaşamakla ilgili deneyimlerimi ve tavsiyelerimi bulacaksınız.. Her dediğim illa başınıza gelecek ya da her bahçe katında yaşayan bunlara maruz kaldı diye bi şey yok..

Evin konumuna , muhitine , komşuların durumuna ve daha pek çok başka şeye göre yaşananlar değişebilir..
Yani bunları göz önünde bulundurun.. Benim yaşadıklarım yüzünden bahçe katı bi evde yaşama hayallerinizden olmanızı istemem ;)

İlk olarak ev bakmaya gitmekten başlayalım..

Eğer evde oturanlar varken bakmaya gidecekseniz çok rahat olamıyorsunuz.. O esnada farketmediğiniz bir sürü şey çıkabiliyor.. Ama rahat olmanızı , iyice bakmanızı ve hatta fotoğraf çekmenizi öneriyorum.. Ve ilk izleniminize muhakkak kulak verin..
Biz evi internetten bulmuş , özelliklerini okumuş fakat fotoğraf vs. görmemiş , evi gezmek içinde bi kaç gün beklemek zorunda kalmıştık..
Ev bahçe dubleks.. Giriş ve 1. kat.. Dışardan baktık bu esnada ve ben kafamda odaları bi yerleştirmiştim.. Evi görmeye  üs kat girişten girdik ilk olarak ve ben kapı açılır açılmaz hayal kırıklığına uğradığımı hatırlıyorum.. Çünkü ben üst katın geniş ( eski çatı katı evimdeki gibi ) tek bir salondan oluştuğunu hayal etmiştim.. Giriş bana gereksiz , odalar kutu kutu geldi.. Bundan sonrasında ben bu evin olmayacağını , nezaketen gezdiğimi düşünmüştüm.. Evden çıkıp arabaya bindiğimizde kafam karışmıştı.. Biri daha vardı talip olan ve biz çocuklar için bu evin iyi olacağını ( bahçede oynayıp ,alt kat olup istedikleri kadar gürültü yapabileceklerini vs. ) düşünerek ) acele ettik.. Kapora verdiğimizde ben yine " bi şey yapıyoruz ama hadi hayırlısı" diye içimden geçirdiğimi çok net hatırlıyorum..

Hislerinize kulak verin  ;)

Ev bakmaya geri dönersek , özellikle bahçe katı dairelerde halıların altına , perdeleri kaldırıp camların altına , özellikle petek arkalarına mutlaka bakın ve aldığınız en ufak kokuyu , gördüğünüz en ufak bir kabartıyı dikkate alın.. Her evde olma ihtimali var ancak bahçe dairelerde rutubet olma oranı çok yüksek.. ( Bu benim kötü deneyimlerim sonrası araştırmalarım sonucu edindiğim bi bilgidir :) 
Haa zannetmeyin ki evi size gösteren her ev sahibi veya emlakçı her neyse , dürüst bir şekilde bu evde rutubet var diyecek.. Herkesten bu dürüstlüğü beklemeyin işinizi sağlama alın :)

Bize peteğin su akıttığı vs. gibi bişeyler söylenip duvarın işlem gördüğü ,sıva kabarması olduğu belirtildi.. Bunun bir kerelik bi şey olduğu şu an sorun olmadığı söylendi.. Ve benim aksini düşünmek hiç aklıma gelmedi.. Ancak ev boşaltılıp temizlemeye gittiğimizde yatak odasının bahçeye sıfır camının peteğinin kenarında minik kabartılar farkettim.. Ve direk Yasin bu rutubet dedim.. Ama yine konduramadık.. Artı o duvar işlem gördü denilen yer bu kabartıyı farkettiğimiz yerin tam ters istikametindeydi.. Yine de sıva kabarması olayı mantıklı geldi o an için.. 

Yalnız yatak odasının parkeleri patlaklar içindeydi.. Yani evet bi su basması olayı olmuş , halının altında kalan kısımlar özellikle patlamıştı.. Çok pisti bırak üzerinde gezmeyi , halı bile seremem ben buraya diye düşünmüştüm.. Sonra aaa yeter ama diyip ben bu şekilde oturamam diye direttim.. Bunu şükürsüzlük, şımarıklık  olarak algılamanızı istemem.. Hani olur insan bütçesini ona göre ayarlar , Kötü bi evde oturmak zorunda kalır ,bende kaldım evden ilk ayrılıp yalnız yaşadığım dönemlerde ( bu yüzden Yasin'in aksine ben rutubetin ne olduğunu biliyorum :) İdare edersin , kimin ne duruma düşeceği belli olmaz vs. ama gayet güzel rakamlar isteniyorsa sizden ,bunun için belli fedakarlıklar yapacaksanız niye böyle bi şeyi kabul edesiniz ki ? Ödediğim bedelin karşılığını almak isterim her zaman.. Artı bu durumdan hiç bahsedilmemişti.. Halı kaldırılıp burası da böyle dense durum farklıydı.. Yasin'de itiraz etti parkeleri yeniden döşettiler..

