5 Mart 2014 Çarşamba

TARİF : TAHİNLİ KEK

Herkese Merhaba

bi süre ayrı kaldık.. sizden ayrı kaldığım süre zarfında denediğim bir tarif bu.. ben çok beğendim.. çocuklara  alenen yediremediğim bir şeyi daha çaktırmadan yedirme amaçlı denemiştim sonuç başarılı oldu :).. deneyin derim..

dergi sayfasından çektiğim fotoğrafı kullanacağım şimdi orjinal halini görün diye.. benimkisi böle süslü olmadı.. çünkü malum Emin üzerindekileri görse yemezdi :) siz bu haliyle sunum yaparsınız.. tarif hemen aşağıda ;)

Sevgiler..


TAHİNLİ KEK
Malzemeler : 
3 adet yumurta
2 su bardağı toz şeker 
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı sıvı yağ 
1 pk. kabartma tozu
2.5 su bardağı un
8 yemek kaşığı tahin
süslemek için ceviz veya fındık

Hazırlanışı : Yumurtaları şekerle birlikte iyice çırpıyoruz.. üzerine yoğurt ,sıvı yağ , ve kabartma tozunu ekliyoruz.. hemen ardından unu ve 4 yemek kaşığı tahini de ekleyip , yağlanmış kalıba veya tepsiye döküyoruz.. 
tarifte 175 derecede pişirin diyor lakin ben 220 derecede pişirdim.. dereceyi fırınınıza göre kendiniz ayarlarsınız..
piştikten sonra kalan 4 yemek kaşığı tahini üzerine eşit olarak dağıtıyoruz.. 2 çorba kaşığı şeker serpip ceviz veya fındık ile süslüyoruz..
Afiyet Olsun 

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :

10 yorum:

  1. ilkay hanım ellerinize sağlık çok hoş görünüyo denicem mutlaka acaba üzerine sürülen tahin ağızda yoğun bir tahin tadı bırakırmı bide çocuklar zor yer sanırım böyle tahini emmeyip yüzeyde kalıyorsa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. küçük bi dilimine deneyebilirsin önce belki.. ya da miktarı ona göre ayarlayabilirsin.. ben dediğim gibi üstüne dökmedim Emin yemezdi :)

      Sil
  2. Eline saglik ilkay abla cok lezzetli gorunuyor en kisa zamanda deniyecegim tarifler icin cok tesekkurler...

    YanıtlaSil
  3. tamda Muge Anli ya basvurucaktim ablamiz yedi gundur kayip diye . tülaaaaaaay ne olursuuuuuuuuun geri geeeeeeeeeeel tulaaaaaaaaay nerdesiiiiiiiiiiiiiiiiiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaha bende telefonla bağlanırdım kayıp diilim ben diye :)

      Sil
  4. Eğer çocuklar pekmez de yemiyorlarsa, şekerin bir kısmının yerine pekmezde konulabilir. Tahin-pekmez birbirine yakışır sonuçta. Elinize sağlık, afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler fikir için.. sevgiler :)

      Sil
  5. Nefis görünüyor elinize sağlık...

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Mause

Mause

Amung

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it