4 Aralık 2015 Cuma

Saç Dökülmesi Sorunumu Nasıl Çözdüm ?

Normalde her zaman çok saçım olmuştur.. 
İnce telli olmasına rağmen ( aslında çocuklarımın doğumları sonrası bi parça cins değiştirip kalınlaştı ) tokalara sığmayan saçlarım vardı.. 
Ki bir dönem belime kadar uzunken bir de perma yaptırmıştım ki aman aman saçların içinde suratım zor seçiliyordu :)
Bu sebepten genelde araya makas attırır yoğunluğunu azalttırırdım..

Ta ki son bir kaç yılda özellikle kızımın doğumundan sonra hastalıklar, ev problemleri vs. gibi olaylar yüzünden geçirdiğim stresli zamanlar dolayısıyla dökülme sorunu yaşamaya başlayana kadar..
Yani ben strese bağladım.. Çünkü beslenme anlamında oldukça iyiyim.. Yemek yemeyi unutup tansiyonumun falan düşmesine sebep olduğum günler hariç :) 
Bir çok kişinin yemediği sebzeleri ben ayıla bayıla yerim.. Süt, yoğurt, balık, et benim düzenli olarak tükettiğim gıdalar..  Ağır bağımlı olmama rağmen kola ve asitli içecekler içmeyi uzuun zaman önce bıraktım ağzıma koymuyorum.. Sigara içmem, evde içtirmem.. Sürekli kan veriyorum çeşitli değerlerime bakılıyor. Herhangi bir sorun görünmüyor yani stres dışında..Ki zaten en baş sebebi stres olan saç kıranı da yaşadım yakın zamanda.. 

Son bir kaç ayda bu dökülme sorunu öyle arttı ki.. Artık ara makas attırmaya ihtiyacım kalmadığı gibi bir de kel kalacağım endişesi başladı :)
Öyle dökülüyor ki dökülmüyor resmen tutam tutam saçlarım elime geliyordu duşta.. Ay ay diye panikleyerekten elime gelen saçları içgüdüsel olarak kafama tekrar koymaya çalışmaya falan başlamıştım :)
Evimin parkeleri açık renk ve saçtan görünmez olmuştu.. Tam çıldırmalık..

Bir gün duşta saçtan arınamayınca aaa dedim bi şey yapmam lazım artık.. Şöyle ki dedim yani bu hızla dökülürse bi 10/15 yıkama sonra benim tepem açılmaya başlayacak..

Eşime mesaj attım hemen.. Çocukluğumdan abimin dökülme sorunu için bir şeyler yaptığını hatırlamam ve bir dönem eczanede çalışmam dolayısıyla bildiğim bazı yöntemler vardı.. Mesela çeşitli ampuller ( Bepanthene, Evigen ( hala üretiliyor mu bilmiyorum ama E vitamini.. Adı değişebilir. )  ve badem yağıyla hazırlanan saç bakım maskeleri gibi..
Önce eşime dedim bana hemen bu ampulleri al ben başlıyorum bi şeyler yapmaya..

Sonra üşendim :)

Ya dedim ben şampuan olarak başlayayım ilk önce.. Bi işe yaramazsa ampullere başlarım biraz meşakkatli çünkü.. Hazırla, kafana yay, beklet, saçını arındırmaya çalış vs. O aşamaya sonra geçerim diye düşündüm.. Yine eczanede çalışma dönemlerimden hatırladığım ( çok satıyorduk bunu o zaman )  Tresan Şampuan'ı almasını istedim eşimden..


Hemen o akşam getirdi sağolsun ertesi gün kullanmaya başladım.. Bir kaç çeşidi var benim kullandığım Isırgan özlü Normal ve kuru saçlar için olanı..

Ve sonucu gözlemlemek için deneysel çalışmalara giriştim, dökülen saçlarımı yıkadım kuruttum ve ayrı poşetlere koyup dökülme miktarını karşılaştırdım ve sizler için fotoğrafladım..

Tabi şimdi alenen dökülmüş saçlarımı gözünüze sokmayacağım :) Ama poşet içinden ve flulaştırdığım fotoğraf kalitesi üzerinden yoğunluklarını görebilirsiniz..

