26 Ağustos 2016 Cuma

Önerdiğim Linkler 2 :)

Bilgisayarımın her daim tıklım tıkış olan "Sık Kullanılanlar" sekmesini temizlerken, bu post serisini hazırlama fikri ortaya çıkmıştı hani.. İşte şimdi konunun 2. yazısıyla karşınızdayım.. 

İlk postumuzda en sevdiğim polisiye dizi olan The Closer'dan bahsetmiştim.. Bir kaç oyuncu değişikliğiyle onun devamı sayılabilecek Major Crimes'tan ve yeni sezonunu beklediğimden de söz etmiştim.. Hatırlamak isteyenler buraya tık tık  ..

İşte Major Crimes'ın yeni sezon bölümleri internete düştü ve ben büyük bir keyifle seyretmeye başladım.. Ama nasıl seyretmek :) Bitecek diye ödüm kopuyor sindire sindire yavaaşş yavaaşş kendimi tuta tuta seyrediyorum.. Yoksa bir günde bitireceğim tüm bölümleri :)

Seyretmek isteyenler için linki burada : http://dizilab.com/major-crimes

Evet yine bu kıyağımı unutmuyorsunuz :) Malum tüm sezonları yayınlayan site bulmak zor demiştim.. Rica ederiim rica ederiim heheheh evet ben de sizi seviyorum :)

***

Facebook sayfalarımı ikiye ayırdım.. 

Herkese açık olan bu Facebook sayfamda : https://www.facebook.com/catikatiblog/ daha genel şeyler paylaşıyorum.. 

Kişisel profilim olan bu Facebook sayfamda : https://www.facebook.com/catikatiilkay  ise ( isteyen arkadaş ekleyebilir beni ) artık daha çok kişisel, Emin'li Rana'lı Yasin'li maceralarımı falan içeren iletilerime yer vereceğim :) 

İşte ilk olarak bahsettiğim herkese açık Facebook Sayfamda güzel, bilgilendirici yazılar paylaşmaya başladım bir kaç gündür.. Her gün de devam etmeyi planlıyorum inşallah.. Bu yazılar eşimin bana mail olarak gönderdiği güzel yazılar genelde.. İhlas personeli olduğu için onların maillerine böyle yazılar gönderiliyor o da bana yolluyordu.. Geneli Dinimiz İslam sitesinden.. Bundan bahsetmemin sebebi bu siteyi size de önereceğim..

Ben aklıma takılan dini konuları, sorularımı vs. genelde bu siteden araştırıyorum.. Mail atıyorum sormak istediğim bir şey olduğunda hemen yanıt veriyorlar.. Mesela Rana'nın ismini koyacağım zaman seçeneklerimi onlara yollamış, dini açıdan koymamda bir sakınca olmayan isimleri seçmelerini rica etmiştim.. Sakınca olmayan hatta tavsiye edilen isimler arasında Rana vardı.. Ve böylece gönül rahatlığıyla koydum kızımın ikinci ismini.. İlk ismi zaten son derece uygundu.. Ayşe Rana.. 

Sitenin adresi burası : http://www.dinimizislam.com/

***

İstanbul'un tarihi hep ilgimi çekmiştir.. Aslında tarihin tamamı.. Emin'de bana çekmiş bilenler var aranızda.. Koca koca tarih kitapları var şimdiden :) Okuyor da merakla.. Kendi doğurduğum çocuktan tarih adına bir sürü şey öğreniyorum.. Biraz daha büyüdüğünde benim en yakın arkadaşım olacağına, Allah izin verirse birlikte keşif dolu, zevkli geziler yapacağımıza eminim :) 

İstanbul'un altındaki dehlizlerde beni heyecanlandıran bir başka konu.. Geçenlerde Süleymaniye Camii'sinin altındaki dehlizlerle ilgili bu habere denk geldim : http://www.trtavaz.com.tr/haber/suleymaniye-nin-dehlizleri-kesfedilmeyi-bekliyor/0/267690

Henüz kafamın boş olduğu bir an yakalayıp okuyamadım.. Vakit olarak rahat olmalıyım sonrasında google'da dehlizlerden dehlizlere akacağım biliyorum çünkü :) Benden önce siz okuyun merakınız varsa..

***
Burada da 25 ilginç fotoğraf ve hikayeleri mevcut  :) Tık tık http://t.oned.io/280s

***

Ay benim çöpten bir koltuk takımı tamamlama maceram var hani haha :) Burada bahsetmedim sanırım ama Facebook sayfamda az gülmedik, az yazışmadık bu konuda :) Uzun uzun bir yazı da yazacağım burada o konuda inşallah hem gülmeli hem bol fikirli.. Fotoğrafta topladım bir sürü.. Güzel fotoğraflarda olacak..

