9 Kasım 2015 Pazartesi

“Telefonunu günde 100 kereden fazla kontrol ediyorsun, peki ya kendini ? ”

Nestlé® NESFIT®’ten meme kanseri  bilinçlendirme kampanyası

Meme kanserinde erken teşhis hayat kurtarıyor. Nestlé® NESFIT® yürüttüğü dijital kampanya ile kadınları pempe kurdele çizerek,  #pembekurdelemhashtagi ile  paylaşmaya ve böylece hem kampanyaya destek vermeye hem de kendi arkadaş çevrelerini  bilinçlendirmeye davet ediyor.





Tüm dünyada kadınlarda en sık görülen kanser türü olan meme kanseri ile ilgili çalışmalar, son 50 yıl içinde hastalığın görülme oranında her yıl 1.2 oranında artış olduğunu ortaya koyuyor. 40-45 yaşları arasındaki kadınlar arasında en yüksek ölüm nedeni olan meme kanseri her yıl yaklaşık bir milyon Avrupalı kadının hayatını kaybetmesine neden oluyor.
Teknolojinin gelişmesine bağlı olarak meme kanserinin tedavisine ilişkin başarı oranları son dönemde önemli ölçüde artış gösteriyor. Ancak hasta açısından zorlu tedavi süreci, yüksek tedavi maliyetleri ve hastalığın belirli bir safhadan sonra tedavi edilememesi de tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de önemli bir sorun oluşturuyor.
Türkiye'de meme kanseri, yüzde 24'lük oranla kadınlarda en sık rastlanan 10 kanser türü arasında ilk sırada yer alıyor. Son yıllarda tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de meme kanseri görülme yaşının oldukça genç yaşlara kayması, sorunun önemini daha da artırıyor. 
Meme kanserinde erken teşhis ise hayat kurtaran öneme sahip, kanserin erken dönemde yakalanması tedavi oranlarını artırıyor. Erken tanı için 25-30 yaşları arasında başlayacak yapılacak rutin kontroller bu hastalığa karşı alınacak en etkili önlem olarak gösteriliyor. Kuşkusuz erken teşhis için en etkili yöntem ise mamografi. Ancak asıl sorun kadınların bu konuda yeterince bilince sahip olmaması ve mamografi hatta kendi kendini kontrol yöntemini ihmal etmelerinden kaynaklanıyor. 


Meme kanseri teşhisinde kadınların kendilerini muayene etmelerinin önemi konusunda farkındalık oluşturmayı hedefleyen Nestlé® NESFIT®, bu amaçla dijital platformlarda bir kampanya başlattı.  “Telefonunu günde 100 kereden fazla kontrol ediyorsun, peki ya kendini?” uyarısıyla başlayan ve sosyal medya platformlarında yayınlanan kampanya videoları, kadınların meme kanserinin erken teşhisi için kendi kendilerini kontrol etmeleri konusunda bilinçlendirilmesini amaçlıyor.
“Telefonunu günde 100 kereden fazla kontrol ediyorsun, peki ya kendini?, Kontrol etmeniz gereken başka bir sey yok mu?” sorularıyla kadınları harekete geçirmeyi amaçlayan kampanya videosu, meme kanseri muayenesini kendilerinin yapmasını teşvik ediyor ve sonunda da pembe kurdele çizerek instagrama yüklemeye davet ediyor. Pempe kurdele çizerek,  #pembekurdelem hashtagi ile  paylaşanlar böylece hem kampanyaya destek veriyor hem de kendi arkadaş çevrelerini  bilinçlendiriyorlar. Nestlé® NESFIT®’in www.nesfit.com.tr adresindeki web sitesinde de kadınların meme muayenelerini kendi kendilerine nasıl yapacakları konusu detaylı şekilde anlatılıyor. 
Konuya ilişkin bilgi ve tavsiyeler için lütfen tıklayınız:
www.nesfit.com.tr
https://instagram.com/nesfitturkiye/
#pembekurdelem


Bir boomads advertorial içeriğidir.

Alexa