14 Aralık 2013 Cumartesi

1 Sofra , 1 Tarif.. Patatesli / Peynirli Poğaça..


bu kez sevgili Çağla'nın gönderdiği tarifi denedim.. oldukça pratik yine.. ben patatesli /peynirli /maydanozlu denedim oğluma çaktırmadan peynir yedirebilmek adına.. ama Çağla kuşbaşı ve bezelyeyi kavurarak iç harç hazırlayıpta yapıyormuş.. veya tavuklu bezelyeli..

önce hafta içi Yasin işe gitmeden önce oturduğumuz minnak kahvaltı soframıza bakalım.. sonra tarife geçeceğiz..
bu ınstagram'da yayınladığım bir kareydi.. orada daha önce yayınlıyorum her şeyi.. blog biraz geriden geliyor :)


Patatesli /Peynirli /Maydanozlu Poğaça

Malzemeler : 
1 su bardağı sıvı yağ
1 su bardağı süt ya da yoğurt ( dışarıda beklesin,ılısın biraz.. direk dolaptan kullanmayalım )
1 pk. kabartma tozu
1 çay kaşığı tuz
Aldığı kadar un
Dışı için , yumurta sarısı
Çörek otu
Susam
İç malzemesi için , patates , peynir , maydanoz 

Hazırlanışı : Patatesleri haşlıyoruz , sıcakken içine peyniri katıp (tercihen yumuşak peynir ) iyice karıştırıyoruz.. ince ince kıyılmış maydanozu da katıp iç harcını hazırlamış oluyoruz..
hamur için tüm malzemeleri karıştırıp yumuşak bir hamur elde ediyoruz..  ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elimizce açıp malzemesini yerleştirip kapatıyoruz.. üzerine yumurta sarısı , çörek otu , susam hooop fırına :)
ben genelde 200 derecede 15-20 dakika kadar pişiriyorum.. süre fırına göre değişebilir her zaman dediğim gibi.. kendi pişirme sürenizi kendiniz belirleyebilirsiniz..  

Afiyet olsun..

soframda da kendi hazırladığım pon pon peçeteleri kullanmıştım..

Sevgiler <3

5 yorum:

  1. Çok güzel bir sofra olmuş. o poaçalar bir harika oluyor zaten :)

    YanıtlaSil
  2. insanın bir eli alıştı mı devamı geliyor demekki:))ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
  3. Sofra çok güzel görünüyor.Ellerine saglık evinin düzenine bayılıyorum temizlik kokusu geliyor .Nacizane tavsiyem birde sodalı dene çok güzel oluyor.

    YanıtlaSil
  4. Masan yine her zamanki gibi güzel, eline sağlık. Peçeteleri gördükçe Rana aklıma geliyor :). Bu poğaçalar kesinlikle güzel oluyor. Afiyet Bal olsun.

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Alexa