Yalnız şampuanı kullanmadan önce yapmak aklıma gelmedi.. Ama şu kadarını söyleyeyim.. Aşağıda gördüğünüz ilk yıkamada dökülen miktarın abartısız 3-4 katıydı tek yıkamada dökülen.. Sonrasında yerlere dökülen de cabası..

Bu fotoğraftakiler yıkama ve kurutma esnasında dökülen miktarlar. Sonrasında ise iki yıkama arasında neredeyse hiç dökülmüyor artık.. Belki 2-3 tane.. 


Kullanma aşamasına gelirsek,

*İlk yıkamada inanamadım bu kadar çabuk etki beklemiyordum ama daha yıkar yıkamaz farkettim ki dökülme anında azaldı.. Oluk oluk akmıyordu saçlar çünkü..
Bu arada ben güzel bir markanın dökülme karşıtı, ektra güçlü işte efendim yoğun besleyici falan fişman bir serisini kullanıyordum güya kremiyle birlikte :)

İlk yıkamaya dönersek Tresan Şampuan ilk kullanımda çok köpürmüyor.. Mesela ben saçlarımı 2 günde bir, 2 kez şampuanlıyor ve kremleyip çıkıyorum.. Tresan ilk kullanımda köpürmüyor.. Önce dedim hep böyle mi olacak..Ancak 2. yıkamada kendine geliyor ki ben köpürmüyor diye biraz fazla kullandım aynı duşun 2. yıkamasında.. Köpükten arınamadım epey bi o kadar köpürdü :)

Yalnız köpükten arındım arınmasına ama bildiğin saçım keçeleşti.. Yani duruladıktan sonra naylon bebek saçı gibi ve kalıp gibi oldu. Önce bi ürktüm.. Ve hemen saç kremine sarıldım.. 
Bu şampuanın saç kremi de var almamıştım onu aklıma gelip.. Ancak ben eski şampuanımın saç kremini kullandım..

İnternette kötü koktuğuna dair bir kaç şey okudum.. İnanamadım ama aynı şampuanı kullanmıyoruz herhalde diye düşündüm. çünkü gayet güzel kokuyor bence..

* İlk yıkamada o fotoğrafta gördüğünüz dökülen saçın büyük kısmı saç kremi kullandıktan sonra döküldü.. Zaten kremin daha fazla döktüğünü düşünmüştüm önceden de.. Ki saç diplerine asla kullanmadığım halde.. Bu yüzden 2. yıkamada denemek istedim ve krem kullanmadım..
Ve gördüğünüz gibi dökülme miktarı azaldı.. Ve ilk yıkamada oluşan keçeleşme azaldı.. Saçım sampuana alışmaya başladı sanırım..

* Üçüncü yıkamada yine krem kullanmadım ve dökülme miktarı gördüğünüz gibi epey azaldı :)

* Dördüncü yıkamada saç kreminin daha fazla döktüğü tezimi kendi kendime kanıtlamak için tekrar saç kremi kullandım.. Ve gördüğünüz gibi haklı çıktım dökülme tekrar çoğaldı :)

* Fakat dikkat ederseniz, 2.yıkamada krem kullanmadığım dökülme miktarıyla, 4. yıkamada krem kullandığımda oluşan dökülme miktarı artık aynı.. Yani dökülme yine de az.. Bilmiyorum anlatmayı becerebildim mi ? :)

Şimdi Tresanın saç kremini de alıp denemelerime devam edeceğim..

Keçeleşme olarak adlandırdığım durum yıkamalar ilerledikçe hayli azaldı.. Ya ben alıştım ya saçım alıştı :) 

Ve saçım artık daha dolgun daha çokmuş gibi duruyor.. Bunu farkeden Yasin'de ben de senin şampuanını kullanabilir miyim dedi ve gerçekten onunda artık hiç saçı dökülmüyor.. Gerçi onun genetik bir durumu var.. İster istemez kel kalacak tepesi hayli açıldı.. Ancak biz ona daha önceden çok pahalı şampuanlar aldık.. 50/60 TL idi bir kutusu mesela ama bu kadar keskin bir durma olmamıştı saç dökülmesinde.. Bu yüzden biz şaşırdık bu şampuanın çabuk sonuç vermesine..

