17 Eylül 2014 Çarşamba

Çocuklarda Ev Tozu, Akar ve Polen Allerjisi

Okul bizim için rötarlı başladı bu sene.. geçen yılın neredeyse tamamını hastanelerde geçirmiştik çocuklar, dolayısıyla.. bu yıl kış ayını korkuyla bekliyorduk ki korkumuz erken geldi.. Emin okula ancak bugün başlayabildi..
geçen kış haftada en az 2 gün hastanedeydik dediğim gibi.. Emin Krup hastası.. artı bir de yaptırdığımız testler sonucu allerjisi olduğu ortaya çıktı.. Ev tozu, akar ve polen allerjisi.. ilk duyduğumda inanamadım ben ve ağzımdan ilk çıkan "ama ben temizim, hem benim temizlik robotum var" oldu..
ev tozu deyince allerjenler hakkında çok bir bilgin olmayınca evin tozlu olmasını, yeterince temiz olmamasını falan algılıyorsunuz..  hiç konduramadım kendime.. işin aslı öyle değilmiş ama tabii. en titiz insanın yaptığı temizlik bile allerjen bir bünye için yeterli değilmiş.. 

 Testleri Kanuni Sultan Süleyman Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde yaptırdık.. testler sonucunda bize allerjenlerden korunma yöntemlerinden bahseden bir kitapçık verdiler..


oğlumun odasını buna göre düzenlemeye başladık.. malesef ki geç kaldık biz havalar biraz daha soğuyunca, daha kapalı ortama geçince ataklar başlar diye düşünüyorduk ancak hemen başladı.. şu an atak döneminde.. odasını hazırlamayı hızlandırdık.. şöyle ki odasında hiç bir şey kalmayacak..aşağıdaki kitapçıkta yer alan, maddeleri teker teker uygulamaya başladık..


oğlumun odası üst katın salon bölümü.. sıradan bir çocuk odasına göre oldukça geniş bu yüzden.. bu evimizden çok memnunum.. özellikle bir önceki evde yaşadıklarımızla kıyaslanırsa :) ( tık tık ) burada mutluyuz.. ama zaman zaman çok büyük, temizlerken zorlanıyorum diye söylenirdim.. geldiğimiz noktada evin konumu ve büyüklüğü bizim için avantaja döndü.. Allah nasılda ayarlamış her şeyi diye düşünüyorum şimdi..

dediğim gibi üst katın salonu oğlumun odası.. ayrı bir ev gibi.. kendine özel banyosu, mutfağı var.. onu evin tamamından izole etmek, orayı temiz tutmak, maddeleri uygulamak çok daha kolay olacak.. 
zaten odasından başka aşağıda vs. çok vakit geçirmiyor.. televizyonu, oyuncakları, her şeyi yukarda.. kızımda aynı şekilde aşağıda hiç durmuyorlar hemen kaçıyorlar yukarıya..

Neler yaptığımızdan kısaca bahsedersem,
öncelikle odasındaki halıyı değiştirdik.. Oğlumun odasındaki halı , toz tutabilen ve altından toz dökülen bir halıydı.. aslında halı veya kilim ne varsa tamamının kaldırılmasını öneriyorlar.. ancak bizim önerdiğimiz bu halı kabul gördü.. 
aşağıdaki halıyı kestirdik.. bu halı çok ince, altı kaydırmaz denilen plastikle kaplı.. silinebilir.. ve çok ince olduğu için toz tutmuyor.. zaten her gün odası süpürülüp silinecek.. 
odası epey geniş dediğim gbi halı ortada minicik kalacak.. ancak tabii dekorasyon artık çoook geri planda.. sağlık öncelikli.. hiç halı koymayabilirdikte ancak oğlum yerlerde oynamayı çok seviyor.. yerde üstünde durabileceği minik bir ortam oluşturmuş olduk..

ve Allah temiz kalbine, gönlüne göre verdi kuzumun yine.. halı bakmaya giderken o oyun halısı istiyordu bende anlatmaya çalıştım "oğlum beğendiğimiz her halıyı alamayacağız biliyorsun sağlığın için ona uygun halı seçmeliyiz" diye.. ben bu ince halıların oyun halısı deseni olduğunu bilmiyordum düz renk bi şey alacaktım.. birden bu desen karşımızı çıktı oğlum çok sevindi..ve sadece bu kadar kalmıştı bu desenden.. hemen kenarlarını overloklattırdık attık sepetimize.. Emin çok mutluydu :)

