8 Nisan 2016 Cuma

1 ÜRÜN TAVSİYESİ / 3 ÖNERİ : MADAME COCO KIZARTMA TENCERESİ / ATIK YAĞ DÖNÜŞÜMÜ

Ne zamandır içinde kızartma teli bulunan bir kızartma tenceresi istiyordum.. Sadece kızartma teli de olurdu :) 
Ama öyle çok çarşı pazar gezen bir tip olmadığımdan denk gelemedim bir türlü.. Küçükken annemin vardı bu kızartma tellerinden taa o zamandan pratikliği aklımda kalmış.. 

Aslında benim Tefal Fritözüm vardı.. İyi de bi para verip almıştım zamanında.. Bilinçsiz alışverişlerimden biriydi bu.. 

Kullanamadım.. 

Bi kere neredeyse 2 litre yağ kullanmak gerekiyordu kızartma yapabilmek için.. Ben defalarca aynı yağda kızartma yapmıyorum.. Tekrar tekrar kullanılan kızartma yağı kanserojen etki yapıyor malum.. Zaten yenmez de çok ağır olur.. Ben çok yağ kullanmıyorum ve aynı yağda 2 kez kızartma yapıyorum sadece.. 

Fritözde o kadar yağı ziyan etmek can sıkıcı oluyordu.. Kalabalık aile olup çok kızartma yapsak neyse ama bize kullanışlı gelmedi.. Temizliği bakımı da doğru düzgün kullanamadığıma bakarsak fazla geldi bana.. En sonunda ofise yolladım ben koskoca fritözü :) Orada daha çok işe yarıyor çok kişilik yemek yapıldığı için.. 

Velhasıl geçen gün Madame Coco'nun sitesinde kızartma tencerelerini indirimde görünce gözlerinden kalpler çıktı :) 
İnternetten almak istemedim beklememek için. Eşime mesaj attım onun ofisin hemen yakınında Avcılar Madame Coco mağazası var.. Dedim koş Yasin aradığım kızartma telini buldum :)

 Hemen gitti sağolsun ama bulamadım kalmamış dedi.. Ben hüsran.. 

Gece geldi şimdi bu açtım kapıyı direk bi şeyler anlatmaya başladım.. Gülüyo bu ben noluyo falan derken, o arada baktım elinde poşet var aaa benim kızartma tenceresi :) Sürpriz yapmış.. 
Sonrası poşeti kucaklayan ben falan :)

Avcılar'da hakkaten yokmuş ama Beylikdüzü Migros Madame Coco'da bulmuş.. Pelikan AVM'deki Madame Coco mağazasında da yokmuş.. 

Ayrıntılı yazıyorum ki bakmak isteyenler olursa diye :) Sonradan geldiyse bilemeyeceğim.. 


İnternetten almak isteyenler buraya tıklayabilir.. İnternetteki fiyatıyla mağaza fiyatı arasında fark var.. İnternet daha uygun görünüyor ama kargo ücreti var.. Aynı hesaba geliyor yani aşağı yukarı.. Öyle bir denge kurmuşlar fiyatlar arasında..  


Kızartma ve kızartma yağı konusunda bir kaç önerim var.. Bu postta yeri gelmişken bahsetmek istiyorum..

* Yukarıda belirttiğim gibi kızartma yağını tekrar tekrar kullanmayın.. 
Çok zararlı.. Bu tencere bu yüzden ayrıca çok sevindirdi beni.. Zaten az kızartma yapıyorum küçük oluşuyla çok yağ israf ettirmeyecek..

* Patates kızarttığımda onları kağıt peçete üzerine çıkarıyorum.. 
Sonra peçeteden tabağa aktarıp peçeteyi çöpe atıyorum.. İnanılmaz yağ emiyor peçete.. Gereksiz yere o yağı yememiş oluyoruz böylece.. Bim'in peçeteleri iş görüyor.. Düz beyaz olanları hani. Kağıt havluda olur.. İnce bir şey olmasın yapışır patateslere..

* Ve kullanmadığınız yağları lütfen lavaboya dökmeyin.. 
Şimdi miktarını unuttum ama 1 litre yağın bile verdiği zarar çok büyük.. İnternetten araştırıp ayrıntılı okuyabilirsiniz..

Ben atık yağları 5 litrelik su şisesinde biriktiriyorum.. Lavabonun altında bir köşede duruyor.. Bi zararı yok birikiyor orda.. Tencereden kolayca aktarıyorum elim alıştı benim ama huni de kullanabilirsiniz bu iş için.. 
Veya çamaşır yumuşatıcısı bidonları da iş görür mesela.. İçini çalkalayıp, yıkayıp kullanabilirsiniz

Atık yağ toplayan firmalar var 5 litre olduğunda gelip alıyorlar bu yağları.. Ben hangi numarayı aradığımı hatırlamıyorum ama ta Çatı Katı evimizdeyken aramıştım geleceğiz deyip gelmemişlerdi.. Veya ulaşamadılar belki evde yoktuk bilemiyorum.. Ben eşimle belediyeye yolluyorum.. Ama çok duydum bize geldiler evden teslim aldılar diyenleri.. 

Bu numara benim aradığım değil sanırım. Bu numarayı bir arayın belediyenizin atık yağları nerede topladığını öğrenebilir, onlar gelmese bile siz bırakabilirsiniz..

444 28 45 Ücretsiz ALO ATIK HATTI

Hoşçakalın ;)


Bana ulaşabileceğiniz diğer sosyal medya hesaplarım :

İletişim : catikatiilkay@gmail.com

3 yorum:

  1. Güle güle kullanın,çevreye olan duyarlılığınızı ayrıca takdir ediyorım, sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. Kızartma tencereleri benim de favorim :) a101'den 15tl'ye emaye bir tencere aldım bunun gibi. Ama bundan daha büyük:) atık yağlar ise tam bir muamma benim için.. Ben de belediyeyi aradım, gelip alamayız dediler.. Caminin orda atık toplama köşesi varmış vs.. Bu da hayatımda yazdığım en uzun yorum oldu sanırım :D

    YanıtlaSil
  3. Shell benzin istasyonları da atık yağları alıyorlar. Kavanozda biriktirip götürüyorum. Sevgiler Sevil

    YanıtlaSil

GÜZEL YORUMLARINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM..SEVGİLERİMLE :)
Firmanız ve ürünlerinizin Çatı Katı Blog'da yer almasını istiyorsanız İLETİŞİM : catikatiilkay@gmail.com

Alexa