Olumsuz bi şeyi var mı derseniz.. Saç sanki çabuk kirleniyor diyebilirim.. Yani dediğim gibi ben normalde 2 günde bir yıkıyorum saçımı ( Her gün yıkamanın iyi olmadığını biliyorum saç derisinde kuruma yaptığı söyleniyor )
2 günde bir yıkarken " artık 2 gün oldu yıkayayım saçımı " diyerek yıkıyordum.. Yani yıkamasam da oluyordu aslında..
Şimdi " 2 günün sonunda yıkamam lazım artık" diye yıkıyorum.. Yani sanki yıkamasam olmuyor :)

Yine bilmiyorum aradaki farkı anlatmayı becerebildim mi ? :)

Fiyatına gelirsek Yasin bir yerde 22 TL'ye görmüş.. Ama bir eczaneden 19 TL'ye almış.. Bu civarlarda bir fiyatı var yani..

Kullandığım bir ürün hakkında görüş ve önerilerimi dinlediniz :) Bilmiyorum ben de yaptığı etkiyi herkeste yapar mı ama bi deneyin derim sorununuz varsa.. 

Sevgilerimle <3

Takip edebileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :

İletişim : catikatiilkay@gmail.com

11 yorum:

  1. Teşekkürler... Bu ürünü daha önce almıştım. Saçım keçelestiği için bırakmıştım. Bir kez daha deneyeyim.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten hızır gibi yetiştin diyebilirim..gunlerdir merakla bu postu bekliyordum ...hemen yarın deniyorum umarım sendeki etkiyi görürüm.....saygılarımla ilkaycım 😉

    YanıtlaSil
  3. Tam da saçlarım elimde kalacakken ne iyi geldi bu postu okumak :)

    YanıtlaSil
  4. Benim de saçlarım hem çok dökülür, hemde çok kepeklenirdi, Bikaç bloggerden duyduğum "Down Under Nude Şampuanı" araştırmaya başladım. içinde kimyasal maddelerin az olması, paraben ve sülfat içermemesi beni cezbetti. kuru ve boyalı saçlar için olanını aldım ve gerçekten sizin de dediğiniz gibi ilk kullanımda köpürmeyen ama sonraki kullanımlarda köpüren ama marketten aldığımız diğer markalar gibi olmayan bi şampuan. daha çok yumuşaklık, canlılık ve kepek azaltma özelliğini görmeme rağmen, dökülmemi de azalttı.2 yıldır ara vererek kullanıyorum ki saçlarım çok fazla alışıp, kepeklenme yapmasın. Bir de yeni bir ürün duydum, "revox At kuyruğu şampuanı" saç çıkarmayı vaat ediyomuş. Bi arkadaşım Hamileliği sırasında kullanmış ve saç çıkarttığı söyledi. Yakında Onu deneyeceğim. Ben Down Under Nude ve Revox At kuyruğu şampuanlarını watsons-gratislerden satın almıştım.

    YanıtlaSil
  5. Ay bu post süper oldu artı yerlerdeki saçlarını silipsupurmekten fenalık geldi

    YanıtlaSil
  6. Evet bu tresan gerçekten çok güzel bir şampuan. Bende çok memnun kalmıştım. Avalon diye organik bir şampuan var biraz pahalı ama tresan onun kalitesinde hemde çok daha uygun. Bende çok şampuan denedim en iyisi bence bu ikisi. Ama fiyat olarak kesinlikle tresan :)

    YanıtlaSil
  7. mutlaka deneyeceğim, emzirme döneminde giden saçlarımı geri istiyorum :(. Çok şahane bir blog, takip edeceğim artık sizi zevkle :), benim bloguma da sizi beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Ben rewox kullanyrm nerdeyse hic dokulmuyor sacim artik .kapali saclar icin bir sampuan

    YanıtlaSil
  9. Bioblas yillardir dokulen. ince telli saclarimi cogaltti , canlandirdi ve kepegi yok etti
    Birgun tresani da denemek istiyorm

    YanıtlaSil
  10. Merhaba ben de e vitamini yağı ve keratin maskesi ile sorunumu çözdüm. İlgililere öneririm.

    YanıtlaSil
  11. Merhaba saç dökülmem çok fazlaydı.Eczanede saç analizi yaptırmıştım.Blogda önerilen ürünlerin hepsinden vardı eczanede. Uzman saçıma uygun olan zigavus sarımsaklı şampuan kür ampul ve zigavus saç bakım maskesini önerdi aldım.Kısa bir zamandır kullanıyor olmama rağmen etkisini gösterdi.

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Alexa