İşte bu konuyu bilen tatlı okuyucularımdan sevgili Ayşe, bana denk geldiği bir yazıyı yollamış geçen gün.. İlkay abla bu durumun bir ismi varmış diye.. Hatta bir akımmış : Upcycling !

Nam-ı diğer, sokaktan ev döşeme demek :) Bu derece ileriye gider miyim bilmem ama hala gözüm bizim çöpte haha :) 

İlginç yazıya burayı tıklayarak ulaşabilirsiniz..

***

Çay tutkumu bilmeyen kalmadı artık.. Çayla ilgili her komik paylaşımda insanların akıllarına ben geliyorum ve kişisel Facebook sayfamda beni etiketleyerek fotoğraf paylaşıyorlar duvarımda.. Çay eşliğinde gülerek okuyorum onları :)

Benim gibi çayseverler için, İstanbul'un en güzel çay mekanlarını bir araya toplamış bir yazı geliyor : http://www.haberturk.com/yasam/haber/1242186-istanbulun-en-guzel-cay-mekanlari

Bakın bakalım hangilerine gittiniz, nereleri tavsiye edersiniz ? Veya gitmediyseniz benim gibi bir kaçını listenize ekleyeceğinize eminim :)

***

Hoşçakalıınn :)


23 Ağustos 2016 Salı

Kahve Kokusuna Doyamayanlara :)

Mumunuzu nasıl alırdınız ? 

Kahve kokulu olsun mu ? 

Öyleyse aşağıdaki malzemelerle kendi kahveli mumunuzu hazırlayıp koklamalara doyamayın :)


Daha fazla bu tür paylaşım için ınstagram adresim : https://www.instagram.com/catikatiilkay/


Hoşçakalın :)

9 Ağustos 2016 Salı

Panda mı ??? :)

Geçen her zaman ki mekanımızda, ( mekan deyince daha havalı oluyor ehu ehu.. Köşedeki börekçi mi diyeydim come onn! ) bahçede oturuyoruz, Fatma'da dahil hep birlikte.. 

Ben elimdeki ev eşyaları mağazasının kataloğuna bakıyorum.. Emin'de tepemde her zaman ki gibi benle birlikte bakıyo.. Ahşap bambu ürünler sayfasına geldiğimde aramızda geçen diyalog : 

Ben : Ay bunlar çok güzel..
Emin : Bunları alamayız anne eve panda alırsak bunları yer.. Pandalar bambu yiyor 

Panda mı ??

Ben dönmüş bön bön Emin'in suratına bakarken Yasin konuya dahil olur..

Yasin : Pandalar yaş bambu yer oğlum bunlara bi şey olmaz..

Ben : ??? 
Harikasın hayatım vermiş olduğun açıklayıcı bilgi sayesinde, tek sorunumuz olan pandaların bambu yemesi konusunu da çözdüğümüze göre artık eve panda alabiliriz :) 

Çik kimiksiniz vir yi :)

***

Sıradan, aile içi sohbetlerimizden birine daha tanık oldunuz sevgili okuyucular ! Bizde absürtlük bitmez..  Yepyeni maceralarla görüşmek üzereeeee ! 

Siz bu satırları okurken ben sahil kenarında, akşam pazarında arkadaşımla incik boncuk seçiyor, keyifle alışveriş yapıyor olacağım..

Şaka şaka o dün akşamdı.. Perde atcam makineye şimdi bohuuuuuu


5 Ağustos 2016 Cuma

Belki ben asosyal değilimdir de, sizinle görüşmek istemiyorumdur.. :))

Ben acılaarr çocuğuuyuummm !

Bu postu acılar içinde yazıyorum efendim zira spora başladım hihoha ! Her şey Yasin'in ve etraftan birilerinin evden çıkmıyorsun, şunu yapmıyosun bunu yapmıyosun, kontes bu hahaha, kulesine hapsetti kendini gene, ay hiç sosyal diiiisaaannn diye vik viklerine artık dayanamamamla başladı..

Sensin sosyal diilsin ! 

Ben evimi seviyo olamaz mıyım aceba ? 
Veya belki sen pasaklısındır evde işin yoktur bu sebeple ama benim evde bi ton işim vardır misal di mi ? 
Ya da oturup senle abuk sabuk şeyler konuşmak ilgimi çekmiyordur  hıı olamaz mı ? 
Belki sosyallikten anladığımız şeyler aynı değildir bu da bi seçenek..

