1 Şubat 2016 Pazartesi

"Verilmiş sadakamız varmış.."


Çocuklarım bir kaç gündür babaannelerinde kalıyorlardı.. Bizde eşimle biraz yalnız kaldık, gezdik, ben evi komple temizledim, eşim hafta sonu çalıştı vs.. Ailecek bi sıfırlandık.. Böyle adlandırıyorum ben babaanne ziyaretlerini :) 
Hepimiz ayrı ayrı sıfırlanıp, bu kısa ayrılıklar sonrası bi araya gelince dinlenmiş, özleşmiş, bi kendimize gelmiş oluyoruz..

Bugün çocuklarımızı almak üzere yola çıktık eşimle.. Öncesinde yine bi kısa gezme yapma niyetindeydik.. 
Bu arada bu yokluklarında çocukların, ben bi parça duygusaldım.. Yazdan beri bu kadar uzun kalmamışlardı babaannelerinde ondan sanırım..

Yolda ışıklarda beklerken bir kız çocuğu yanaştı arabaya.. Direk göz göze geldim.. Hiç bi şey demeden bekliyor camın önünde.. Öyle güzel kirpikleri, saçları vardı ki.. Ve öyle sık çıkmıyor ışıklara böyle belli üstünden başından.. Mecbur kalmış o da belli..

Ben bi kendime kızdım önce içimden.. Bi kaç zaman önce ınstagramda bir paylaşım görmüştüm.. Bi bey arabasının torpidosunu süt, çikolata falan doldurmuş, fotoğraf çekip yayınlamıştı fikir olması açısından.. Işıklarda çocuklara veriyorum diye.. Sizlerde yapın yazmıştı çok hoşuma gitmişti bu fikir..

Biz de uyguladık bi kaç sefer.. Arabada kıyafet, çorap vs bulunduruyordum çocuklarım küçülenlerinden veya fazla kıyafetlerinden eşim denk geldikçe dağıtıyordu.. Bu da aklınızda bulunsun.. 
Bir kısmını satıyorum.. Onları elden çıkarmadan yeni kıyafetler almıyorum.. Bir kısmını da belediyeye gönderiyordum.. Ama şimdi bu şekilde yapıyorum..

Bi de yollarda sürekli bere, şapka falan buluyoruz biz ilginç bir şekilde :) Bu bereler de bu çocuklara gidiyor..

Çünkü insan bu tür çocuklara para verme konusunda ikilemde kalıyor.. İyi bi şey mi yapıyorum kötü bi şey mi diye.. Versen bir türlü, vermesen bir türlü.. Bu çocuklar para kazandıkça bunları sokaklara salan aileler bunu yapmaya devam ediyor.. İstismar edilmelerine aracılık ediyor muyum şüphesi insanı tereddütte bırakıyor.. Ama çocuğa giyecek veya yiyeceği bir şey vermek daha mantıklı geliyor.. 

İşte kendime kızdım çünkü bu sefer hazırlıksızdım.. Hiç aklıma gelmedi arabada hiç bir şey kalmamıştı.. Pat diye çıktım ben evden.. Canım sıkıldı çipil çipil uzun kirpiklerini kırpıştırarak bakıyo bana camdan.. Huzursuz bi şekilde sağa sola bakınırken dedim eşime var mı sen de bozuk para falan..  Çanta bile almadım ben yanıma..
O da telaşla ceplerini yokladı.. Bulduk neyse camı açıp eline verirken eli elime değdi, o arada ışık yandı giderken eşime " eli buz gibiydi" dedim.. Boğazım acıdı resmen yutkunmaktan.. O da suratını ekşitmişti ki caddeye çıktık, hızımızı aldık ve ani bir frenle sarsıldık !

Birden önümüze bir araç çıktı.. Resmen iki araç değdik birbirimize.. Ama çarpmadık.. 
Devam ederken, gözlerimi aça aça eşime döndüm : Farkettin mi ? ! Farkettin mi ne olduğunu :) dedim..
Başını salladı.. Farketmiş..

Çarpacaktık ! dedim.. 
Kesin çarpacaktık !
Küçük kız kurtardı bizi.. :) 

İstemsizce hayretle gülmeye başladım..

İşte sebepler dairesi, dedi eşim de gülümseyerek..  

Çok etkilendim.. 
Hep ağzımızın alıştığı, bir olay karşısında hep söylediğimiz, ama hangi sadakamızın, hangi musibete denk geldiğini bilmeden söylediğimiz cümle : Verilmiş sadakamız varmış.. 

Canlı canlı duruyordu bu sefer karşımda.. 

Allah bugün, onun sayesinde bizi koruduğu gibi, o buz gibi elli küçük kızı da hep korusun inşallah.. 
Onu ve onun gibi tüm çocukları.. 





12 yorum:

  1. Çok inanırım o soze. Son duanıza gönülden amin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de.. Artık çok daha fazla inanıyorum :)

      Sil
  2. Allah hayır sahipleri ile karşılaştırsın o Savunması cocukları. Sadaka cok güzel ve önemli bırsey. Gecmiş olsun size de

    YanıtlaSil
  3. Rengarenkhobiler02 Şubat, 2016 00:08

    O sadakalar koruyor bizi zaten guEl gonlunuz guEl yüreğini hep mutlu olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle.. Allah razı olsun güzel dilekleriniz için çok teşekkürler :)

      Sil
  4. Siz çok güzel yürekli bir insansınız. Sürekli takip ediyorum ve yazdıklarınızın yaşınız benden küçük olmasına rağmen çok şey öğreniyorum sizden. İyi ki varsınız. Rabbim güzel ailenizi tüm kötü gözlerden saklasın hep korusun sizi. Her şeyi güzel gönlünüze göre versin. Sizi çok seviyorum. Tüm yürekten dualarınıza yürek dolusu amin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederim.. Demek ki sizin de yüreğiniz çok güzel beni öyle görmüşsünüz :) Ne mutlu bana.. Eminim siz de blog yazıyor olsanız benim gibi, ben de sizden çok şey öğrenirim.. Allah razı olsun bu güzel, iç ısıtan cümleler için..
      Kocaman sevgilerimle <3

      Sil
  5. Amin binlerce kere:((Allah tüm küçük yürekleri korusun özellikle yalnız olanları...

    YanıtlaSil
  6. Aminnn... Sadakalar belayı savar, paratonerlerdir... Bazen bizim için cok küçük görünen bir sadaka başkasına can suyu olabilir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle.. Bunu daha çok aklımda tutacağım artık bende..

      Sil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Mause

Mause

linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

STAT COUNTER IP PROGRAMI

Alexa

pint it