Eve taşındıktan sonra ben gidip gelip o kabartıları inceledim.. Hızlı bir şekilde artmaya duvarın alt kısmını komple kaplamaya başladı.. Kokusu da cabası.. Hala sıva kabarması olayı konuşuluyordu ki ben bir gece sabaha karşı kokudan uyuyamayınca isyan bayrağını çektim.. Rutubet bu yahu ! Ne sıva kabarması ? 
Sonra peteğin arkasına baktığımda peteğin arkasının komple çürümüş , yeşil ,sarı , küf kaplamış durum olduğunu gördüm..Ve leş gibi kokuyordu.. 

O anda farkettik ki , ev boşaltılınca o rutubetli kısım işlem görmüş, boyanıp kapatılmış , 5-10 günlük geçici bir çözüm sağlanmıştı.. Yani kandırılmıştık.. Ve bu taşındıktan , iş işten geçtikten sonra farketmemizi sağladı.. Duvar kısa sürede kustu.. Şapka düştü kel göründü..

Bu durumda işin rengi değişti, niyet ortaya çıktı.. Sanırım artık yapacak bi şey yok taşındık bi kere dememiz bekleniyordu ama öyle olmadı.. Yasin'e bu şekilde bu evde oturmak zorunda olmadığımızı , hiç üşenmeyeceğimi ,beni dert etmemesini ,tüm ödemeleri geri alıp taşınabileceğimizi söyledim.. Bunun üzerine güzel güzel duvarı komple strafor kaplattılar rutubet sorunu çözüldü.. Hatırlarsınız yatak odası tadilatta demiştim..

Evi gezerken yapmanızı tavsiye ettiklerime bi şey daha ekleyeceğim.. Mutfak çekmecelerini mutlaka açın :) Yoksa benim gibi çekmecelerin açılmayıp , duvara sürttüğünü , bu niye böyle ki derken evin yamuk olduğunu taşındıktan sonra farkedebilirsiniz ;) Elimi sokup zorla kaşık-çatal çıkarıyorum çekmece yarıya kadar zor açılıyor öyle hayal edin.. Ki Yasin yaptığı bi takım işlemlerle bu kadar açılmasını sağladı..

Sonra bu bina 3 yıllıktı.. Yeni nesil, şu dışı şık görünen Fransız balkonlu binalardan.. Bu da bizim biraz gözümüzü boyadı.. Ancak sürekli sigorta atmasından , prizlerden ateş çıkmasına , (bu bende yangın çıkacak fobisi başlattı ) ev içi kapıların kilitli kalmasına kadar envai çeşit sorun çıktı.. Kilidi olmayan kapının bile kilitli kalmasıysa inanılmazdı.. Emin ve Rana dahil sıradan her odada kitli kaldık.. Çocukları içerde oldukları esnada sakinleştirmeye çalışmak çok kötü..

Ayrıca kurutma makinesi ve çamaşır makinesi çalışırken ütü vs. gibi artı bi şey daha çalıştırınca çat çat sigorta atıyordu hemde sadece bizim değil tüm binanın.. İlk zamanlar bu çok sık tekrarlandı.sonra nasıl olduysa kendi kendine seyrekleşti ama tabii bende bunun endişesi kaldı..Sürekli tedirginsin bi iş yaparken.. İğrenç bi şey..

Evin konumuna dönersek, gelen soruları hatırlamaya çalışıyorum ; benim gibi yüksek katlarda oturmaya alışkınsanız ilk günler alışmakta zorlanıyorsunuz.. Yatak odamızın alt katta olması sebebiyle ben ilk günler hep sokakta uyuyormuşum gibi hissettim :) Ve sürekli cama biri tıklayacakmış , camdan biri bakacakmış hissiyatı yaşıyordum.. Ama alıştım bunları tahmin ederek karar vermiştim..
Ayrıca alt kat/bahçe katı apartman kapısına yakın olacağı için her açılıp kapanmasında ,duvarları titreten güüüm! sesiyle uykunuzdan sıçrayabilirsiniz.. Bak bunu tahmin etmemiştim :)
Tabii her binada kaba insanlar olmayabilir.. Apartman kapısını eliyle biraz yavaşlatıp normal bi ses çıkararak kapanmasını sağlayacak duyarlılıkta insanlarda vardır mutlaka.. Ben öylesine rastlamadım :) 
Kapı olayı dikkate alacağınız şeylerden biri olsun..

Bahçe katı evlerde bir diğer dikkat etmeniz gereken şey evin konumu.. Mahallenin durumu..
Biz kışın taşındık.. Sokak oldukça sessiz, sakindi.. Sokakta çocukların oynayacağını düşünmüş ve buna hazırlamıştık kendimizi lakin bu kadar fena şeylerle karşılaşacağımızı tahmin etmedik.. Etmemiz mümkün değildi..
Burada bir öneride daha bulunup devam edeceğim.. Ev araştırmasına girdiğinizde ve bir evi beğendiğinizde çekinmeyin komşulara sorun.. Onlardan çok güzel bilgiler alabilirsiniz ;)

İlk olarak bize hoşgeldin ziyaretine gelen komşu hanımlar içimi bulandırdı.. Mahalle ile ilgili burada uzun süreli oturamayacağımı düşündüren şeyler anlattılar.. Kendileri de dahil apartmandaki herkesin taşınmayı düşündüğünü söylediler.. Yazın burada yaşanmıyor mahallenin tüm çocukları bahçeye giriyor ,uyumak ,dinlenmek oturmak mümkün değil gibi canımı sıkan şeyler söylediler.. Hatta şöyle devam ettiler :)
- X hanım verdi evi kurtardı kendini darısı başımıza..