Büyük yapı marketlerde bulabilirsiniz bu halıları.. istediğiniz ölçüde kestirebiliyorsunuz..


yatağı ve yorganıda değişecek.. 
yatağı süngerdi ve bana biraz ince geldiği için altına yün yorgan döşemiş, yatağı yukseltmiş yumuşaklaştırmıştım.. çok yanlış yapmışım :/
üstelik üstüne örttüğü yorganıda yündü oğlumun.. aslında yün yorgan kullanmıyorum.. sadece 2 tane vardı onları da çocuğumun etrafına döşemişim ne kadar zarar verdiğini bilmeden :/ onları kaldırdık hemen.. yatağının altına annemin küçük sünger yatağını koydum yine.. kılıfı var.. sık sık yıkanacak.. silikon yorgan alıyoruz üzerine de..sık sık yıkanacak.. yalnız yatağı için plastik kılıflar varmış.. onu henüz alamadık.. internette buldum ama görerek almak istiyorum.. tavsiye edebiliceğiniz bir yer varsa önerilerinizi beklerim..

odasında mümkün olduğunca az eşya bulunacak.. çalışma masasını aşağıya indiriyorum.. hem gözümün önünde çalıştığı zaman daha verimli oluyor.. yoksa o yukarda ben aşağıda olduğum zaman o dersler saatlerce bitmiyor :) hemde kitap bile bulunmayacakmış odasında.. toz tutabilir diye.. 

giysi dolabının tamamını dolduramıyordu oğlum.. alt ve üst raflarında başka fazlalık kıyafet ve kutular vardı. onları bile boşaltıyoruz..

tüm peluş, toz tutabilecek oyuncaklar toplandı.. zaten peluş oyuncak almadım hiç bir zaman doğru dürüst.. ancak hediye gelenler vardı.. onları kaldırdık hemen.. kalan oyuncaklarıda sirkeli su ile silinecek bundan sonra.. her gün üstelik.. bu yüzden mümkün olduğunca ayırdık oyuncaklarını.. sadece çok sevdikleri mevcut artık..

perdelerinide kaldırıyoruz.. üstelik daha yeni takmıştık.. üst katın tavanı biraz daha alçak olduğu için perdeleri uzun gelmişti ve taşınalı 1 yıl olduğunda ben daha yeni yaptırmayı başarmıştım onları.. yaptırdım, astık, kaldırdık gibi bi şey oldu.. keşke biraz daha bekleseymişim :)

odasının bir diğer avantajıda terasa açılıyor olması.. bu yüzden Allah her şeyi nasılda ayarlamış diyorum.. çünkü Krup soğuk seviyor.. öksürük atağı başladığında , direk soğuk havaya çıkmalı çocuk.. haberlerde denk gelmişsinizdir belki kafasını buzdolabının buzluğuna sokan çocuklara.. evet çok ilginçtir ki bunu yaptığınızda çocuk rahatlıyor..bunu doktorlar öneriyor.. bana çok ilginç gelmişti.. çocuğunuzun kafasını buzluğa sokun dendiğinde.. ama gerçekten işe yarıyor.. 
hatta krup hastası çocukları olan aileler bilirler çocuk öksürükten nefes alamaz, aile panikle gece yarısı acile koşar ( çünkü ataklar hep gece yarısı gelir.. oğlumun ki randevulu gibi hep gece yarısı 2'de başlar ) ancak acile varmadan çocuk yolda atağı atlatır.. çünkü soğuk havaya çıkmıştır..
işte biz bu acile koşmalarımızı biraz azalttık terasımız ve tecrübelerimiz sayesinde..

temizlik robotum olması çok iyiymiş ataklar daha sık ve daha şiddetli geçmemiş bu sayede.. ayrıca çamaşır kurutma makinemiz olması da doktorlar tarafından çok iyi şeklinde değerlendirildi.. 

