16 Haziran 2014 Pazartesi

KAPALI BALKON DEKORASYONU :)


Önce dedim kapalı balkon dekorasyonu saçma mı oldu ? sonra dedim canııım sen merdiven altı dekorasyonu diye post yapmış kadınsın hööyytt yaz gitsin :)

Ne diyim ama şimdi başka di mi ? e kapalı balkon burası :) 
evet efendim burası bizim mutfağın balkonu normalde.. eskiden öyleymiş yani.. sonra burası kapatılıp mutfağa dahil edilmiş pekte güzel olmuş..hem kullanış açısından hemde buraya eklenen kapı sayesinde salona kestirme bi yol var.. yoksa mesela sofra kurarken mutfaktan çıkıpta yemek masamın bulunduğu yere varmak için epey yol katetmem gerekecekti..şimdi tık mutfaktan salona girebiliyorum.. salona ve mutfağa iki giriş var yani.. bunu kim akıl ettiyse ellerinden öpüyorum :)
 şahsen biz pek seviyoruz.. cafe muamelesi yapıyoruz buraya.. genelde ailece yemeyeceksek , misal Yasin evde yoksa veya Yasin evdeyse de çocuklar bizden önce yemişse falan genelde burada , bu küçük masada yiyoruz biz yemekleri..

İşte biraz el attım geçenlerde buraya.. epey geçenlerde aslında :)

önce duvara perdelerime uygun çerçeveler asmakla başladım işe.. şu kare olan az uğraştırmadı beni.. bu aslında duvarlık bi çerçeve değildi.. yani arkasında genişçe bi aparatı var hani masa üzerinde vs. dursun diye.. duvara yapıştırınca o aparat çok kalın geldi doğru düzgün durmadı falan.. sonra ben o aparatı sökeyim dedim ama çerçeve inanılmaz kaliteli ve sağlam çıktı sökene kadar fenalık geçirdim.. neyse ki başardım benim elimden ne kurtulmuş  ! sökerken de işte böyle gez vere vere kendime hallettim sonunda..

Perdelerim eski yeni evden kalma.. 
orası için diktirmiştim buraya da cuk oldu.. bunun için biraz çaba sarfettik ama tabii eheh :) buranın kornişi direk tavandaydı normal olarak.. biz bi tık aşağıya , kirişe taktık kornişi..hem görüntü olarak çok daha güzel oldu hem yeni perde yaptırmama gerek kalmadı ki zaten yeni yaptırmıştım perdemi diğer evde biliyorsunuz..
Perde : Bauhaus ( kumaş alıp diktirdim )


bu köşeyi de uzun zamandır hayal ediyordum.. bu dikiş makinesi rahmetli annemden kalma.. benden büyük ve benim çocukluğum bu makinenin etrafında geçti.. annem çok becerikli bir terziydi harika kıyafetler dikerdi bize bunla.. çocukluğuna dair ne hatırlıyorsun deseler ilk bu makine gelir gözümün önüne.. benim için manevi değeri yüksek.. bir nevi annemin emaneti.. yıllardır ayrılmadık.. evlenmeden önce benim odamda dururdu babamın evinde.. üzerinde takı kutularım , fotoğraf çerçevelerim vs. vardı..makine benimle o kadar özdeşleşmiş ki evlendikten sonrada annem , ( evet bi annem daha var :) annemden kalma güzel tabaklar , takımlar vs. ile birlikte makineyi de bana verdi :) 
Çatı katı evimize kadar her evde bi şekilde değerlendi.. Çatı katı küçük olduğu için ardiyede ikamet etti.. bahçe katı eve geçince hiç yer kalmadı ona.. Yasin'de iş yerinin deposuna götürdü o zaman.. ama benim içim hep huzursuzdu.. yanımda istiyordum.. bahçe katında uzun oturmadım malum.. buraya gelince gözlerim parladı 2 adet boş odam var çünkü yer sıkıntım yok :) 
sonra bu köşe geldi aklıma niye boş odaya koyuyorum ki dedim.. gözümün önünde aşağıdaki kare canlandı.. hem burası müthiş şekilde güneş alıyor.. özellikle akşam üstleri.. burada çiçekler olmalı dedim..
sonunda oldu :)
şimdi daha derli toplu görünüyor ama.. tüm saksıları pembe yaptım.. arkadaki intihar etmiş 2 saksı gül aramızdan ayrıldı yenileri geldi falan.. muhtemelen onlara da bakamayacağım bizim evdeki çiçek sirkülasyonu sürüüüp gidecek :)