Çok komik oldu :) Bi an benim kim olduğumu unuttular.. Evet X hanım kurtardı kendini.. Bizi kurban ederek :)

Dedikleri gibi de oldu.. Havaların ısınıp okulların kapanmasıyla yaşayamaz olduk.. Kendi başımıza uyanmamız mümkün değil.. Çünkü çocuklar sürekli bahçede ve hatta penceremin dibindeler.. Uyumak hele Rana'yı uyutmak mümkün değil.. Sabahın köründe uyandırılmaya artı olarak gece mahallenin bir türlü uykuya geçememesi durumu var.. Gece yarısına kadar sokakta olan kadınlar , çığlık çığlığa çocuklar.. Geceyarısından sonra bayrağı devralan , yan binanın altındaki bakkalın önünde ana, bacı karmakarışık küfürlü konuşmalar yapan genç!ler.. Şaka gibi..

Çocuklar deyince de kendi çocuklarınızla kıyaslamayın onlar gibi zannetmeyin.. :) Bu çocuk kabusu şöyle başladı..
Bir gün mutfakta çay içerken , mutfak penceresinin altında 10 yaşlarında bi çocuk yan binanın yukarısına doğru "anneeee" diye bağırmaya başladı.. O kadar çirkin bi sesle , ve o kadar yüksek ve o kadar uzun süre bağırdı ki bu bile beni Rana uyanacak diye delirtmeye yetmişken çocuk bir süre sonra sinir krizi geçirmeye başladı..
Ve anne diye bağırmaları afedersiniz "O........u anneee!" diye bağırmalara dönüştü.. neye uğradığımı şaşırdım.. Bu esnada camdan bakıyorum çocuğun elinde bi yorgan var.. Sonra bu yorganı yere attı çıldırdı çiğniyo yorganı tepiniyo bildiğin sinir krizi geçiriyor ama sürekli O......u anne diye bağırarak..
O kadar uzun süre buna maruz kaldım ki bende delirdim.. Açtım camı nasıl bağırıyorum defol penceremin dibinden diye.. Kaçtı bu.. Ben uzun süre kendime gelemedim ama.. Sonra bu küfürlü konuşmaları sıklıkla duyar oldum..

O çocuk sonun başlangıcı oldu..
Sonraki günler bu çocuğu bizim bahçeye çok afedersiniz küçük abdestini yaparken gördüm Ve bizim çocukları bahçeye çıkarma düşüncesi bile benim için tamamen bitti.. Ve hatta Yasin'e dedim : ben bu camları artık hayatta dışardan silmem ve hatta camı bile açmam ! Ve silmedim de..

Sonra bir başka gün 15-20 tane çocuk (rakamı mecazen söylemedim..cidden o kadar.. Hatta o gün sokakta 40'a yakın çocuk saydım ) bahçeye girmiş Rana'nın uyuduğu odamın camlarının demirlerine vura vura koştururken çıldırdım.. Camı açıp bağırdım.. Sonra ne oldu dersiniz ?

Örgütlenip camları taşlamaya başladılar !

Hemen Emin'i mutfağa sokup görmesin anlamasın diye dünyayla bağlantısını kesmek adına bilgisayar başına oturtup Yasin'i aradım.. Bu taşlama olayı Yasin 155'i ara bende hemen geliyorum, diyene kadar sürdü.. Perdeyi açtım bu esnada elimde telefonu görünce dağıldılar..

O günden sonra evle bağlantım duygusal olarak tamamen koptu..

Zaten çok uzattım diye başka şeylere girmiyorum ama canını kurtarmak için penceremle , pencere demirim arasına sığınan hamile bir kediye koca koca taş atmalardan , bütün gün sokakta başı boş gezen Rana kadar küçük bebekleri saçlarından sürükleyen ,pat pat kafasına suratına vuran daha büyük çocuklara kadar psikolojimi etkileyen bir sürü şeye tanık oldum..

Ve tesadüfen denk gelip tanıştığımız , bir arkadaşımızın arkadaşının babası olan bir komiserin sokak ile ilgili anlattıkları ve fırsatınız varsa taşının tavsiyesinden sonra tamam artık buraya kadar dedik..

Burada uzun soluklu bi hayat hayali kurmuyorduk zaten.. Burası yaşamak istediğim bi yer zaten değildi..Okul dolayısıyla bu taraftayız.. Bu eve çok emek harcadığımı düşünüp üzülen arkadaşlar var. Üzülmeyin çünkü ben bu eve emek vermedim.. Ben kendi düzenime emek verdim.. Eve edilen masraflar bizden çıkmadı.. Ben zaten eşya yenilemek , sıfırdan bir ev kurmak durumundaydım.. Burası olmasa tüm bunları başka eve yapacaktım.. Bu ev güzel evet.. Ama bu evi güzel yapan biziz.. İlk baktığımızdaki halini görebilseydiniz keşke.. Dekorasyon evi başlı başına değiştiren bir durum..Berbat dediğiniz yerler tanınmayacak hale gelebilir..