Aşağıdakilerde polenlerle ilgili alınacak önlemler..


oğlumun allerjisi çıktığından bahsettiğimde alınacak önlemleri soran anneler olmuştu..onlar için kitapçıktan fotoğrafladım.. tüm maddelerden burada bahsedemedim tabii.. o kadar çoklar ki.. zor bir hayat bizi bekliyor.. ama çok şükür ki artık ne olduğunu biliyoruz yapabileceğimiz şeyler var.. diğer türlü çocuğun nefes alamıyor ve sen sadece seyrediyorsun çaresizce.. yapabileceğin bir şey yok.. geçsin diye bekliyorsun.. şimdi alacağımız önlemleri biliyoruz.. ev tozu, akar allerjisi geçebilecek bir hastalık değil.. ancak bu maddeleri uygulayarak çocuğumuzun şikayetlerini ortadan kaldırabileceğiz inşallah. 

Hepinize sağlıklı günler <3


34 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun Allah yardımcınız olsun sağlık önemli tabi özellikle bir annenin çocuğunun hasta olması anne +çocuk hasta demek oluyor onunla birlikte sende çekiyorsun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler Allah razı olsun <3 kesinlikle öyle hatta o çekmesin ben çekeyim diyorsun..

      Sil
  2. Rabbim şifalar versin inş. Emine 'e , ablanıza ve babanıza ve bu sebeple tüm hastalara. Allah yardımcınız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin.. çok teşekkürler dermansız dert vermesin Allah kimseye..

      Sil
  3. ilkayım Allah şifa versin tüm rahatsızlığı olanlara içinde sizlerede inşallah, facebook iletilerini görünce anladım bi durum olduğunu sonra sadece instagram diyincede uzulmuştum yazını gorunce cok sevindim bu bilgileri paylaştığın için çoook tesekkur ederim anneler için faydalı bilinmesi daha doğrusu uygulanması gerekli bilgiler
    halı durumu bizdede aynı biliyormusun bizim sincaplarda bayılıyor bu halıya erkek çocukları için çok keyifli
    inşallah kimin nerde sıkıntısı varsa Rabbim şifasını versin saglıktan ayırmasın ALLAHım (amin)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben teşekkür ederim.. pek çok anne çocuğunun yaşadığı sıkıntıların allerjik bir durum olduğunun farkında bile değil.. ben dahil.. hiç aklıma gelmezdi allerjisi olduğu.. farkındalık oluşturursa yazı, ne mutlu bana..

      evet oyun halısı demek muhteşem bi oyuncak özellikle erkek çocukları için :) bu halıyı bulmamıza ekstra sevindim bu yüzden..
      iyi dileklerin için çok teşekkürler amin diyorum bende yürekten <3

      Sil
  4. Cok gecmis olsun Ilkay abla.Alerji gececek bi hastalik degil dogru ama hafifleyebiliyor büyüdükçe. Ben 7. Sinifa gidene kadar cok şiddetli ataklar yapan alerjim o yasdan sonra azaldi.Ki o yasa kadar odamda perde hali kitap hicbisi yoktu.Su anda hala halim yok ama perde ve kitaplar var.Arada ataklar olsada eskiye nazaran hicbisey.Ve su an ki ataklar daha cok psikolojik durumumla orantili.Ani üzüntü gbi durumlarda aninda bi atak yaşıyorum. Allah babaniza,ablaniza ve Emine acil sifalar versin.Dualarimdasiniz.Allaha emanet olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim sevgili Reyhan.. bunu duymuştum evet birebir yaşayan biri olarak senin belirtmen de umudumu çoğalttı.. inşallah büyüdükçe daha az etkilenir hale gelecek Emin'de.. çok geçmiş olsun diyorum sana da.. dilerim tamamen atlatırsın..
      sevgiler <3

      Sil
  5. Öncelikle çook geşmiş olsun İlkaycım. Hem Emin için, hem ablanız için hem de babanız için. Söyleyecek ne yazık ki başka cümle bulamıyorum... Allah şifa versin inşallah....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür canım Allah sizlerde uzak tutsun tüm hastalıkları inşallah.. kocaman sevgilerile <3

      Sil
  6. Cok gecmis olsun ablacim benim buyuk oglumdada hububat polen alerjisi var Rabbim dermansiz dert vermesin onlarin tirnagina tas degse bebim cigerim yanar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. size de çok çok geçmiş olsun..hiç duymamıştım işte bilmediğimiz ne hastalıklar var.. dediğin gibi dermansız olmasın biz savaşırız anneler olarak :)