Ya da ben sosyalimdir senden kaçtığım için sen beni öyle görüyorsundur belkim ?

Hıh !

Allah'ım anlatamıyorum insanlara. Pardon da zırt pırt dışarı çıkınca noluyo ?  Ben sevmediğim insanlarla gezmeyi sevmiyorum arkedeş.. 
Cümlemin tatlığı : Sevmediğim insanları sevmiyorum :) 

Yalnız gezmeyi de sevmiyorum.
Amaçsız gezmeyi de sevmiyorum..
Gıcık mıyım ? 
Yok canım ! 
Sensin gıcık !

Yasin'le bu konuda sürekli bi didişme halindeyiz : Aşkım çıksana dışarı al çocukları, ben sana vakit ayıramayınca evde kalıyosun ben üzülüyorum bla bla bla..

Yalan :) 

Ne üzülcek !

Ben çok evde kalınca ona sarıyorum geliyolar bana soldan soldan ondan beni hep bi dışarı atma derdinde.. 
Her seferinde aynı tonlamayla aynı şeyi söylüyorum ben buna : Nereye gidiim Yasin ? Hayır yani çevrem avm'ler, cafeler falan filan dolu da ben mi gitmiyorum ??? Hayır nereye gidiimm ? 

Yasin :  E aşkım sahil..
Ben : Sakın ! Sakın bana sahil deme böğğğğ geldi bana sahilden Yasin

Şimdi kimse beni ayıplamasın hihi çok şükür tabii ne güzel sahilimiz gölümüz var da arkadaş ben 35 senedir bu gölü görüyorum.. 
Benim doğduğum ev şu an oturduğum evden 3 sokak ilerde, 
doğduğum diyorum bakın..

Ben ilkokulda sıramdan kafamı çevirdiğimde gölü görüyodum,
parka gidiyoduk gölün dibinde,
burdan nereye gitsek trene biniyorduk gölün dibinden, 
ortaokula başladım gene gölü görüyorum oturduğum yerden,
liseye başladım gene trene biniyorum gölün dibinden,
evlendim kendi eksenimde döndüm dolaştım gene buraya geldim,
oğlum okula gidiyo benim okuduğum okula gölün dibinde, 
şimdi başka okula gidicek haha evet o da gölün dibinde,
kızım anaokuluna başlıycak ay eveeettt bildiniz gölün dibinde :)
sabah kalkıyorum gölü görüyorum,
akşam yatıyorum gölü görüyorum,
sofra bezi silkelerken bile gölü görüyorum...

Çocukları parka götürüyoruz, piknik yapıyoruz falan evet evet gene gölün dibinde afsldkfdlfkg :)

Hayır Allam yanlış anlama burdan gitcez diye de ödüm kopuyo ama yani habire sahile git sahile git dediler mi bi de sahile gezmeye gitmeye üşeniyorum yani onu anlatıyorum :) Niye gidiim ben şimdi sahile her gün her gün.

Ayrıca ben buraya taşındım treni söktüler ! Bahtsızım ben yaa.. Ayrıca minibüslerde falan hep başıma bi şe geliyo otobüs desen en son bindiğimde otobüsü taşladılar hatırlamıyo musun ? 

Yasin :  E normal zaten sen ko... 
Ben : Sus ! O cümleyi tamamlama ! Kontes diilim ben !

Ayrıca istemiyorum ya ! Benim senle gezmek hoşuma gidiyo napcam ben yalnız istemiyorum !

Bu böyle deyince bi havalanıyodu :)

****

TABİİ BU GÜNLER ÇOOOK GERİDE KALDI..

Bak bak bundan sonrasını dinleyin çok keyifli hahaha :)

Bi gün hööytt yetti bea dedim ! 

Yasin ilk günler çok mutluydu. Dışarı bir çıktım pir çıktım ben. Şimdilerde nası bozuluyo onsuz  eğlenebiliyorum diye anlatamam.. 

Yaldır yaldır sürekli gezdiğim gibi her yere de yürüyorum :) İlk günler ayaklar su topladı benim.. Sonra açıldı.. İlk günler belim kopuyodu şimdi az daha yürüyeyim yaa modundayım..
Yalnız topuklu ayakkabısız bakkala çıkmayan ben, kutusundan bile çıkarılmamış tüm düz ayakkabıları dizdim dolaba.. Topuklu giymeyi unuttum kaç zamandır.. 