 Eşyalarımın hiç birini bu eve göre almadım.. Hepsi yanlarına ekleme yapabileceğim modeller.. Ve hatta koltuklarım burada çok komik görünüyor.. Çok büyük çünkü.. Odanın yarısını kaplıyor.. Bunu bilerek , daha geniş bir salon hayali kurarak aldım.. Perdelerim vs. camlara göre büyük daralttırmadım doğal pileli kaldılar.. Bi tek stickerlarımı yapıştırdığım için pişmanım :) Hatta Rana'ya da almıştım odası için onu kullanmadım akıllandım mesela duruyor :) Zaten bir süre sonra hala alacaklarım bitmemişken alışverişi durdurdum.. Durum kendini belli etmişti çünkü..
 Ama bu kadar erken olacağını biz bile düşünmemiştik..

Burada çocuk yetiştirmem mümkün değil.. Bu evde sürekli gerginim.. Bu evde hiç etmediğimiz kadar kavga ettik Yasin'le.. Huzur vermedi bu ev bize ve hatta elimizdekini de alacak hale geldi.. Maddi açıdan da bizim için üzülmeyin.. Tüm ödemelerimizi fazlasıyla geri aldık..

Bir tek yaşadıklarımız , yorgunluğumuz kaldı.. Sınavdı gözüyle bakıyorum ona da.. Sebep olanlar Allah'a havale..

O kadar bıdı bıdı yaptım daha da bu evde durmayayım di mi ?

Sürprizi sona sakladım :)
Ben bi taşınıp geleyim müsaadenizle :)

Hoşçakalın..

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :

İletişim : catikatiilkay@gmail.com

57 yorum:

  1. oyy içim daraldı okurken.. sen hemen daha nezih bi mahallede daha güzel bi eve taşınmalısın.. böyle haytmı geçer canım....

    YanıtlaSil
  2. Ben zaten senin bahçe katına oturmana çok şaşırmıştım. Biz tüm ailece kardeşlerimle şu komşu denen kelimeden nefret ettiğimiz kadar hiçbirşeyden nefret etmedik illallah yani
    İstanbulda da otursan Anadoluda da olsan farketmiyor
    En iyisi en üst kat, ama yüzsüz komşular 24 saat camlardadır silkelemeleri bitmez aklına gelen herşeyi gürültüleri bitmez kurt sürüsü gibi insanın üstüne üstüne saldıran çocukları bitmez
    Şu yaşıma kadar komşu denen illetten çektiklerimizi anlatsam bırak kitabı kitaplar dolar
    Senden de dertliymişim Bence sen yolun neresinden dönersen kardır Sonra ev kavgaları başlaması gibi (inan doğrudur seninki gibi)olan sana çocuklara size olu
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  3. neler yaşamışsınız öyle ya,resmen okurken ağlattınız beni:( belki ben de benzer şeyler yaşayıp huzurlu bir evi henüz 1 ay önce bulduğumdan çok tanıdık geldi yaşananlar...evin arabanın uğursuzu olmaz derler ama ben kesinlikle her evin bir enerjisi olduğuna onun da insanı çoooook etkilediğine inanıyorum,ev demek huzur demek çünkü...neyse hayırlısıyla siz bir taşınıp gelin gerçekten:)biraz yorulacaksınız yine ama inşallah buna değecek huzuru yakalayacaksınız...dualarım sizinle(şimdiye kadar sesi çıkmayan bi takipçiniz:))

    YanıtlaSil
  4. Yok da benim tüylerim neden diken diken oldu :)seni iyice arkadaşım bellemişim kıyamadım bi an :) çok zor bi süreç olmuştu senin için.yerleşmek epey zamanını almıştı.şimdi herşey tekrar ortaya.yakın zamanda taşındığımız için ben iyi biliyorum artık toplanma ve taşınma-yerleşme sürecinin ne kadar zor olduğunu.İlkaycım çok kötü günler geçirmişsin.Umarım bundan sonra hiç bu tür şeylerle karşılaşmazsın yani taşınacağınız evde.sen herşeyin iyisine layıksın İlkaycım.Tabii buna bi sınavdı gözüyle bakmak lazım.Bu arada şu sticker vardı ya kafes olan.Sen taşınma işlerini yazınca aklımda belirmişti direk ''o kadar da uğraşmışlardı ev için hele o stickerı yapıştırma hikayesi off yazık olmuş görüyomusun'' demiştim içten içe :)Herşey gönlünce olsun gönlü güzel İlkaycım.Allaha emanet olun.Sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. Seni bu konuda çok iyi anlıyorum bende senin gibi yüksek ve cadde bi yerde otururken şimdi bi sokak arasında aynende senin yaşadıklarını yaşıyorum cidden sinir bozucu bi durum benim evim birinci kat ama bişey değişmiyor tez zamanda sende bende kurtuluruz umarım bu durumdan hatta bunu yazarken dışardaki çocuklara bi cırladım :)