      Sil
  7. öncelikle çok geçmiş olsun İlkay hanım oğlunuz babanız ve ablanız için onlarla birlikte tüm hastalara acil şifalar versin Rabbim.. önceki yazılarınızda bahsetmiştiniz Eminin rahatsızlığından bu kadar teferruatlı olduğunu bilmiyordum benim oğlumda 8 yaşında ve alerjiye yatkın özellikle de deterjan spreyli ürünler renklendirilmiş yiyecekler, hatta neredeyse tüm paketlenmiş yiyecekler özellikle 3-4 yaşına kadar çok çok sıkıntı çekmiştim benimde evde özellikle deterjanlarımı komple değiştirdim kendiside zarar göreceğini bildiği yiyeceklerden uzak durmayı öğrendi ... Allah yardımcınız olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok teşekkür ederim.. bize de sürpriz oldu.. krup hastası zaten ama atakların zor geçmesini ve sıklığını akar allerjisine borçluymuşuz.. onu öğrenmiş olduk ona göre davranıyoruz artık.. çok geçmiş olsun size de.. çocukta olunca bu tür şeyler daha zor ama onunla birlikte yaşamayı öğreniyorlar neyse ki..

      Sil
  8. sevgili ilkay yazını okurken gözlerim doldu sunu düşündüm herkesin imtihanı ayrı subat ayında 11 yıldır süregelen kalça ve bacak ağrılarım dayanılmaz olunca doktora gittim bel fıtığı olduğunu acil ameliyat olmam gerektiğini söylediler.oldum iyi gibiydim ama iki ay sonra bi alt seviyedeki bel fıtığım patladı o an sol ayağımı hissetmedim.acil doktora giitim tekrar ameliyatoldum.nisandan beri ayağımiçin uğrasıyoruz düşük ayak deformitesi denilen bi durum ne olacak ne kadar iyilesek birsey söyleyemiyorlar hala lazer ve akupunktur tedavisi alıyorum.araba kullanan her işini kendi becerebilen birisiydim su anda hiç birini yapamıyorum aylardır hastayım hiç bir sosyal platformda paylaşmamıştım ama seni yakın gördüm sanırım kendime Rabbim bunu arattırmasın hep öyle dua ediyorum yavrularımıza bizlere kaldıramayacagımız imtihanlar vermesin senin yavrunada acil şifalar versin ankaradan sevgiler aysegül

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok çok geçmiş olsun sevgili Ayşegül.. çok iyi anlıyorum seni.. anneminde dizinde platin var ve ameliyat olduğundan beri çok şey değişti hayatında.. tam olarak düzelemedi.. fizik tedavi görüyor ara ara.. ama bi tık da olsa iyiye gidiş var..inşallah güzel haberlerini alırız seninle.. Allah şifa versin dilerim..

      sevgiler <3

      Sil
    2. çok sağol İlkay bigün tam olarak iyileşirsem yazarım sana Allahım engelli kardeşlerimize bol sabır versin çoook zormuş ama beterin beteri var napalım buna şükür Allahım senin ve bütün ümmeti Muhammedin yardımcısı olsun yavrunada acil şifalar az ve hafif geçirsin en azından

      Sil
  9. RABBİM TEZ ZAMANDA ŞİFA VERSİN...

    YanıtlaSil
  10. Çok geçmiş olsun, çocuğum yok, olmadı rabbim en iyisini bilir, var bunda da bi hayır dedik ama bir anne baba için evledıyla imtahanın ne kadar zor olabileceğini anlayacak kadar anne içgüdüsü olan bi kadınım... Kurban olduğum rabbim başta evladınıza sonra diğer aile fertlerine ve cümle hastalara acil şifa versin inşaallah... Tekrar tekrar geçmiş olsun... Selam ve dua ile, sevgilerimle... Sessiz takipciniz... :) Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun.. inşallah müjdeli haberler verirsin tez zamanda.. bu şekilde yazışıp çok bebek haberi aldım inşallah onlardan olursun :)

      sevgilerimle <3

      Sil
  11. Üzüldüm, gercekten çok gecmiş olsun. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol Ayşecim şimdi çok daha iyi ama mutlu ol :) ilk geceden önlemler farkı gösterdi..

