14 Temmuz 2014 Pazartesi

5 SOFRA , 4 SUNUM, POST 8..

NAZAR DUASI
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِِ وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُسْنا""
وَوَصَّيْنَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَيْهِ حُ

Herkese Hayırlı Ramazanlar öncelikle..
Diğer sosyal medya hesaplarımda daha aktif olsamda epeydir bloguma ara vermiştim.. bu postla dönüş yapıyorum.. 
başlığından anlaşıldığı üzere , bu post mama görüntüleri içerir , oruçlu olup dayanamayacak olanlar için ufak bir hatırlatma.. gerçi başlığı görenin ve etkileneceğini düşünenin zaten okumaya devam edeceğini sanmıyorum ve benim sofralarımda hiç bir zaman abartı bir şey görmezsiniz ama uyarımızı yapmış olalım.. 

Bu postta ramazan ayı öncesi sofra ve sunumlar var.. her gece sahur sofrasıyla ınstagram'da buluşuyoruz.. onlar için ayrı bir post hazırlayacağım..

Terasta son pazar akşam yemeği soframızdı ramazan ayından önce.. Menü Yasin'e emanetti.. Elektirikli ızgaramızla çakma bir mangal yapıyorduk..

Dantel masa örtüsü : ( markasız ) Sipariş için : catikatiilkay@gmail.com
Peçete : Eminönü 
Ekmek Sepeti :  sevgili Suna'nın hediyesi..


Bu poğaçalar sofraya kolay kolay gelmedi :) 

Fırınımın ayarladığım dakikası sona erdi.. gittim baktım biraz daha kızarsın diye 2-3 dakika daha ayarladım.. sonra kendi kendine atacak ya , onun rahatlığıyla başka şeylere daldım.. sonra bi yanık kokusu geldi.. bi baktım fırına benim poğaçalar kömür.. fırının kendi kendine kapanmamış takılı kalmış.. 
tekrar poğaça yoğurdum..Yasin hastaydı ve söz vermiştim..
sonra ne oldu ? 
Yasin aldığı ilacın etkisiyle bi türlü uyanmadı poğaçalar bana kaldı.. e bende hamur işi yemiyorum kilo verme sürecindeyim.. öyle bi poğaça deneyimiydi.. Neyse ki obur Emin'imiz var :)

Tarif burada : Tık tık 

Dantel Tabak : Sevgili Suna'nın hediyesi
Peçete : Papia 
Çay Bardak / Tabakları : Gürallar


Apar topar fotoğrafladığım bir sofra.. Muhtemelen telefon için sıra bekleyenler vardı.. hafta sonları kapanın elinde kalıyor da :) ve ben daha kuramadan fotoğraflamışım sofrayı..


Peçetelerimi yayınlamış olayım diye düşünmüş olmalıyım :) seviyorum bu deseni.. 1 milyoncudan almıştım sanırım.

Servislikler :  İkea


Beklemekten sıkılıp peçeteyle yemeğe başlayan Rana :) 
Ortadaki keçe servisliğin üzerine kaşarlı menemen gelecekti.. henüz kaşarları erimemişti.. bu vesileyle tavsiye edeyim.. 
normal bildiğimiz menemenin üzerine piştikten sonra dilim kaşarlar döşer ve kapağını kapatıp erimeye bırakırsanız harika bir lezzet oluyor.. 
Bu arada kıştan kalma bir fotoğraf falan değil bu.. baya Temmuz ayı.. benim kışın bir türlü giyinik tutamadığım kızım , şimdilerde en kalın ne varsa onu giymek için ortalığı ayağa kaldırıyor.. tabii kazanan o oluyor..
ayağındakiler havlu diye tabir edilen en kalın çoraplardan :)

Runner : Bauhaus 
Kumaş alıp diktirdim.. perdelerimle takım..

Keçe Servislik ve Peçeteler : SweetHome Hediyesi.