    YanıtlaSil
  6. canım benim çok üzüldüm..evle ilgili sıkıntıların olduğu diğer postlardan anlaşılıyordu zaten ama bu kadar büyük boyutlu olduğunu düşünmemiştim şahsen..hamile kediyi taşlayan o çocuk müsveddelerinin elleri kırılsın diyorum..onları bu dünyaya getirip gerekli terbiyeyi ve ahlakı vermeyen anne baba!! larına da Allah insanlık ve ebeveynlik nasip etsin.. böyle insanlar yüzünden anne olmaya korkuyorum ileride;ya ben de çocuğuma yeterli terbiye veremezsem diye.. inşallah en kısa sürede yeni huzurlu bi mahalleye,cici çocukları olan komşuların olduğu bi ortama kavuşursun canım..
    dualaşalım inşallah..
    sana burdan koccamaan sevgiler öpücükler yolladım
    ceycey
    :)

    YanıtlaSil
  7. Bugün aklımdan geçmişti çatı katı İlkay'dan post yok mu acaba diye, kalbim mi temizmiş kalbimiz mi birmiş demeliyim bilemedim :')

    Hakkınızda hayırlısı neyse o olsun inşallah, hayat sürprizlerle dolu iyi kötü.. Bununla geçmiş olsun, sağlık olsun da gerisi boş

    Sevgiyle
    www.pembekopuktasarm.com
    gozdeninmasaladasi.blogspot.com

    (Adımı değiştirdiğim için blog adreslerimi yazdım)

    YanıtlaSil
  8. Valla kendi evimmiş gibi içim daraldı çok geçmiş olsun ilkay abla onca zaman neler çekmişsin sen manevi huzuru bulmadıkdan sonra maddi eksilmiş nolcak senin kafan rahat olsun umarım gönlüne göre bir ver bulursun ...

    YanıtlaSil
  9. Nasıl bir mahalleymiş o öyle yaa okurken ben daraldım burda valla. Hele kediye çok acıdım yazık :( Ev toplamak yorucu ama yaşanacak bir yer de değilmiş canım artık Allah yardım eder. Gönlüne göre bir ev bulursun inşallah.

    YanıtlaSil
  10. İlkay hanım allah yardımcınız olsun.Belli bir saatden sonra hiç bir çocuk sesi çekilmiyor insan dinlenmek huzur bulmak istiyor.Huzur getirmeyen evin gitmesi gerekli diye düşünüyorum.Komşuluklar ve birlerine insanların saygısı çok önemli.Ben sizin yerinizde olsaydım evi satılığa çıkartmıştım .Çocukların az insanların birbirlerine saygı oldukları bir sokak ve bina diliyorum size kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  11. Ilkay hanim sizi buyuk bir hayranlikla takip ediyorum. Cocuk yetistirmeniz konusunda yorum bile yapamam. Hayatta hersey istedigimiz gibi gitmiyo malesef herseyde bir hayir vardir ev icin cok ugrastigini biliyorum zamanins ve emegine yazik yeni yuvsn istedigin gibi olur ins. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. Dehşet verici, kendimi düşünemedim. Allah sabır vermiş daha da versin işallah yeni yuvaya taşınana kadar...Biz ev tutma telaşındayken bir ev gezdirdiler 2. kat evi beğendik neredeyse tutuyorduk alt komşu durdurup tesisatlarda ne kadar çok sorun olduğunu ne kadar sıkıntı çektiklerini anlatmıştı sağolsun uyarmasaydı bizde tutacaktık. O komşulara sorma danışma meselesine kesinlikle katılıyorum.Ek olarak: Mutlaka her kapı da kontrol edilmeli kapanıyor mu diye biz şu andaki evimize taşındıktan sonra kapı ustası çağırdık istisnasız evin tüm kapılarını açılıp kapanacak duruma getirdi hiç biri kapanmıyordu :( Güzel öneriler vermişsiniz, bizde de çok yakın olmasa da böyle bir telaş olacak gibi okumak iyi oldu. Teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  13. Allah yardımcın olsun ılkay seni çok iyi anlıyorum bende bir ay önce taşındım ve kabus gibi birinci katta oturuyorum ama evde uyku haram sanki huzur denilen birşey yok ama bir süre daha oturmak zorundayım senin esin gayet anlayışlı

    YanıtlaSil
  14. Geçmiş olsun canım, Allah tez vakitte gönlüne göre bir ev nasip etsin benzer bir şeyi ablamla kaldığımız evde yaşamıştık, demir parmaklıkları pencerenin dış yüzeyini silmek için söktürmüştük, boyatacaktık ertesi gün çocuklar hurdacıya doğru sürüklerken gördük, durun getirin diyene kadar koşturdular, dediğin gibi en iyi çözüm taşınmak, ev kötüyse yaptırırsın ama komşular kötüyse yapacak bir şey yok...

    YanıtlaSil
  15. cidden sıkıntılı bir süreç olmuş, inşallah çektiklerinize değer. Cidden yaşanılan ortam çok önemli, inşallah burayı unutturacak bir eve taşınırsınız...

    YanıtlaSil
  16. Başkası olsa hayatta taşınmaz yeni gelmişim die. Gerçekten ne kadar cesaretli ve doğru bir karar. Sizin adınıza çok sevindim.