Üzerindeki örtü İkea Perdesi.. masa örtüsü olarak dikmiştim bunu ve uzun süre kullandım.. sonra çay lekesi oldu.. çıktı ama hafif sarartı kaldı çok uğraşmadım bende çıkarmak için makineme örtü yaptım.. tepsinin altında kalıyor gözükmüyor.. 
biraz da aşağı doğru serdim makinemde çizikler var kaç ev değiştirdi benle ondan :( o çizikleri kapattım.. 
Tepsimde sevgili Çağla'nın hediyesiydi ama malesef kırılmıştı kargoda :( ilk günden onuda bu şekilde hayal ediyordum.. atmadım kırık diye.. kıyamazdım zaten israf olurdu.. müthiş bir emek var üzerinde.. yapıştırdım kırık yerini belli olmuyor.. tepsi olarak kullanılamaz ama bu şekilde sabit hiç bi sorunu yok.. ve çok hoşuma gidiyor bu hali :)

 eski ve yıpranmış şeyleri daha çok seviyorum hem nedense.. onları değerlendirmeyi , kıymet vermeyi.. kıyamıyorum.. bu evimizde epey eski.. tadilat görmüş tabii ama bazı yerleri eski.. bilmiyorum yeni ve lüks sayılabilecek bir evden gelmeme rağmen buraya , burayı daha çok seviyorum.. diğer evde hiç mutlu olamadım zaten biliyorsunuz.. "yeni ve iyi olan , her zaman en güzeli demek değildir" , diye bir hayat dersi de sıkıştırıvereyim şuraya :) 

yaşanmışlığını seviyorum.. tavan arasındaki eski eşyaları.. onlara bakıp hayal kurmayı.. neler yaşandığını bu evde tahmin etmeye çalışmayı.. düşünsenize duvarlar nelere şahit kimbilir ? kaç çocuk büyüdü bu evde.. tavan arasında ferforje bir beşik var mesela.. onun içinde olduğu bebek odası kim bilir nasıl güzeldi.. üstelik burada büyük anneli büyük babalı bi aile yaşıyormuş.. ev çok büyük zaten çok kalabalık bir aileymiş.. kimbilir ne kalabalık sofralar kuruldu burada.. bayramlar , özel günler nasıl geçti.. Neşeli Günler filmi gibi.. zaten evin merdivenleri de tahta hepten filmi çağrıştırıyo bana.. gözümün önünde hep bi Münir Özkul , Adile Naşit görüntüsü var :)
içim ısındı buraya bilmiyorum.. 
****
Küçük minnak kova saksımda yine sevgili Çağla'nın el emeği.. minnak kaktüslerim için saksı bulamıyordum bana sürpriz yapmıştı bunlarla :) kaktüslerim öldü ama ihhiihihi kaktüs bakmayı bile beceremedim :) şimdi içine bir diğer sevgili arkadaşım Suna'nın ne şekilde bana verdiğini hatırlamadığım gülünü koydum.. o kadar çok hediyeye boğuyor ki beni bu neyin üzerindeydi valla hatırlayamıyorum :) ama minnak kova saksımın içine çok yakıştı.


Bu da bahçe katının üst kat banyosuna aldığım raftı İkea'dan.. şimdi mutfağımda ikamet ediyor pek hoşuma gidiyor.. üzeri sürekli değişiyor o anki ruh halime göre.. 


üzerindeki hemen hemen her şey ınstagram'daki becerikli hanımlardan hediye.. hepsini paylaşmıştım ınstagramda.. galerimde mevcutlar tık tık : http://instagram.com/catikatiilkay


Hoşuma giden ayrıntılardan yaptığım bir kolajla da postumuzu sonlandıralım :)


Eskilerin ve el emeğinin kıymetini bilin diyor ve hepinizi öpüyorum..

Hoşçakalın :)

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :

İletişim : catikatiilkay@gmail.com

9 yorum:

  1. çok hoş bir kapalı balkon dekorasyonu olmuş :) güle güle kullan...

    YanıtlaSil
  2. Balkonun çok güzel olmuş bayıldım!Ailenle ve sevdiklerinle balkonunda hoş vakitler geçirirsiniz inşallah!

    YanıtlaSil
  3. Yine çok keyifle okudum postu.. 😍😍

    YanıtlaSil
  4. senin elin değdi mi güzel olur :)

    YanıtlaSil
  5. kapali balkon dekorasyonu:) bence senin ic aleminin dekorasyonu cok hos. guzel ruhunla heryeri guzellestiriyorsun

    YanıtlaSil
  6. Her post okuduğumda bir masal kahramanının iç dünyasına yolculuk etmeye çalışırken buluyorum. Masalsı güzel bir hayat yaşarsın inşallah

    YanıtlaSil
  7. Yine çok güzel anlatmışsın. Keyifle okudum. "Yaşanmışlığını seviyorum..." cümlesiyle başladığın parağraf çok hoş. Allah mutluluğunuzu daim etsin.

    YanıtlaSil
  8. İlkay ablacim senin kadar akıcı ve eğlenceli postlar yazan başka bir blogger yok sanırım.o kadar guzel bir yazım şeklin var ki okurken o anı yaşıyor gibi oluyorum yüreğine saglik .çiçeklerin için nacizane fikrim altından su akan saksilardan al.çiçeği suladiginda fazla gelen su aşağı akar ve çiçek ihtiyacı olduğunda suyu emer.bazı çiçeklerin köküne su değmemesi gerekiyor suyunu topraktan emmesi gerekiyor.benimde çiçeklerin var bi ara güzel gorunsunler diye altı kapalı saksıya almıştım soldular hemen değiştirdim saksilari ve canlandilar.Allah'a emanet ol uzaklarda çoook seviliyosun

    YanıtlaSil
  9. Merhaba,
    Daha yeni takip etmeye başladım sizi ve tabi yeni blog açtığım için olsa gerek ama çok güzel şeyler yayınlıyorsunuz insan çok hevesleniyor bende böyle dekorasyonlar yapabilecekmiyim acaba?

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Mause

Mause

Amung

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it