      Sil
  12. Allah yar ve yardimciniz olsun Rabbim Safi ismini tecelli ettirsin ins.maddi onlemleri aldiktan sonra ashabi bedir okumanizida tavsiye ederim. Tekrar gecmis olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah razı olsun çok teşekkürler.. sevgiler

      Sil
  13. Isim sureyya dogan olacak uzgunum dikkat etmemisim

    YanıtlaSil
  14. Allah şifa versin. İnşaallah, dualarla, Allah'ın inayetiyle bu dönemi kolayca atlatırsınız. Allah evlatlarımızı korusun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amin inşallah.. çok teşekkür ederim <3

      Sil
  15. Merhabalar, öncelikle oğlunuza çok geçmiş olsun. Sonrasında diğer aile fertlerinize de acil şifalar dilerim. Umarım her şey en kısa zamanda yoluna girer. Benim oğlumunda geçtiğimiz ayda bütün vücudunda kızarıklar çıktı, iğne ve serumlarla çok şükür düzeldi ancak bize de alerji testi yaptırmamız önerildi. Siz Kanuni Sultan Süleyman Hastanesinde yaptığınızı belirtmişsiniz ancak burada Çocuk Alerji bölümünden internet üzerinde randevu alınamıyor. Acaba önce bir çocuk doktorunun mu görmesi gerekiyor? Beni bu konuyla ilgili yönlendirebilirseniz çok sevinirim. Zira ihmal etmeden bende bu testi oğlum için yaptırmak istiyorum. Sevgiyle, sağlıkla kalın.. Ve teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar çok teşekkürler.. size de çok geçmiş olsun..
      evet internet üzerinden alınamıyor.. hastaneye direk başvurup çocuk adına kayıt açtırıyorsunuz.. 3 aylık kayıt açıyorlar mesela.. o 3 ay içerisinde randevu alabiliyorsunuz..sizde nasıl bir yol izlerle bilemiyorum ama benim oğluma hemen test yapmadılar.. krup hastası olması sebebiyle bir ay kadar ilaç kullandı testler öncesinde.. allerjisi olduğu belli olmuştu ama neden olduğunu ilaç kullanımından sonra belirlediler..seçenekleri düşürüp 8 kadar allerjen testi yapıldı.. onlardan 2'si çıktı işte.. akar ve polen alerjisi..
      inşallah önemli bir şey çıkmaz sizde geçici bir allerji söz konusudur..

      sevgiler <3

      Sil
    2. Mrh. Cevabınız için çok teşekkürler. İyi günler dilerim. :)

      Sil
  16. Oncelikle cok gecmis olsun canim,allah daha beter sikintilardan korusun sizi insalkah,,bazen boyle her sey perspese gelir ya,seninkide oyle olmus,mevlam en kisa zamanda yuregini ferahlatsin canim,allaha emanet ol,sevgiler,,

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar...
    Ben kızıma hamileyken alerjik bir durum yaşadım.O zaman doktor bana "Çocukta da alerjik durumlarla karşılaşabilirsiniz demişti.Ve dediği çıktı.Benim kızımda alerjik astım.Ayrıca bu durum titiz annelerin çocuklarında daha sık görülen bir durummuş.Çok temiz olsun çocuklarımız zarar görmesin deyip deli gibi temizlik yapmak iyi değiliş aslında.
    Neyse sonuçta bu başımıza geldi ve Allah yardımcımız olsun.
    Bizim 3 yıl boyunca kullandığımız,okulların açılmasıyla başlayan ve kapanana kadar devam eden koruyucu ilaçlarımız vardı.Geçen sene daha rahat geçti.Bünyelerinin çok sağlam olması gerekli.Beslenmelerinin de aynı şekilde.Ama malesefki kızım yemek konusunda aşırı isteksiz bir çocuktu.Zaten emsallerine göre de zayıf.Yaşı büyüdükçe daha iyi oluyor.İnşallah ergenlik döneminde atlatacak diyor doktoru.Ama o listede yazılanlar çok önemli.Ben çoğunu uygulamaya çalıştım ve faydasını da gördüm.Eminim ki sizde zamanla daha iyi olacaksınız.
    Geçmiş Olsun...

    YanıtlaSil
  18. Halınızdan biraz daha bahseder misiniz? markası nedir? ben Junggle halılara benzettim ama bilemiyorum. memnun olup olmadığınızı falan da söylerseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Mause

Mause

Amung

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it