    YanıtlaSil
  17. gerçekten yazdıklarınızı okurken içim daraldı. sizinle zannederim aynı zamanlarda ev almıştık bizde sizler in ev ile ilgili yaşadığınız problemlerin çok benzerlerini yaşadık ve yaşamaya da devam ediyorum. ne yapacağımız hakkında da tek bir fikrim bile yok. ama komşu konusunda çok şükür öyle dertlerimiz yok. Allah yardımcın olsun. haydi bir taşın da gel sabırsızlıkla bekliyorum seni. Allah;+;;;;;;;'a emanet ol

    YanıtlaSil
  18. arkadaşım çok benzer şeyler benimde başıma geldi ama 1.5 yılda zor kurtardık kendimizi istanbulda yaşamak denildiğinde aman sakın güvenlikli site dışında yaşamayın diyorum

    YanıtlaSil
  19. Ev demek en başta huzur demek, inşallah çok daha huzurlu olacağın bir ev bulursun canım. Aslında komşum olsan süper olur :)

    YanıtlaSil
  20. Okurken yuh dedim ya içimden, inşallah en kısa zamanda taşınırsınız oradan, Allahım herkesi iyi insanlarla iyi komşularla tanıştırsın...

    YanıtlaSil
  21. Canım benim yaa..Herşeyde bir hayır vardır.İnşallah bundan sonrası istediğinizden de güzel ve huzurlu olur..Allah her konuda kolaylık versin yardımcınız olsun.Sevgiiler..

    YanıtlaSil
  22. Evden ziyade muhit çok önemli çocuklar için. Daha normal bir yer bulmanızı dilerim.bu anlattıklarınız Allah'tan heryerden yaşanmıyor. Normal insanlar var merak etmeyin.

    YanıtlaSil
  23. Ayni semtten cikmamak icin hala kirada oturan bana bu yazi cok iyi geldi kendi evim icin asla acele etmeyecegim onemli olan huzur buyuk gecmis olsun diyelim sizin icinde hayatta hersey bir tecrube bununla şükür diyip biran önce kurtulun inşallah

    YanıtlaSil
  24. Hepsini bastan sona okudum:( , aslinda her zaman pencerinin arka tarafi oldugunu unutuyoruz.burdan guzel de oradan nasil acaba.cok sikinti cekmissiniz ev ve mahalle konusunda.insallah bundan sonraki evinizde huzurlu olursunuz.dediginiz gibi bu bir sinavdi ve bitiyor insallah.kolay gelsin..

    YanıtlaSil
  25. çok zor yaşayan bilir kolaylıklar diliyorum,huzurun olmadığı yer isterse saray olsun ne fark eder ki
    huzur ve mutluluk içinde oturacağın bir yuva bulmanı diliyorum.

    YanıtlaSil
  26. canım dediğin gibi imtihanmış ve geçecek inşallah..sen ailenle huzzurlu olmaya bak Rabbim ağzınızın tadını bozmasın..çok sıkıcı şeyler yaşamışsın üzüldüm ama elden ne gelir..Allah kolaylık versin umarım çektiklerine değecek mükemmel bi ev bulursun:)

    YanıtlaSil
  27. insanın yaşadığı ev herşeyi... sırf komşu sıkıntısı yüzünden ev değiştirdik, siz kadar büyük sıkıntılar yaşamadık ama evde huzur yoksa insanda da huzur kalmıyor. Allah yardımcınız olsun inşallah buradan sonra, olabilecek en güzel ev nasip olur :)

    YanıtlaSil
  28. ayyy ilkay abla nasıl bir yermiş orası öyle... sen fazla bile sabretmişsin bence..:( ben iki gün tahammül edemez sinir krizlerine girerdim :/ inşAllah bundan sonraki bakacağınız ev/ler hakkınızda hayırlı olur... dilerim rabbim gönlüne göre insanlarla karşılaşa bileceğin yerlere nasip eder sizi :)

    YanıtlaSil
  29. İnan çok üzüldüm yaşadıklarınıza, emeğin yaptığın tüm masraflarından çok gönül yorgunluğu üzer insanı, bilirim.. Umarım bir an önce gönlüne göre bir ev bulur ve eksilen huzurun fazlasıyla size geri gelir.

    Sevgiler..
    Betül

    YanıtlaSil
  30. o civarlardan taşınan tanıdıklar olmuştu oturulcak gibi değil demişlerdi.Demek durum bu kadar vahim.Allah yardımcın olsun,sana sabır versin.inşallah kurtulursunuz o evden:(

    YanıtlaSil
  31. tahmin ediyorum orayı ilkaycım. bizde bi ara ev bakmıstık ordan ve duyduklarımız sonucunda vazgecmştik. sizin adınıza üzüldüm :(
    insallah gönlüne göre bi yer bulursun ve ailenle cocuklarınla daha huzurlu yasarsın.

    seni seviyoruz. yeni maceralarnıı sabırsızlıkla bekliyoruz !

    YanıtlaSil
  32. Anlattıklarıniza göre baya sabırlıymissınız..Allah yeni yuvanizda mutlu huzurli yaşamayı nasip eder inşaAllah..

    YanıtlaSil
  33. ay ben o enikleri pataklarım yaaa... Gürültüye hiç gelemem zaten de... Gerçekten de taşın bacım oradan sen... Eniklerini sabah sokağa salıp gece vakti içeri sokan duyarsız anneleri topa tutmak lazım topa... Allah sabır versin...

