24 Ocak 2014 Cuma

Blogspot , Kaybolan İzleyiciler Bölümünü Geri Getirme..

Geçtiğimiz günlerde blogspot'un sonuna ülke alan kodu eklediğini hepimiz acı bir şekilde öğrendik..bloglarımız artık blogspot.com.tr şeklinde..

acı diyorum çünkü ben baya bi acı çektim  :)

ben çektim siz çekmeyin diye ve "izleyicilerim kayboldu İlkay ablaaa seninkiler nasıl duruyo ?" çığlıklarınız dolayısıyla bu postu hazırlamak şart oldu..

Her şey okuldan gelip izleyiciler eklentimin hata verdiğini görmemle başladı.. izleyicilerimin yerinde şu hata mesajı duruyordu.. 

Maalesef...
Bu gadget hatalı olarak yapılandırıldı. Web yöneticileri için ipucu: Lütfen "Friend Connect Ayarları - Ana Sayfa URL'si"nin bu sitenin URL'siyle eşleştiğinden emin olun.

bi çoğunuzda hala bu mesaj duruyor.. şimdi bunu nasıl düzelteceğimize geçeceğiz.. önce başıma gelenleri anlatayım :) 
ben direk düzeltmeye geçtim tabii.. anladığım kadarıyla , bilgim olduğundan değil tamamen içgüdüsel , blog adresimi değiştirmem gerektiğini düşündüm.. bunu başka bi şey için daha önceden de denemiştim çünkü.. benim aklımda ki adresin sonuna tr eklemekti.. ikisi birbirine uyumlu değil diye sorun çıkardığını düşündüm.. ama sayfa tr eklememe izin vermiyor, sadece adresin başında değişiklik yapmama izin veriyordu.. bende yaptım :) her şey bundan sonra başladı..
aslında bu işleme geçmeden önce aynı şeyi yedek blogumda denedim.. her şey sorunsuz ilerledi..izleyicilerim orada geri geldi..
bunun rahatlığıyla bu blogumun başına geçtim aynı işlemi tekrarlamak üzere..

burda bi nokta koyup sizin işlemi nasıl gerçekleştireceğinize geçiyorum..

öncelikle kumanda panelinizde fotoğrafta gösterdiğim yeri tıklayarak , açılan pencerenin en altında bulunan "ayarlar" sekmesini açıyoruz..


Ayarlar sekmesini tıkladığınızda karşınıza çıkacak görüntü hemen aşağıdaki.. 
burada blog adresinizin olduğu kısmı bulup , fotoğrafta gösterdiğim şekilde "düzenle" yi tıklıyoruz..


Düzenle 'yi tıkladığımızda adresimiz üzerinde değişiklik yapmamıza izin veren kısım açılıyor aşağıda göründüğü şekilde..


burada adresimize herhangi bir rakam veya harf yazıp "kaydet" e basıyoruz.. ben adresime bir de 4 rakamı ekledim..


kaydettikten sonra 5 dakika kadar bekliyoruz.. bu esnada izleyiciler gadgetımız geri geliyor.. ve aynı yolu takip ederek adresimizi eski haline getirip kaydediyoruz..

işte ne olduysa bu esnada oldu bana :)
ben bu 5 dakika beklemeyi bilemediğim için (ki benimki bi yarım saatten fazla sürdü niyeyse ) adresi değiştirip başka bir adrese geçtim ve benim blogum kayboldu :)

sağolsunlar sürekli ziyaretçisi de bol olduğu için aynı anda mailler yağmaya başladı "aradığınız blog kaldırıldı noluyo sildin mi blogunu" diye.. ben daha bi panik oldum..

evet gerçektende blog kaldırıldı diyordu.. ve cidden uzun sürdü.. işlemi geri çevirmeme izinde vermiyordu.. sürekli hata koduyla karşılaşıyordum.. elim kolum bağlı kaldım.. 
sonra bunun doğal bir olay olduğunu öğrendim ama cidden benimki çok uzun sürdü 

velhasıl bekleme süreniz boyunca blogunuz kaldırıldı yazacak don't panic..
ama yine de benden size abla tavsiyesi gece yarısı falan yapın bu işlemi ;)

Hoşçakalın..

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :

İletişim : catikatiilkay@gmail.com

18 yorum:

  1. Hay Allah razı olsun sizden İlkay Hanım, bloğu yeni açtım sayılır acemiyim ve inanın sabahtan beri uğraşıyorum panik hâlinde :) Tekrar teşekkürler, sevgiyle kalın...

    YanıtlayınSil
  2. İşin komik yanı ben iki gündür heralde farkındayım ama bilgisayardandır heralde diye hiç istifimi bozmuyorum sen yazmasan ben kendi halimde takılacağım ilkay abla :) çok teşekkürler senin anlatımınla hemencecik düzelttim..

    YanıtlayınSil
  3. Bu yazı nasıl makbule geçti anlatamam.Çoook teşekkürlerr::))

    YanıtlayınSil
  4. yardımlarınız için çok teşekkürler sayenizde düzelttim :)

    YanıtlayınSil
  5. teşekkürler seni seviyorum[ (konuyu da senin postunla farkeden acemi blogger hülya:)))))]

    YanıtlayınSil
  6. bende aynı hatayla karşşılaştım şu anda:(( blogunuz yayından kaldırıldı diyor..bakalım nolcak...

    YanıtlayınSil
  7. İlkay hanım. Çoooooooooooooook teşekkürler girmediğim site kalmamıştı. Sayenizde düzelttim bu hatayı.Bbloguma bekliyorum. Sevgiler

    YanıtlayınSil
  8. sağol ilkay abla sayende düzelttim:)

    YanıtlayınSil
  9. Çok sağol İlkay Abla. Bu yöntem daha iyiymiş ama inşaallah aynı sorunla tekrar karşılaşmayız

    YanıtlayınSil
  10. O gadgetın hata verdiğinin bile farkında değildim blogumda.
    Teşekkürler;)

    YanıtlayınSil
  11. süpersiniz, ne diyeyim, webde olmadik cozumler aradim durdum..tesekkurler

    YanıtlayınSil
  12. Ya gerçekten süpersin blogla ilgili herşeyin cevabı sende Allah razı olsun senden ..

    YanıtlayınSil
  13. Aynı hatayı bizde yaptık ve blog kayboldu.
    İnşaallah tekrar gelir.
    Yine de size çok teşekkür ediyorum.
    Blog adresimin geri geleceğini biliyorum.

    YanıtlayınSil
  14. blog sayfam geri geldi teşekkürler. Gerçekten süpersiniz. İyi geceler dilerim.

    YanıtlayınSil
  15. ben bunu yaptım ama tekrar gelmedi :( dünden beri bekliyorum yok blog. ne yapabilirim :(

    YanıtlayınSil
  16. çok ama çok teşekkür sayenizde sayfam düzeldi

    YanıtlayınSil
  17. Bende ayrıntılı görseliniz sayesinde bloğumu düzeltmiş oldum. Çok teşekkür ediyorum ve bu yazınızı kendi bloğumda izninizle paylaşacağım. Eminim birçok kişinin daha işini görecektir.

    YanıtlayınSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Alexa