4 Eylül 2013 Çarşamba

HAVUÇLU / TARÇINLI KEK TARİFİ :)


Geçen akşam uzun zamandır düşündüğüm bi şeyin startını verdim.. yeni tarifler denemek istiyordum..yıllar içinde ordan burdan biriktirdiğim bir sürü tarifim var.. ilk olarak canım havuçlu tarçınlı kek istedi onunla başladım..
Facebook Sayfamda ileti olarak paylaşınca tarifi çok soruldu ve işte yazıyorum..

Pişmiş halinin fotoğrafı yok :) 
ben genelde fotoğrafta görüldüğü üzere yuvarlak ufak bir borcamda yapıyorum kendimiz için yaptığım kekleri.. çabuk bitiyor tadımlık oluyor daha güzel oluyor.. yani ben fotoğraf çekene kadar kek bitti..
bir dilim ayırmış , tabakta şık bir fotoğraf çekecektim onu da eşim hüpletti "ay dur fotoğraf çekecektim" deyip elinden alamadım :)

Tarif hemen aşağıda..


* Tarifteki ölçüler normal tepsi için..dediğim gibi ben ufak borcamda yapıyorum bu yüzden ben yarısını kullandım malzemelerin..

HAVUÇLU / TARÇINLI KEK

Malzemeler : 
4 adet yumurta
2 su bardağı toz şeker
2 su bardağı un
1 adet havuç ( istediğiniz havuç yoğunluğuna göre büyük veya küçük havuç tercih edebilirsiniz )
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı kadar dövülmüş ceviz
1 çay kaşığı tarçın
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu

Hazırlanışı : Yumurta ile şekeri iyice çırpıyoruz.. Unu eleyip iyice karıştırıyoruz.. bu karışın içine rendelenmiş havucu , sıvı yağı , dövülmüş cevizi , tarçını , vanilyayı ve kabartma tozunu ekliyoruz.. hepsini birden iyice birbirine yediriyoruz..
Hazırladığımız karşımı yağlanmış tepsiye döküp fırına sürüyoruz.. 


Afiyet olsun :)

Mause

Mause

Amung

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it