    YanıtlaSil
  34. Allah sabırlar versin işte en güzel örnek bu yazınız insanlar sizin hayatınıza bakınca aaaa bu kadının hiç derdi yok oh mis gibi hayat diyor ama bilmiyorlar bu hayat bir sınav bu yazıyı yazmakla çok çok iyi etmişsiniz o kadar candan ve samimisiniz ki herşeyininiz çok ince çok zevkli ama hayatın dikenlerle dolu olduğunu bir kez daha göstermiş oldunuz hemde ne diken ya çok merak ediyorum bu mahalle neresi :D bızım evımızde giriş katı çift daire ben hemen sokağın dipindeki tarafta oturuyorum mahallemizden memnunuz idare eder boyutta en azından sizinkinden çok çok iyi imiş :D eşim pencereleri demirle korkuluk yaptırdı evin azdışına inanmazsınız baktığınızda f tipi ceza evi gibi yüksek demirler yaptırdı imkanın ve parasal durumun el verdiğince yoksa insanlar gelip evin dibinden geçiyor bazen evin dibinde oturuyor hata camdan içeri bakan bile oluyordu :D işte her yerin bir zorluğu var ama dedğim gibi benim evim altınmış ne zor sizin yaşadıklarınız şaka gibi Allah tekrar kolaylıklar versin huzur versin yuvanıza inşallah en kısa sürede gönlünüze göre bir ev bir mahalle bulursunuz eşyalar nedir ki insanın huzuru olmayınca keyif bile alamıyor olsun çok daha iyisi olacak inşallah

    YanıtlaSil
  35. valla geçmiş olsun demek geldi içimden bu nasıl bi yermiş böyle allah bir an önce kurtulmayı nasip etsin .. dış görüntü insanları yanlış etkiler diye boşuna denmiyor herkes ne güzel evin var diye imreniyo ama ev ev değilmiş seni perişan ediyomuş .. aldığın bütün cicileri yerleştirip ohh diyebilceğin, keyifle oturabilceğin bi evin olur inşallah :))

    YanıtlaSil
  36. Canım hakkınızda hayırlısı olsun,yalnız dilerim yine bir Çatı katı bulursunuz :)güzel haberler bekliyoruz.

    YanıtlaSil
  37. Ablacım o mahallede ömür mü geçer ya. .
    Komşu durumu çok önemli terbiyeli, edepli insanlarla birlik olmak daha da önemli. . O yüzden hak veriyorum Ablacım sana. .
    Nasıl üzüldümm anlatamamm senin adam etmeyeceğin bir daire ev var mı tabiisi yok :)
    İnşallahh güzel gönlüne göre bir yer bulursunuz. .

    YanıtlaSil
  38. Merhaba İlkay hanım,
    Allah yardımcınız olsun. İnşallah tez zamanda hayırlısıyla oradan kurtulursunuz. Rutubet konusunda benimde ilk evim öyleydi. Kandırılmıştık, düğün zamanı telaş felan fark edemedik.Kışın bir baktım kıyafetlerimize kadar küf oluyor duvarlar patlıyor hatta banyo duvarı resmen çatladı. Sonuç olarak evsahibi beni suçladı evde çamaşır kurutuyormuşum evin duvarları öyle olmuş. Kurtuldum onlardan Allah'a şükürler olsun. Darısı başına canım. Anlattıklarına aklım şaştı nasıl yermiş orası , okurken içim daraldı. Kaçın oradan. Allah oradakileri de ıslah etsin.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
  39. Bir kaç haftaya ev tutacağız, gözüm korktu yazıyı okuyunca.. Allah yardımcınız olsun . Ürktüm resmen..

    YanıtlaSil
  40. çok geçmiş olsun canım benim.. umarım istediğini gibi bir yer bulursunuz bir an önce.. çatı katı'ndan ayrılamana zaten üzülmüştüm.. ama kısmet ve hayr nerde ise orada olun diye dua ediyorum.. sevgiler..

    YanıtlaSil
  41. Seni şu anda o kadar iyi anlıyorum ki. Allah yardımcın olsun. Biz alttaki dükkanı da sayarsak 4. kat sayılıyoruz. O kadınların gece vakti konuşması, birbirine küfür eden insanlar, yedi gün yirmi dört saat kesilmeyen düğün sesleri, evi gözetleyen komşular daha neler neler. Mahalle kötü, insanlar saygısız olunca ister en üst katta yaşa, ister bahçe katında hiç fark etmez, huzur bulmak neredeyse imkansız olur.

    YanıtlaSil
  42. ayy ablacıım benim Rabbim büyük kolaylıklar versin bu mübarek günlerde...

    YanıtlaSil
  43. İlkay Hanım yaşadıklarınızı en kısa sürede telafi edebilecek bir eve taşınırsınız umarım.Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
  44. hayat tecrübesi=hayatta yapılan hatalardır. demekki ev seçerken daha dikkatli olmamızı hayat size bize bu şekilde fısıldadı olsun ilkay hanım sağlık olsun eminimki yeni bulacağınız ev çokkk daha güzel olacak bir macera daha başlıyor sizin için ama üstesinden gelecek karakterde olduğunuz için ççok fazla üzülmeye gerek yok Rabbim yar ve yardımcınız olsun.. inşllah kocaman salonlu kocaman mutfaklı bir eviniz olur sağlıkla kalın.