Çocuklar babaannesindeyken hele gece 11'lere kadar dışarılardayım ben.  Hiç harcamadığım kadar para harcamaya, hiç yapmadığım kadar alışveriş yapmaya başladım haha.. Hiç dikkatimi çekmemiş mağazalar, cafeler keşfettim..
Yalnız hala aynı çemberin içinde dönüyorum :) 

İşte Yasin bendeki bu değişimi şaşkın gözlerle takip ediyodu bi süredir.. Sonra dedim ki ben spora başlıycam.. Güldü bu iyi hadi bakalım dedi :)

Kayıt ettirdi beni.. İşte gittik spor kıyafetler falan aldık ama Yasincim de hep bi yandan yandan gülmeler mevcut.. Anlamadım ben neyse başladım spora ilk gün Yasin bıraktı.. Ama ben yüriycem dedim bi kere spora arabayla gitmek çok mantıksız geldi :) Km tuttuk bakalım evden kaç km spor salonu diye.. 3 km tuttu.. Hatta küsüratı da var düz hesap kafadan bi 6.5 km yürümüş olacağım yani gidiş geliş.. 

Bu kapı önünde bebesini bekleyen ebeveynler gibi bekledi beni çıkana kadar.. Neyse yolda hep gülüyo ama yürüycen ha diye..

Sonraki seans kendim gittim yürüyerek.. Baya da kolay oldu.. Spor maceralarımı ayrı bi postta anlatıciimm ben Yasin'e geçeyim..

Bir gittim, iki gittim ben bu bi garip davranmaya başladı.. Geliyorum spordan surat asıyo.. Surat asıyosun diyorum yok ya ne suratı diyo falan.. Bi gün tam da banyoda içerden boru patlamış banyoyu kırıyor ustalar ortalık batmış geldim spordan bana kapıyı usta açtı afsldfldfg :)
Evi gördüm geldiler bana zaten bi de baktım Yasin'de surat 5 karış gene.. Sıkıştırdım bunu mutfakta valla dedim bak olay çıkarcam şimdi ustaların aynında surat asıyosun sen noluyo çocukları bırakıyorum sana diye mi trip yapıyosun !

Sonra döküldü :) 
Ben ilk defa onsuz bi şey yapıyormuşum.. O hiç inanmıyomuş benim yalnız başıma gidebileceğime devam etmem sanıyormuş öylesine yazdırmış beni. Arabasız nasıl gidiyormuşum ben ? Çokta mutluymuşum gezerken hiç arayıp sormuyor muşum falan filan..

Sen kıskanıyosuun beniiiğğğğ !

Evet dedi yarım ağız ama hahah ben bastım kahkahayı :)
Noooldu ? 
Nollduu? Hani kontestim hani evden çıkmıyodum az yalnız bi şeyler yapaydım noooldu ?
come ooonn ! 

Gidiyorum geliyorum hala çok pis bozuluyo :))

***

Sonra benim bu etrafımda hiç bi şey yok serzenişlerimi duydu galiba belediye, bir saldırdılar buraya Allah Allah !
Sökülen trenin yerine bi şeyler yapılıyo, marmaray, havaray, uçakray.. Şaka şaka uçakrayı ben uydurdum :) Bi o kaldı ama onu da yaparlar yakında..

Sonra arkamda inşaaat, yan tarafımda inşaat, süs havuzları cafeler mafeler bi bişeyler.. Bi hızlandırdılar bu ara her dışarı çıkmamda bi şey yükseliyo etraftan.. Geçen gene bi yere gidiyorum haha bi baktım çelik bi şey yükselmiş yukarda o ne be ? oldum.. 
Uzağı da göremiyorum ya yazık, bi şeye de benzetemedim meraktan ölüyorum yakından bakamadım diye.. Yarın keşfetmeyi planlıyorum.. 

Ay bi de kedi evi keşfettim spora gidip gelirken onu da ne ara kondurdular oraya bilmiyorum.. Minnak minnak kediler var bir sürü yeşillik alanda belediye ev yapmış onlara tabelada var kediler aşılanıyorlar diye.. Çocuklar geliyo yiyecek veriyorlar onlara falan.. Ben de götürücem çocukları hafta sonu kedi sevicez :)

Velhasıl şu inşaatlarda bitsin etraftaki göstercem ben kontesi millete :)

Yani belki ben asosyal değilimdir de, sizinle görüşmek istemiyorumdur..

Hoşçakalın :)

*Yemeğim yok yalnız benim hala kahkaham suratımda dondu şu an.. Kaçtıımmm byyy


Alexa