Terasta pazar kahvaltısı günlerinden biri..
2 gün önce çok enteresan şekilde 5 dakika içinde müthiş bir fırtına çıktı.. öyle ani oldu ki çocukları havuza sokmaya hazırlanıyordum ben o derece yanıyordu ortalık.. ama birden bire her şey uçtu.. camlar çarptı.. kuşlarımızda terasta masa üzerindeydi Emin'e bağırdım aşağıdan kuşalara bak oğlum kafes uçar içeri al diye.. bende o esnada camları kapatıyorum aşağıda.. Emin'den öyle bir feryat geldi ki.. olduğum yere yığılabilirdim.. durmadan bağırdı ama böyle acı bağırdığını hiç duymamıştım.. 
ben direk kafesin uçtuğunu ve kuşların ölüsünü gördüğünü düşündüm ve çok kızdım kendime niye onu gönderdim diye.. yukarı koştum.. bu esnada Yasin uyuyordu o çok daha fena şeyler düşünmüş dillendirmeyeceğim ama teras ve Rana'yla alakalı.. ben Rana'nın nerde olduğunu bildiğim için onu düşünmedim.. Yasin öyle kötü koşmuş ki yukarı sonradan geçtiği yerlere baktım.. halılar hep kaymış koşmasından..
Ailecek büyük korku atlattık.. Emin teras kapısını açıp terliklerini giyerken elini kapı aralığına koymuş ve şiddetli rüzgar kapıyı hızla eline çarpmış.. çok canı yanmış.. eli fena şişti.. ve kanadı.. doktora götürdü Yasin.. şimdi hala işaret parmağını oynatamıyor ama daha iyi.. 

bizim ömrümüzden ömür gitti bu kadar şey için.. dediğim gibi ben daha çok kuşlarının ölüsünü gördü sandım ama Yasin uzun süre kendine gelemedi sandıklarından dolayı.. benim içimden bi şey koptu elini görünce çocuğumun.. Dünya bir vahşete seyirci kalıyor.. Blogda girmiyorum bu konulara özellikle.. sesimi duyurma alanım Facebook.. ama Emin'in elini görünce o anneleri düşündüm.. sadece eli ve küçücük bir sıyrık.. ve bende /bizde oluşturduğu tahribat..
Kahrol İsrail diyorum sadece..
Dua edelim bol bol.. her dakika her saniye.. 


Yasin'le küçük kahvaltılarımızdan biri.. 

Masalarımla ilgili en çok sorulan şeylerden biri aralarından kırıntı dökülüp dökülmediği.. fotoğrafta görüldüğü şekilde üzerlerinde cam görünümünde ve kalınlığında plastik örtüler var..
pazardan aldık biz Yasin masa boyutlarına göre kesti maket bıçağı ile.. Yapı marketlerde de var ama müthiş bir fiyat farkı var aralarında.. biz pazardan metresi 20 TL gibi bir fiyata aldık , yapı marketlerde metresi 70 liraya denk geldim.. pazardan alın yani.. 

Peçeteler : Almanya'dan 
Leyla'nın arkadaşı bizimde tanışma fırsatı bulduğumuz sevgili Ayşe göndermiş bana Leyla ile sağolsun.. çok sevdim..
Çay tabakları : Cağlahandsmade hediyesi
Minik kaseler : Sevgili Suna'nın hediyesi..


Bu fotoğrafı ayrı bi sevdim.. 
Her saniye şükür etmeliyiz.. öyle büyük ki sahip olduğumuz şeyler.. 


Rana'nın evde merdivenlerden uçması sonrası moral atıştırmasıydı bunlarda.. her fotoğrafın bi anısı var yalnız..
  

En sevdiğim tepsilerimden biri.. 
Bu tepsi evladını kaybetmiş bir annenin el emeği.. yaşadığı büyük acıdan sonra kendini bu şekilde ayakta tutmaya çalışmış.. çok güzel şeyler üretmiş mutlaka bakın , gönül rahatlığıyla alışverişte yapabilirsiniz.. ınstagram hesabı burası :  https://instagram.com/byarzugul/

Bu bardaklarım çok soruluyor toplu cevaplamış olayım..bardaklarla tabaklar takım değil burada.. onun bardakları başka.. bir dönem A101'e gelmişti ve ınstagram dünyasında almayan kalmadı.. ben tavsiye etmiyorum ama..  tabağın altları elde yıkamama ve dikkat etmeme rağmen minik minik soyuluyor.. bilginiz olsun..


Gül kokulu bir ramazan ayı geçirmeniz dileğiyle.. hepinize sevgiler gönderiyorum..


Diğer tüm sofra postlarım için tıklayınız.. 

Hoşçakalın :)

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

4 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım ; )
    Kiyamadim emin kuşa.geçmiş olsun
    Sevgiler ^^

    YanıtlaSil
  2. yine çok iştah açıcı vede göze hitap eden birbirinden güzel sofralar olmuş ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Her sahurda bu sofraları hazırlıyorsun ya gerçekten çok tebrik ediyorum seni :) O kadar özenle hazırlıyorsun ki aç olmasan bile yersin o sofrada :D Rengarenk tabaklar, peçeteler, bardaklar, servisler... Baktıkça kalkıp sofra kurasım geliyor :))

    YanıtlaSil
  4. Gerçekten yaa ben uykudan gözümü açamıyorum sen böyle sofralar kuruyorsun maaşallah becerikli hatunsun vesselam :)

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Mause

Mause

Amung

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it