    YanıtlaSil
  45. ilk taşındığını duyduğumda yazmak istemedim belkide kötü olmaz yorum yapma dedim kendime ama tahminimden de kötü çıktı umarım güzel bir yere taşınırsın komşularda önemli sor soruştur bizimde yaşadığımız sitede sorunlar var insanlar toplu sitelerde yaşamayı bilmiyor en basit örneği ben birinin hakkına girecem diye korkarım 3 yaşında ki oğlum ağlayarak siteye apartmana girse uyuyan vardır annecim diye uyarırım ama karşısından nezaket göremeyince bu denli saygısızca olunca yaşananlar bir an önce iyi bir yere taşının dualarım seninle bir de son kat en iyisi son katları dublex yapıyorlar bulursan böyle bir yer yine çatı katında olur :) hayırlısı olsun

    YanıtlaSil
  46. oyh, geçmiş olsun. daha güzel, daha huzurlu bir eviniz olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  47. Atalarımız ev alma komşu al diye boşa dememişler. Okurken kendim olanları yaşamışım gibi daraldım. İnşallah Rabbim gönlünüze göre bir ev ortamı nasip eder size. Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil
  48. okurken çığlık atıcaktım nerdeyse :) allah sabır versin,allah yardımcınız olsun :)

    YanıtlaSil
  49. Okurken tüylerim diken diken oldu.ben de giriş katta oturuyorum bize ait olduğu için taşınamıyordm.ama geçen sene çocukları uzak bi okula verince taşınmaya karar verdim kendi evimizi kiraya verip kiraya çıkıcam alt katların rutubetini çok iyi biliyorum şuan çatı katı beğendim neyine dikkat etmeliyim bilmiyorum. Hayırlısı olsun.

    YanıtlaSil
  50. İnş ev sahibi olursunuz,ben 4 ay kiralık ev aradım,bir tanesini temizledim eşyalarım kolili,ev sahibi yan çizdi vazgeçtik,en sonunda ev sahibi olmak varmış,kötü ev sahipleri bizi se ev sahibi

    YanıtlaSil
  51. Oooff ooff:(( Ben aslinda iletilerden biraz mesaji almistim ama bukadarini tahmin etmiyordum-_- Okurken darlandim darlandim da ama o sözde cocuk sürüsünün cami taslamasini falan o kismi görünce gözlerim yerinden oynadi valla kalbim sIkstI bi an:/Böyle bir evden ve mahalleden tasinmak üzüntü degil sevinc sebebi olur ilkayim,tez zamanda rabbim hayirli bir yerden hayirli bir yuva nasip eder size sizin kalbiniz gercekten temiz,,bu olaylar dedigin gibi sinav iste,,üzülürüm hemde cok üzülürüm ikinizde cok yoruldunuz ama insaallah yorgunlugunuzu doyasiya atacaginiz bir yere tez vkit kavusacaksiniz..Hani ev alma komsu al demis atalarimiz ne dogru demis..Aslinda seninle bazi seyleri hep es zamanli yasiyoruz onun iicnde daha cok isiniyorum hep sana..Anlattiklarinin hepsi harfi harfine gerek ev gerekse mahalle olarak benimde basimda var bilyiomusun:(( Daha bugün sinirlerime hakim olamayip hüngür hünggür agladim,bizde hep diyoruz esimle sinav diye,Rabbim daha zorlarindan korusun hepimizi..Almanyada tasinmak o kadar zorki ben bir müddet daha sabredecegim ama sanada hep Dua edicem insaallah Tebdili mekanda ferahlik varmisya hani bir an önce rahatlayin diye.....Allaha emanetsiniz...

    YanıtlaSil
  52. İlkay Abla yaşadıklarınıza çok üzüldüm;özellikle çocuklar tarafından taşlandığınızda verilmiş sadakanız varmış,Allah korumuş size ve çocuklarınıza bir şey olmamış.. Rabbim tez zamanda hayırlı komşuları olan huzur dolu bir ev nasip etsin size..yeni evinizde her şey gönlünüzce olur inşallah..

    YanıtlaSil
  53. off bu neymis boyle orgutun icinrmi tasindin..bende bahce katindayim ve cok memnunum rutubet haric:( ya sadece bahce katlarinda olmuyor artik 5 hatta 8.katta bile gordum oyuzden normal geliyor bana..allah sabrini denemid bence ins gonlunun istedigi gibi bir evde oturursun...kolay grlsin..

    YanıtlaSil
  54. şok atlatıyorum resmen, okuyunca beynim durdu sen nasıl yaşadın bunları gülüm !!!!! çok geçmiş olsun, Rabbim Hayırlısıyla gönlünüze göre versin... selametle...

    YanıtlaSil
  55. Eşim şu aralar yine kendi evimizi alma takıntısına kapıldı. Bense durumumuz daha uygun olduğunda nezih bir yerde içimize tam sinecek bir ev almak derdindeyim. Zararı yok iki üç yıl daha beklerim hatta. Bu kötü tecrübenizi okuyunca bir kere daha acele etmemekle iyi ettiğimi düşündüm. Ama sizde çok bahtsızmışsınız. Anlattıklarınız resmen cinnet ve cinayet sebebi. Sanki bir gerilim romanı okumuş gibi gerildim. Büyük geçmiş olsun...

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Alexa