26 Eylül 2015 Cumartesi

RAFFAELLO TARİFİ

Aslında tarifin üstünde adı "Rafello" olarak geçiyor ama ben yanlış mı yazıldı acaba ikileminden kurtulamadığım ve daha tanıdık gelmesi adına başlığı "Rafaello" şeklinde yazmaya karar verdim :)

Zira tarifteki bir diğer ikilem, malzemeler kısmında bisküvilerin robotttan geçirilmesi ( yani ufalanaması ) yazılıyken, hazırlanışı kısmında bisküvilerin bütün şekilde dizilmesiydi..

Kafanıza göre takılın diyor tarif yani :) 

İster bisküvileri ufalayıp muhallebisiyle karıştırıp top top şekilde hazırlayın ( hani şu meşhur çikolata "raffaello" gibi.. ) İster benim gibi çoğumuzun çocukluğunun vazgeçilmezi pudingli bisküvi pastası şeklinde hazırlayın..

Biz kızımla 2. seçeneği seçtik..Zira kendisiyle ufalanmış bisküvileri bir araya getirmeyi göze alamadım :) Bisküvileri bütün şekilde dizmesine izin vermek ruh sağlığım açısından daha doğru bir karar oldu :)

Velhasıl biz pek beğendik.. Hele bir gün bekledikten donra daha bir güzel oldu.. Görüntü klasik bisküvi pastası gibi olsa da tadı farklı.. Tarif hemen aşağıda <3


Malzemeler : 

1 Litre süt ( 5 su bardağı )
1 Su bardağı şeker
3 Yumurta sarısı
1 Paket vanilya
3 Yemek kaşığı mısır nişastası
2 Yemek kaşığı un
2.5 Su bardağı hindistan cevizi ( Ben 1.5 su bardağı katabildim zira hindistan cevizi bitti :) Aslında iyi de olmuş sanki çok gelecekmiş tamamı.. Takdir sizin ;)
3 Yemek kaşığı Teremyağ
3 Paket Burçak bisküvi
Damla çikolata

Hazırlanışı : 

Sütümüzün içine şeker, yumurta sarıları, vanilya, mısır nişastası ve unu ilave edip muhallebi kıvamına gelene kadar kısık ateşte pişiriyoruz..

İstediğimiz kıvama geldiğinde altını kapatıp Teremyağı da ekleyip blendırdan geçiriyoruz..

En son hindistan cevizini ilave edip karıştırıyoruz..

Bir kat bisküvi ve bir kat krema olacak şekilde kabın içerisine diziyoruz.. En üst kısmını da krema ile kaplayıp hindistan cevizi ve damla çikolata ile süslüyoruz..

Afiyet Olsun.. 

Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :


İletişim : catikatiilkay@gmail.com

1 yorum:

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Alexa